Omnisphere geluiden: Escape Velocity Preview

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Twaalf jaar geleden (30 april 2010) begon ik mijn geluiden voor Alchemy (Camel Audio) te verkopen. Ik verdiende er best aardig aan. Veel mensen kenden mijn geluiden. Toen Alchemy verkocht werd, verloor ik een beetje mijn interesse in sound design. Tot een paar dagen geleden. Toen had ik besloten om weer wat met sound design te gaan doen. Mijn allereerste geluidenpakket dat ik maakte en verkocht heette Escape Velocity. Mijn eerste verkoopbare geluiden voor Omnisphere breng ik ook uit onder die naam :-)

Vandaag heb ik een preview filmpje gemaakt van wat geluiden. Wat vinden jullie er van?

 
Cool, technisch gezien erg straf,,

Maar,...
Ik had jaren Omnisphere op m'n verlanglijst staan, en via de Atmosphere update is 't gelukt
En ik ben er erg teleurgesteld over,,,,

ik heb totaal geen gevoel over de presets,
en ik heb al de banks die ik vond geladen, en 't is ook erg traag
en idd heel veel van die mono pad ambient achtige klanken
Hybrid 3 gaat vanzelf,

Okey, maar da's off topic,
 
en ik heb al de banks die ik vond geladen, en 't is ook erg traag
Traag? Dat ligt dan aan je systeem, denk ik. Bij mij is Omnisphere niet echt traag. Het duurt een seconde om te laden. Maar ik heb 'm wel op een SSD-schijf staan en mijn STEAM (de library) op een gewone schijf.

De meeste pad's in Omnisphere zijn niet mono, maar juist ruimtelijk.
 
ja, presets scrollen is traag, en tja, soit, off topic,

Technisch gezien vind ik het cool, kunnen omnisphere presets maken,
kweet niet hoe je dat kunt doen, mss met een tool of zo ??
 
Laatst gewijzigd:
Ik had vroeger Omnisphere. Heel erg mooie sounds, maar wel dat soort sounds die ik nooit gebruikte... ;-)
 
ja, presets scrollen is traag, en tja, soit, off topic,

Technisch gezien vind ik het cool, kunnen omnisphere presets maken,
kweet niet hoe je dat kunt doen, mss met een tool of zo ??
Geluiden in Omnisphere maken, gaat op dezelfde manier als op een analoge synth: knoppen draaien :-) Het is echt heel simpel. Als ik het kan, dan kan iedereen het. Hoe Omnisphere met samples om gaat, vind ik gewoon te gek omdat je dan hele gekke/mooie/bizarre werelden tevoorschijn kunt toveren.
 
Ik had vroeger Omnisphere. Heel erg mooie sounds, maar wel dat soort sounds die ik nooit gebruikte... ;-)
Wat voor sounds zijn dat dan? In Omnisphere kun je alles maken.
 
ja, okey,, kzal omnisphere eens terug actief maken op de nieuwe install,
k zal eens kijken of ik m'n sysex preset samples in een ompnisphere bank krijg
Met avenger lukte dat, maar dat zijn veel teveel knoppen,
 
ja, okey,, kzal omnisphere eens terug actief maken op de nieuwe install,
k zal eens kijken of ik m'n sysex preset samples in een ompnisphere bank krijg
Met avenger lukte dat, maar dat zijn veel teveel knoppen,
De tutoials van Tom Wolf over Omnisphere zijn erg goed. In no time maak jij je eigen geluiden in Omnisphere :-)
 
Okey Omnisphere is hier terug enabled,,
't is idd te doen, de snelheid van scrollen tussen presets, mss door de USB-C Samsung SSD ?

tja, k zal eens kijken of ik jou bank vind,
okey, jou reclame werkt min of meer, hehe,,

okey, gevonden,: Omnisphere Presets
ja, effe sparen, want k heb maar 10+10 euro per dag,,
 
tja, k zal eens kijken of ik jou bank vind,
okey, jou reclame werkt min of meer, hehe,,
Mijn bank is er nog niet. Die ben ik aan het maken. :-)

