GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

1675410671903.png

Kwam deze net tegen op Facebook, maar in plaats van goede tips over gear aankoopgedrag alleen maar een hoop Tokkies die op de regering, EU en energieprijzen lopen te schelden :?
 
Bekijk bijlage 3832048
Kwam deze net tegen op Facebook, maar in plaats van goede tips over gear aankoopgedrag alleen maar een hoop Tokkies die op de regering, EU en energieprijzen lopen te schelden :?
Das logisch dat Tokkies schelden want politiek gaat nu eenmaal door de portomonee.
Maar als je portomonee groot genoeg is dan heb je er minder last van en kun je dat eventueel rijkelijk aan G.A.S. besteden.
 
Net n synth geruild en n andere gereserveerd voor me. Ben keigoed bezig mijn gas te doven 😇
 
Gisteren besloten om vandaag niet de deur uit te gaan want de afgelopen weken ging het helemaal mis, kwam de hele tijd dingen tegen die ik leuk vond en kocht ze dan direct.

Dus vandaag maar beetje online gekeken voor GAS-Therapie met het volgende advies: bestel een Tegeler Audio Manufaktur Raumzeitmaschine, dit om het trauma te verwerken van een eerder gefaalde aankoop.
Zo gezegd, zo gedaan :{

ik wil echt series wat aan mijn GAS doen, de eerste stap is vandaag gezet !
 
Door dit forum aangespoord moet ik toch weten wat er allemaal te koop is.
Zodoende gisteren even door Bax gelopen om te kijken wat de merken zijn en wat ze kosten.
Soms elke maand wel een keer. Kom ik gelijk in de keuzestress. Want ik vind het allemaal even leuk.
Kleine toetsen. Grote toetsen het maakt me niet uit. Dat is mijn probleem. Geen voorkeur hebben.
Keuzestress.
Zelfs de één eurobak heb ik deze keer gelaten voor wat `ie was.
 
Door dit forum aangespoord moet ik toch weten wat er allemaal te koop is.
Zodoende gisteren even door Bax gelopen om te kijken wat de merken zijn en wat ze kosten.
Soms elke maand wel een keer. Kom ik gelijk in de keuzestress. Want ik vind het allemaal even leuk.
Kleine toetsen. Grote toetsen het maakt me niet uit. Dat is mijn probleem. Geen voorkeur hebben.
Keuzestress.
Zelfs de één eurobak heb ik deze keer gelaten voor wat `ie was.
Keuzestress is het eerste teken van genezing. Anders neem je het allemaal
 
GAS berust op een denkfout, of beter gezegd op het achterwege blijven van een redelijke afweging als gevolg van een overmatige begeerde. Op onze Marktplaats lees ik geregeld dat een artikel te koop wordt aangeboden omdat men er niet aan toe is gekomen om er ook iets mee te doen. Soms zit het betreffende apparaat zelfs nog in de doos. Calamiteiten daargelaten heeft men zich bij de aankoop dan kennelijk niet afgevraagd of men nog wel tijd (en ruimte) over heeft om ook met dat extra apparaat aan de slag te gaan. Men ziet iets staan en de voorstelling van hoe leuk het zou zijn om dat ook zelf te hebben heeft de redelijke afweging of dat nog wel een zinnige toevoeging zou zijn verdrongen. De eerste stap is dus om impulsaankopen te voorkomen door een bedenkpauze in te lassen. En de tweede stap is om gedurende die bedenkpauze ook daadwerkelijk die redelijke afweging te maken of de voorgenomen aankoop nog wel zinnig is gegeven de gear men al heeft.

