De Facto - Lacuna [Melodic Techno]

Top! Erg genoten. Gaaf die piano. Die ligt er goed in zeg. Vocal ook erg mooi.
Het klinkt gelikt allemaal hoor. Misschien net iets te. Op de cruciale momenten zou het er iets meer uit mogen knallen.
 
Fijne track weer, ik vind hem wel wat druk, volgens mij kunnen er best wat elementen uit zo nu en dan om wat ruimte te maken.
Klopt, in de synthpartijen gebeurt heel veel. Daar kwam ik vanmiddag niet helemaal lekker uit. Heb het nu opgelost door het volume van sommige partijen met automation in sommige secties zachter te zetten. Maar als je tips hebt, heel graag! Mijn tracks zijn sowieso vaak wat druk. Maar als ik er een partijtje tijdelijk uithaal, mis ik iets.
 
Klopt, in de synthpartijen gebeurt heel veel. Daar kwam ik vanmiddag niet helemaal lekker uit. Heb het nu opgelost door het volume van sommige partijen met automation in sommige secties zachter te zetten. Maar als je tips hebt, heel graag! Mijn tracks zijn sowieso vaak wat druk. Maar als ik er een partijtje tijdelijk uithaal, mis ik iets.
je denkt dat je iets mist, omdat jij het heel vaak hoort, maar iemand die voor het eerst luistert ervaart dit anders. als je in het spectrum kijkt denk ik dat je in het stukkie van 3:10 tot aan de break een aantal sounds in dezelfde frequencies hebt, ik hoor strings, 2 arps, een piano en best wel wat hihats/rides, je kan met filters of minder decay op de arp sounds proberen om de geluiden wat beter te scheiden, of wat frequencies op verschillende plekken te boosten, of gewoon andere octaven gebruiken, denk dat als je in die hoek rommelt daar wel uit komt. :okdan:
 
Heerlijk plaatje, mooie klanken. Dit had Tiรซsto zo op een ISOS-mix kunnen zetten (misschien moet hij dat sowieso doen, komt er nog wat fatsoenlijks uit z'n handen :P). Ik vind het overigens met die drukte wel meevallen.
 
Het is niet echt m'n ding dit genre, maar van deze heb ik de volle mep genoten. En bijna 7 minuten is niet echt kort. ;) Ook al zegt ze niet veel, de vocalen geven het net iets exta's. Met de drukte valt het inderdaad wel mee, denk ik ook.
 
Mijn ding is het ook niet echt maar qua mix vind ik het toch wel heel erg netjes uitgebalanceerd en uitgewerkt. Het is inderdaad soms druk maar wat me dan wel positief opvalt is dat er toch niets in mekaars weg gaat zitten en dat is niet altijd makkelijk. Dus knap gedaan. Enige wat voor mij persoonlijk leuker zou zijn, is dat er op de vrouwelijke vocal een beetje meer reverb zou zitten (maar ik ben nu eenmaal een reverb-geek dus til daar niet te zwaar aan ;) .

:doei:
 
Gaaf nummer.
Mooie overgangen.
Goed opgenomen.
No Comment!
SMILEYS 2.jpg
 
Ik vind het nummer ook best wel lang waardoor ik het gevoel krijg dat ik per ongeluk op de herhaalknop heb gedrukt en dezelfde passages steeds opnieuw hoor. Zelf zou ik deze toch met een paar minuten inkorten waardoor de afwisseling en opbouw beter uit de verf komt.

De zang zelf voegt voor mij niet zo veel toe. Al is deze wel mooi.

Bij het begin had ik het beeld voor ogen dat een ruimteschip richting ISS vliegt en zich klaarmaakt om daar aan te koppelen - allรฉ zoiets.
Dit nummer zou volgens mij uitstekend passen bij een timelaps video.

Maar laat ik toch vooral positief afsluiten. Ik vind het prettig om naar te luisteren en even weg te dromen. Niet elk nummer hoeft een stevige 4tothefloor te hebben doorspekt met knallende uitschieters.
 
Ik vind het nummer ook best wel lang waardoor ik het gevoel krijg dat ik per ongeluk op de herhaalknop heb gedrukt en dezelfde passages steeds opnieuw hoor.
Hij is ook bedoeld voor DJ's he, minder als luisterliedje. De eerste anderhalve minuut kun je in de radioversie wegdenken ๐Ÿ˜€ De lengte is voor dit genre gebruikelijk.
 
Nu voor de 3e keer beluisterd om toch wat inhoudelijk commentaar te kunnen geven;
Die pluck sound in het begin mag een klein beetje meer galm van mij
Piano is echt perfect, chapeau.
Bass geluid mag een beetje meer sub laag. Die speelt een riffje he? Zou misschien helemaal leuk zijn om die wat meer als een echte basgitaar te laten klinken.
Zang op het einde mag de galm wat meer naklinken in het hoog.
Verder hele puike track hoor. :okdan:
 
Back
Top