Maar fijn dat ik je weer aan Omnisphere heb gekregen. Het is een te dure synth om 'm niet te gebruiken ;-)
 
ja, idd, dat wrong het meeste, de prijs van omnisphere, die vele jaren,,, zonder trial
Maar k had '20' jaar geleden atmosphere (ook al veel te duur) gekocht
En 't was dan een week download plezier om al de banks te installeren,

Maar ik heb tot nu toe totaal geen controle over de preset genre, and pitch tuning, (behalve de master tune in stellen)
ook die verkoops truc van classic library zoals de access virus snap ik niet, of dat zijn mss maar 30 gesampelde presets

tja, 'k heb 'm, ik kan erover meepraten,,

okey
 
Wat voor sounds zijn dat dan? In Omnisphere kun je alles maken.
Zoals ik zei, (zeer) goede sounds. Daar ligt het niet aan. Op een strijkorkestje na gebruikte ik nagenoeg niks. Omnipshere is top voor Experimental, Ambient, Filmscoring ed.
Maar voor straight pop is het wat over the top imo.
(Ik had 'm vroeger op PC en kon niet overzetten op Mac. Moest dus gelijk een nieuwe versie kopen en dus niet gedaan om bovenvermelde reden)
 
Jaren geleden heb ik met atmosphere goeie tracks gemaakt, en die presets zouden ook in omnisphere zitten,
maar al die originele omnisphere presets spreken mij toch niet aan,, heel basic vind ik ze

bij hybrid3 verspringen de/een layers een octaaf na een tijdje,,,, da's heel cool, en dat kan mss zelfs niet in omnisphere, dus mss vandaar altijd die simpele layers ?

tja,
 
Maar voor straight pop is het wat over the top imo.

Veel mensen gebruiken Omnisphere als een soort veredelde presetmachine. Dat is erg jammer, want dat is Omnisphere niet. Het is geen rompler of iets dergelijks. Het is echt een synth met ontzettend veel mogelijkheden. De effecten die erin zitten, zijn ontzettend goed en de oscillators zijn robuust en erg veelzijdig.
 
bij hybrid3 verspringen de/een layers een octaaf na een tijdje,,,, da's heel cool, en dat kan mss zelfs niet in omnisphere, dus mss vandaar altijd die simpele layers ?
Lijkt me sterk dat Omnisphere iets niet kan. Ik snap niet goed wat je met deze opmerking bedoelt.
 
ja, da's off topic, maar die pads zijn zalig van Hybrid3, alleen lastig als ze er via plugin boutique soms maar enkele euro's voor vragen

tja, die omnisphere,,, ik vind het een dure miskoop, maar da's ni door jou presets, of zo

die omnisphere is vooral te groot,, zoals die multi channel versies van andere synths, 't is te ingewikkeld, voor één sound,
anders synths hebben een eenvoudigere stereo versie ook,
en ik mis een sort op star rating,, enzoveelmeer,
 
en ik mis een sort op star rating,, enzoveelmeer,
Dat zit er gewoon in ;-)

Ik ben niet iemand die van de ene synth naar de andere hopt. Ik kies gewoon een synth en verdiep me erin. Jij hebt je verdiept in Hybrid 3, ik in Omnisphere :-)

Misschien dat ik ooit Hybrid koop. Maar dan zal het alleen zijn om er commercieel wat mee te doen ;-) Zoals presets maken en verkopen :-)
 
tja, ik vind dat heel triestig, "om er commercieel iets mee te doen"

Je mag gratis zeggen hoe ik al de 4 stars vanboven gesorteerd krijg, https://stephenm.be/sf/Snap-i5-2018-37.png

tja, die 15 jaar kurzweil waren wel verloren tijd van mij voor sound design,
maar tja, als ik maar bezig ben, de tracks zijn er , en de JP's en Access Virus'n zijn er ook al enkele jaren

"iets om te doen, iets om .. en iets om.." enzovoort

en tja, ik vind dat sysex presets samplen nu effe cool,, maar tja, 'verkopen',,
okey,
 
Back
Top