Ook kan keuzestress (indien men dat heeft) inderdaad worden ingezet om GAS te tackelen. Stel je wilt een semi-modulare synth kopen. Door nu eerst te verkennen welke er allemaal op de markt zijn ontstaat al snel het probleem welke het meest geschikt is. Maar bij mij werkt dat wat al te goed met als gevolg dat ik er nog steeds geen een besteld heb... :D
 
GAS berust op een denkfout, of beter gezegd op het achterwege blijven van een redelijke afweging als gevolg van een overmatige begeerde. Op onze Marktplaats lees ik geregeld dat een artikel te koop wordt aangeboden omdat men er niet aan toe is gekomen om er ook iets mee te doen. Soms zit het betreffende apparaat zelfs nog in de doos.
Ja dat is iets waar ik niet mee kan leven.
Ik moet een apparaat echt geprobeerd hebben en kan dan pas stellen dat die weg kan.
 
Ja dat is iets waar ik niet mee kan leven.
Ik moet een apparaat echt geprobeerd hebben en kan dan pas stellen dat die weg kan.

Dat is ook een mogelijke aanpak. Ik ben zelf niet zo'n handelaar maar je zou inderdaad apparaten kunnen kopen, uitproberen en dan (meestal) weer verkopen. Zolang je er dan niet teveel na het uitproberen wilt houden is dat een redelijke aanpak.
 
Op onze Marktplaats lees ik geregeld dat een artikel te koop wordt aangeboden omdat men er niet aan toe is gekomen om er ook iets mee te doen. Soms zit het betreffende apparaat zelfs nog in de doos. Calamiteiten daargelaten heeft men zich bij de aankoop dan kennelijk niet afgevraagd of men nog wel tijd (en ruimte) over heeft om ook met dat extra apparaat aan de slag te gaan.
Je zal hier mij bedoelen, want volgens mij zijn er weinig anderen die iets nieuw nog in de doos aanbieden.
Maar de reden dat ik die synths kocht was omdat ik er al langer met een schuin oog naar keek, best wel een hele tijd eigenlijk, dan dan ineens komen daar waanzinnige aanbiedingen voorbij. Vorig jaar een maand voor Black Friday begonnen meerdere retailers gigantisch te stunten. Frappant genoeg was er tijdens de Black Friday weinig te beleven. Maar ik heb mijn slag geslagen met enkele spullen ja.
Dat ik er vervolgens niet aan toe kom om met een aantal dingen echt aan de slag te gaan, tsja.. had ik ook graag anders gezien, maar ja, als kleine zelfstandige weet ik ook niet altijd hoe het loopt qua werk. In mijn geval is het de afgelopen 2 jaar 4x zo druk geworden met werk, maar ik leef dan toe naar de pauzes tussen de pieken in en neem me voor om dan muziek te maken, helaas komen die pauzes niet omdat er dan ook weer andere dingen zijn die zich aandienen waar iets mee moet en zo gaat het dus. Verder hak ik redelijk makkelijk knopen door, ik koop makkelijk iets, ik verkoop het ook weer makkelijk, maar alleen spul wat ik zelf voor een meer dan nette prijs heb gekocht zodat ik er niet al te veel op toe ga leggen bij verkoop, dus er is eigenlijk weinig aan de hand denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
Voor wie makkelijk aangeschafte gear weer doorverkoopt (zonder er veel op toe te hoeven leggen) is er inderdaad niet veel aan de hand. Ook is het inschatten van de voor hobby beschikbare tijd niet altijd even makkelijk. Dat klopt.
 
Ik heb 2 periodes waarin ik meestal wat meer tijd heb voor muziek, dat is rond de kerst en dat is in de zomer. Vorig jaar zat ik met een lekkage in de badkamer waardoor ik de badkamer deels heb moeten vernieuwen, dat was 3 weken werk, en dus geen 3 weken muziek maken met mijn net nieuw gekochte spullen zoals ik had gepland, en zo gaat dat hier wel vaker. Op een gegeven moment hak ik dan de knoop maar weer door en mag er ook wel wat weg, meestal is dat wat ik het minst gebruik. Dus, oa wat nog nieuw in de doos zit. :)
 
Back
Top