Dozart - La La La La lalala La La

Dozart

Super Сasual Dating Real-life Females
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.026
Locatie
GB
Ik heb hier vrij lang niks gepost meer hier geloof ik. Er was ook niet heel veel te posten...
Maar nu weer eens wél!



Hoe vinden jullie het, so far?

Waar kan het nog beter? Waar mist nog iets? Welk detail ontbreekt nog, of irriteert in de huidige mix? Vertel 't me.
Graag exacte tijdstippen.


...Mix van 'own beat', techno, psy-trance; evolution of Dozart ;)
 
Hey psychedelic rebel waar zat je al die tijd, een maand geleden moest ik opeens aan je denken en vroeg me af hoe het met je was, ik had ergens het idee dat je met je tongue drum afgereisd was naar het verre oosten en tussen de monniken terecht was gekomen....;)

Maarre ff over je track; wel weer een heel herkenbare track van je, gevuld met allerlei sounds in het arrangement, erg goed weer.
Fijn ook dat je zo rond de 1.40 ff een rustige break erin hebt gebouwd alleen voor mij duurt het daarna een beetje lang zo bij elkaar, een iets snellere opbouw had dan voor mijn smaak ff beter geweest.
Maar da's maar mijn mening want ik vind je echt een grandmaster of the daw als ik naar je tracks kijk van de laatste jaren.
 
Erg fijn intro.
0:32 lead geluid vind ik meh.
0:48 lalala, goeie titel
1:20 'bel' geluid heeft veel meer hoog/effecten nodig
1:46-3:18 break duurt veel te lang, zou hem 75% inkorten
2:15 zwakke kick vervangen door een aflopende sub
3:14 helicopter snare is altijd vreselijk ;)
3:18 excellent!
Vanaf 4:08 heeft het een minimix nodig met een hoogtepunt rond 4:40

Mooie future bass vibe, laat het remixen door Noisia/VISION :kimono:
 
Thanks voor de reacties en tips tot nu toe! :) Ik ga er vanavond onder het genot van een lekkere toeter eens voor zitten :D
En dan ook even wat uitgebreider antwoord.

Cool iig! Kan zeker wat met de tips.
 
Vanaf 4:08 heeft het een minimix nodig met een hoogtepunt rond 4:40
Kun je deze ff toelichten trouwens? Echt geen idee wat je bedoeld daar met een minimix :)
 
Hey psychedelic rebel waar zat je al die tijd, een maand geleden moest ik opeens aan je denken en vroeg me af hoe het met je was, ik had ergens het idee dat je met je tongue drum afgereisd was naar het verre oosten en tussen de monniken terecht was gekomen....;)

Maarre ff over je track; wel weer een heel herkenbare track van je, gevuld met allerlei sounds in het arrangement, erg goed weer.
Fijn ook dat je zo rond de 1.40 ff een rustige break erin hebt gebouwd alleen voor mij duurt het daarna een beetje lang zo bij elkaar, een iets snellere opbouw had dan voor mijn smaak ff beter geweest.
Maar da's maar mijn mening want ik vind je echt een grandmaster of the daw als ik naar je tracks kijk van de laatste jaren.

Ha! Nee, helaas is het allemaal wat minder spannend. Tegenwoordig weer veel werken en een opleiding volgen. Beetje killing voor de creativiteit helaas. ;) Blij als ik met die opleiding klaar ben. Dan hopelijk weer meer ruimte en tijd hiervoor :)

Maar goed, vanavond weer ff meer!
 
Kun je deze ff toelichten trouwens? Echt geen idee wat je bedoeld daar met een minimix :)
In veel fijne tracks is het eerste gedeelte goed, volgt de break waarna er een soort kleine mix volgt die als het goed gaat nog veel fijner is als het eerste gedeelte, liefst met dodelijke bass drops, een hoop geglitch, stutter edits en wat al niet meer. Dat noem ik een minimix. Toeters smaken er altijd beter door ; - )
 
Een aantal stukken zijn alweer heerlijk vernieuwd en verbeterd. En opnieuw geüpload in de SC-link.

ff slape en weer doorgaan
 
Erg fijn intro.
0:32 lead geluid vind ik meh.
0:48 lalala, goeie titel
1:20 'bel' geluid heeft veel meer hoog/effecten nodig
1:46-3:18 break duurt veel te lang, zou hem 75% inkorten
2:15 zwakke kick vervangen door een aflopende sub
3:14 helicopter snare is altijd vreselijk ;)
3:18 excellent!
Vanaf 4:08 heeft het een minimix nodig met een hoogtepunt rond 4:40

Mooie future bass vibe, laat het remixen door Noisia/VISION :kimono:

Ik wil je even een 'special thanks' geven voor deze feedback post.
.

