Andy "Fletch" Fletcher (Depeche Mode) overleden

Andy Fletcher (° 8 juli 1961 - 26 mei 2022), toetsenist en mede-oprichter van de Britse band Depeche Mode, is op 60-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de band op Twitter.

1024x576a.jpg


“We zijn in shock na het vroegtijdige overlijden van onze dierbare vriend, familielid en bandlid Andy “Fletch” Fletcher”, klinkt het in een statement. “Fletch had een echt hart van goud en was er altijd als je steun, een levendig gesprek, een goede lach of gewoon een koude pint nodig had. Onze harten zijn bij zijn familie en we vragen jullie om hun privacy te respecteren in deze moeilijke tijd.” Voorlopig werd er nog geen doodsoorzaak bekend gemaakt.

 
Sorry, ik ken maar 1 reactie: godverdomme, wat ongelooflijk kut. Kut voor z'n familie, z'n vrienden, z'n muzikanten en voor ons. Geen Depeche Mode meer, zoals die hoort te zijn.
 
Als fanboy van het eerste uur* snijdt deze recht door de ziel. Voor zover ik die nog had dan.

* Nou ja ik stapte ergens bij Violator in ofzo
 
F*ck. Het is daar serieus druk aan het worden in de synthzaal in het hiernamaals.
 
Wat een rotnieuws. Misschien toch maar wat in de studio kruipen ipv op fb te scrollen… klokje tikt
 
Jaren terug een van mijn beste concert ervaringen meegemaakt met Depeche mode. Deels ook door de ambiance , maar zeker ook het optreden zelf. Dit is echt rot nieuws. Had graag nog eens een concert bezocht en nieuwe muziek tegemoet gezien. Het gaat hard de laatste paar jaar met mijn muzikale helden.
 
Gelukkig blijven de oude rotten van dit forum nog recht achter hun synths.
 
Daar gaat de volgende generatie synthhelden. Niet de meest muzikale van het stel, maar volgens Gahan en Gore degene die de band achter de schermen bij elkaar hield.
 
Enjoy the Silence maar weer eens opzetten.


Ze gaan wel bij bosjes tegenwoordig, onze iconen.
 
Echt een schok.
DM, enige band waarvan ik als puber midden jaren '80 alle releases van verzamelde. Enige band waar ik ooit een "magisch" fan gevoel bij had.
 
Damn, het gaat erg hard zo. Depeche Mode, weet nog goed dat ik in 1981 in 1 of ander tijdschrift een recensie las van Speak & Spell en dacht: dat moet ik maar eens gaan beluisteren... Was lid van de Centrale Discotheek Rotterdam. Daar leende ik het album en was verkocht. RIP Andy. ;{
 
Kleine kanttekening.Hoewel geen elektronische muziek.
Alan White drummer van YES is ook heengegaan op 72.
 
Kleine kanttekening.Hoewel geen elektronische muziek.
Alan White drummer van YES is ook heengegaan op 72.
Ja, ook nog zo'n icoon. Wat een jamsessie moet dat daarboven niet zijn!
 
Kleine kanttekening.Hoewel geen elektronische muziek.
Alan White drummer van YES is ook heengegaan op 72.
Na Chris Squire nu idd Alan White van Yes. Ben al 40 jaar fan van Yes. Redelijk bekend feitje is dat Vangelis ooit gevraagd werd als toetsenist bij Yes te komen spelen.
 
Back
Top