Dozart - La La La La lalala La La

Sommige tracks begin ik een keer aan, doe ik vervolgens tijdje niks meer mee. Luister 't dan weer eens een keertje en vind 't dan toch wel zonde om niks met het idee te doen, en ga er weer mee verder. Zeker de laatste jaren doe ik toch vaak aardig lang over tracks. Met tussenpozen. En soms ineens idd achter elkaar binnen of 1 of 2 dagen een nieuwe track uitgepoept.
Zou je niet zeggen dat je tracks soms een tijdje nodig hebben voor ze af zijn, op mij komen ze over alsof het begint in een soort stroom en dan niet meer ophoudt tot het af is.
Des te knapper als je een tijdje later een track weer oppakt en dan toch 'm goed weet af te maken.
Wat voor mij ook goed werkt: een nummer komt ineens out of the blue in m'n hoofd. Voicerecorder aan op m'n smartphone en inzingen/beatboxen. Zo goed mogelijk het gevoel ervan vastleggen, instrument/type synths erbij benoemen voor mezelf, en 'm eigenlijk dan gewoon 'namaken'. Tijdens het maken steeds weer ff de voicememo erbij, en het dan zo doen. Eigenlijk werkt dat nog het best. Dan kan het écht snel gaan bij mij...
Ja, da's handig natuurlijk als je zo werkt en ook als je de instrumenten erbij noemt op het moment dat het in je hoofd zit, pak je het later weer op.
Nog ff een vraagje; ik stuurde je net een pb en haalde daar the Jolly Scene of Freakyness aan die ik echt geweldig vind.
Ik vroeg me tijdens het beluisteren nog af hoe je al die stemmen doet, heb je een formant shifter tussen je plugins of zo?
 
Zou je niet zeggen dat je tracks soms een tijdje nodig hebben voor ze af zijn, op mij komen ze over alsof het begint in een soort stroom en dan niet meer ophoudt tot het af is.
Dat klopt ook!
Ik vroeg me tijdens het beluisteren nog af hoe je al die stemmen doet, heb je een formant shifter tussen je plugins of zo?
Ja. Daar maak ik veel gebruik van bij de vocals :maffia:
 
Nog eens flink uitgepakt vanavond qua mixing.
De track nog eens extra naar wens gemaakt.
 
Het punt is bereikt dat ik zelf kan zeggen: AF! :D

Iemand die er nog eens met een kritisch oor naar wilt luisteren?
 
Ik was qua titel even bang voor carnavalsellende, misschien dat ik 'm daarom eerder skipte.
Ergens wel jammer dat je door de updates niet kan horen hoe de eerste versie was maar deze laatste is goed!
Er gebeurd zo veel, en de wendingen zijn verrassend. Ik ga 'm nog een keer luisteren :okdan:
 
Ik was qua titel even bang voor carnavalsellende, misschien dat ik 'm daarom eerder skipte.
Ergens wel jammer dat je door de updates niet kan horen hoe de eerste versie was maar deze laatste is goed!
Er gebeurd zo veel, en de wendingen zijn verrassend. Ik ga 'm nog een keer luisteren :okdan:

Thnx man! Op zich is er volgens mij qua inhoud niet zeer bijzonder veel veranderd t.o.v. de eerste update. Maar zeker wel een aantal dingen. Heb bruikbare feedback gekregen weer hier. En daar doen we het natuurlijk voor!
Hoe vond je 'm na meerdere keren luisteren? :)
 
Thnx man! Op zich is er volgens mij qua inhoud niet zeer bijzonder veel veranderd t.o.v. de eerste update. Maar zeker wel een aantal dingen. Heb bruikbare feedback gekregen weer hier. En daar doen we het natuurlijk voor!
Hoe vond je 'm na meerdere keren luisteren? :)
Hij mag ook vanaf rond 2.00 beginnen en dan nog rustiger opbouwen via de freakyness van het begin.
Verder kan/mag ik er niets aan toe voegen 8)
 
Hij mag ook vanaf rond 2.00 beginnen en dan nog rustiger opbouwen via de freakyness van het begin.
Verder kan/mag ik er niets aan toe voegen 8)

Ik ben er voor nu wel weer even klaar mee. Maar wellicht ga ik 'm nog eens een opbouwende intro geven binnenkort.
 
Back
Top