Luister 'm nu nog maar es. Geüpdate.
 
Meerdere keren geluisterd: uitstekend werk, ik zou het kopen.
Ik heb geen aandelen, maar noem weer VISION Radio - submit demo? VISION Radio

En voor mijn interesse, Gross Beats / LFO Tools / Shaperbox automation gebruikt of (ook) anders?
 
Je beheerst dit kunstje echt wel als ik dit weer hoor want in hele korte tijd pas je dingen aan in de track, het is meer in balans allemaal, je mix klinkt goed en toch is dit een verre van simpel arrangement.
Volgens mij is de daw echt een verlengstuk van jezelf als je eenmaal in de flow zit want het klinkt zo makkelijk en mischien gaat het voor jou een beetje vanzelf maar zo simpel is deze track nou ook weer niet.
In ieder geval m'n complimenten!
Nog ff een vraagje; op welke daw werk je eigenlijk en hoe lang doe je dat al?
 
Nog ff wat puntjes op de Ï gezet. :) 'minimix'-gedeelte nog een paar tellen langer en wat beter afgewerkt. En nog wat dingen die ik al niet meer weet :D Nog wat details.

Thanks heren!
Snitch, ik ga eens kijken voor dat Vision radio! Gross beats en shaperbox ken ik eerlijk gezegd niet haha. Ik gebruik meestal de standaard plugins van Ableton, en doe veel handmatig. Soms DBglitch, maar hier zit dat er niet in dacht ik.
Je beheerst dit kunstje echt wel als ik dit weer hoor want in hele korte tijd pas je dingen aan in de track, het is meer in balans allemaal, je mix klinkt goed en toch is dit een verre van simpel arrangement.
Volgens mij is de daw echt een verlengstuk van jezelf als je eenmaal in de flow zit want het klinkt zo makkelijk en mischien gaat het voor jou een beetje vanzelf maar zo simpel is deze track nou ook weer niet.
In ieder geval m'n complimenten!
Nog ff een vraagje; op welke daw werk je eigenlijk en hoe lang doe je dat al?

Ableton dus. ;)
Nou ik heb altijd het idee dat ik reuze inefficiënt werk eigenlijk. Volgens mij zijn er vele die het veel beter kunnen. Ik ben ook niet iemand die vaak z'n DAW open heeft. Eigenlijk alleen als ik met een nummer bezig ben.
Wel maak ik al 20 jaar muziek. Dus wel behoorlijk wat ervaring. Ook in 2011/2012 een opleiding gedaan bij Sound Education. Ook wel wat aan gehad!
 
Volgens mij is de daw echt een verlengstuk van jezelf als je eenmaal in de flow zit
Btw: ik zit altijd te schelden tijdens het producen :D Mijn mind wil sneller dan het lukt om ideeën om te zetten in m'n DAW. Druk ik weer op iets verkeerds.. weet ik iets simpels weer ineens niet. Zou soms willen dat je rechtstreeks vanuit je mind naar de computer kon communiceren en die het allemaal keurig netjes foutloos overnam.
Btw heb ik wel een gave plugin dat hier aardig bij in de buurt komt: Vochlea Dubler 2 8) Dan kun je met je microfoon melodieën en ritmes inzingen/beatboxen, en zet dat programma het realtime om in midi. Werkt niet perfect (vooral bij complexe melodieën kan het echt nog beter), maar het is echt wel handig en zeker goed voor de workflow. Maar in deze track geen gebruik van gemaakt.
 
