Collapril 2022 - Jserle & Kenneth

Met het langere stuk ben ik zondagmiddag bezig geweest.
Dat heb ik op de mixcloud gezet zie link.
Het geluid hebben we samen uitgezocht uitgekozen van mijn uitgebreide zelfgemaakte verzameling WAV samples.
De stem geluiden zijn van ons beiden afkomstig.
Het duurt acht minuten dat is wel te lang vind ik en het moet nog na bewerkt worden er moeten `tikjes` uitgehaald worden e.d.
En dan ben ik ook benieuwd wat we er samen van maken als Kevin zijn studio `registers` open trekt.
 
Zo eventjes ook wat van mij laten horen.
Vond de collapril leuk en tof, maar wat is een maand toch kort eigenlijk.

Met wat we op ons eerste samenkomst hadden besproken en gesampled en gecreëerd,
en met nog wat audio links die Jserle had gepost, ben ik verder aan de slag gegaan.

We hadden besloten op met samples te werken.
Ik heb me dus de voorbij dagen rot gesampled (Digitakt,pc)
Vaak met een glimlach want wat is sampelen toch een krachtige vorm van klanksynthese en wat is het toch leuk werken op de DT.
En soms met wat vloeken(sampelen en slicen op pc),maar dat kwam ook door een stuk omdat ik nog niet zo vertrouwd ben met de sampler in cubase.
Naarmate het einde, ging het wel steeds vlotter, en begon ik de bijna eindeloze mogelijkheden te zien van samplen in een DAW enz,
maar ik ben een hardware man en wat is het toch leuk werken op die DT(oei,tja moet wel zo zijn want ik val in herhaling in mijn eigen post :D)

Soit, van het arrangement die ik nu heb ben ik best wel tevreden, deze middag komen Jserle en ik terug bijeen, en ben benieuwd wat hij er van vindt.

Hopelijk vind hij het goed of kan hij er mee leven, er moet sowieso nog wat fine tuning gebeuren, zodat we deze avond of ten laatste morgen ons nummer kunnen indienen.

Probeer 'm wel onder de 4m33s te krijgen... ;)
oei, mijn geheugen laat me in de steek, ik dacht dat dit stond op 4m55s.
hmm
En zit nu op 5m01s :P
Wat eigenlijk toch niet slecht is wetende dat het stuk van Jserle bij de 8m was.:D

Wordt dit door te beugel gezien of is 5m01s echt te lang?
 
Grappig dat polyritme. Leuke track hoor. 4:30 vond ik trouwens wel lang genoeg ;)
 
Ja, cool. Gave track geworden. Al helemaal met zo'n deadline. Knap werk.

Stemmen passen mooi bij de beat..

Ergens zo halverwege had voor mij misschien nog één klein extra dingetje gemogen.. een tikje, afterbeat-hihatje, zoiets.. maar da's iets met slakken en zout..
 
@stoter
Thx

Ergens zo halverwege had voor mij misschien nog één klein extra dingetje gemogen.. een tikje, afterbeat-hihatje
Volledig mee eens was ook mijn bedoeling, maar kwam er niet uit
Zat te knoeien met de mix en de deadline was er.

Ik doe de mix misschien nog eens opnieuw en wie weet dan…..
 
klink tof.. die clap sound vind erg lekker klinken..
 
Hoe het tot stand kwam .?.
En we begonnen zijn.
Niet alleen holle frasen muziek maar :
Frasering te beginnen met korte stukjes muziek uit m`n sampler van een seconde of wat beluisterd (life).
(Frase is een zin in het Frans.)
Bedoeld als tussenstukje, herhalend loopje of begeleiding om er wat bij te zingen.
Uit een aantal en daar een keuze uit gemaakt met z`n tweeën,
Kenneth maakte de af-mix.
Hier staat een voorbeeld van zo`n keuze waar we verder op `geborduurd hebben.
 
Back
Top