Collapril 2022 - Yawgmoth & Buis



De lead, ambient drone en fx "bellen" door buis, de Dub stab en overige FX door ondergetekende. Buis arrangeerde de basis, ik werkte dit verder uit met feedback van ... Buis.

Zoals geschreven, we kozen voor deze beperkingen:

110 bpm
toonaard F#min
Max 8 tracks
geen drums
 
Interessante track. Van mooie harmonie naar plotselinge dissonantie. Ik zou er zelf nog een beat met een donkere kick onder zetten in een vreemde maat, 5/4 ofzo.
 
Mooi gedaan heren.
Stiekem ben ik wel een beetje benieuwd naar iets meer details van 'het proces'.
In grote, doch iets meer gedetailleerde, lijnen: ik heb wat gefröbeld en wat variaties gemaakt in vier tracks. Die heb ik zowel dry als wet met Yawgmoth gedeeld, toen hij de marathon van Rotterdam ging lopen. Hij is aan de slag gegaan en na een feedback rondje en ook de midi te hebben uitgewisseld, heeft hij van mijn 4*8 maten gefröbel een heuse songstructure opgebouwd. Daarbij e.e.a. Aangevuld met lijmende en anderszins verbindende elementen en ook nog een hele track laten vallen, dus eigenlijk zitten we op 7 tracks.

Ik vond het een leuke en soepele samenwerking en een goed idee om zo te doen. Ik was van plan om mijn meer exotische hardware uit te proberen, maar kwam uiteindelijk toch, mede door de ervaren tijdsdruk, in mijn comfortzone terecht; hoewel ik misschien de wenkbrauwen hier een daar doe stijgen: ik heb het op een ipad gemaakt (chillend op de bank) in Korg Gadget met de Fairbanks gadget en afgemixt in AUM met eventide ultratap, klevgrand luxe en FAC alteza. En ik vond het goed genoeg klinken. Ergens voelt het niet puristisch genoeg, dus ik neem mij voor om stuk voor stuk mijn hardware meer in mijn comfortzone te trekken...
 
Interessante track. Van mooie harmonie naar plotselinge dissonantie. Ik zou er zelf nog een beat met een donkere kick onder zetten in een vreemde maat, 5/4 ofzo.
@NorthernLightX : Op gevoelsniveau was dat erg aanlokkelijk tijdens de productie, al was het maar om e.e.a. wat context te geven, echter geen drums of percusie was een zelfopgelegde restrie. Maar mocht je interesse hebben...........mei wordt de remix maand.
 
Dank voor het aanbod maar deze track ligt zover van mijn confortzone dat ik me niet capabel genoeg acht om de track daarin genoeg te doen. Er zijn vast andere forumleden die dat veel beter kunnen. :biertje:
 
Komen hier voor de mei remix maand sporen van beschikaar? Ik hoor en hoop mooie sounds!
 
Back
Top