Ableton dus. ;)
Nou ik heb altijd het idee dat ik reuze inefficiënt werk eigenlijk. Volgens mij zijn er vele die het veel beter kunnen. Ik ben ook niet iemand die vaak z'n DAW open heeft. Eigenlijk alleen als ik met een nummer bezig ben.
Bijzonder terwijl ik juist het idee heb dat elke poging zo ongeveer raak is als je wat doet, tenminste zo komt het op mij over in de trant van; er ontstaat een idee in je hoofd, je begint en achter elkaar vul je het in.
Gewoon heel vlot en efficiënt terwijl jezelf zegt dat je het idee hebt dat het allemaal niet zo efficiënt is?
En de vele lagen aan sounds in je arrangement en soms de verrassende wendingen die je tracks nemen, deze misschien wat minder maar ik herinner me andere tracks die dat wel hadden en toch een coherent geheel vormen.
Bij sommigen is het echt een flink proces, nog 'ns een keertje overdoen, nog weer een take maar zo klinkt het bij jou niet in ieder geval.
 
Btw: ik zit altijd te schelden tijdens het producen :D Mijn mind wil sneller dan het lukt om ideeën om te zetten in m'n DAW. Druk ik weer op iets verkeerds.. weet ik iets simpels weer ineens niet. Zou soms willen dat je rechtstreeks vanuit je mind naar de computer kon communiceren en die het allemaal keurig netjes foutloos overnam.
Ja, dat de vele ideëen snel opkomen dat hoor je ook wel, kan me voorstellen dat het soms niet snel genoeg gaat of lastig is om alles snel in je daw te krijgen.
En heel herkenbaar, ik ken ook niet alles in Ableton uit m'n hoofd dus ik moet ook nu en dan zoeken hoe dingen dan weer werken.
Zo'n daw is leuk maar alleen als je zeer regelmatig het gebruikt zoals een producer bijv dan blijven veel dingen wel goed in je memory zitten.
Btw heb ik wel een gave plugin dat hier aardig bij in de buurt komt: Vochlea Dubler 2 8) Dan kun je met je microfoon melodieën en ritmes inzingen/beatboxen, en zet dat programma het realtime om in midi. Werkt niet perfect (vooral bij complexe melodieën kan het echt nog beter), maar het is echt wel handig en zeker goed voor de workflow. Maar in deze track geen gebruik van gemaakt.
Ah dat is het dus; de Vochlea Dubler; dat verklaart wel iets voor me omdat het klinkt alsof zoals ik al eerder zei dat de daw een verlengstuk van jezelf is maar dat komt doordat je ideéen die je zingt omgezet worden in midi.
Ja; zo kan ik het ook natuurlijk, nou begrijp ik het waarom het zo klinkt en nu is er niets meer aan haha. ;)
Geintje natuurlijk maar het verklaart voor een deel wel je workflow op die manier.
Ik ken deze plugin niet maar ik ga 'ns ff kijken over hoe en wat want als je allerlei layers kan inzingen dan werkt dat wel lekker natuurlijk, lijkt me lekker voor soepele baslijntjes en zo?
In ieder geval voor monofone partijen want ik heb 't idee dat voor akkoorden dat een stuk minder werkt, veel lastiger natuurlijk bij een 7th chord ipv een simpele noot.
 
Bijzonder terwijl ik juist het idee heb dat elke poging zo ongeveer raak is als je wat doet, tenminste zo komt het op mij over in de trant van; er ontstaat een idee in je hoofd, je begint en achter elkaar vul je het in.
Gewoon heel vlot en efficiënt terwijl jezelf zegt dat je het idee hebt dat het allemaal niet zo efficiënt is?
En de vele lagen aan sounds in je arrangement en soms de verrassende wendingen die je tracks nemen, deze misschien wat minder maar ik herinner me andere tracks die dat wel hadden en toch een coherent geheel vormen.
Bij sommigen is het echt een flink proces, nog 'ns een keertje overdoen, nog weer een take maar zo klinkt het bij jou niet in ieder geval.

Sommige tracks begin ik een keer aan, doe ik vervolgens tijdje niks meer mee. Luister 't dan weer eens een keertje en vind 't dan toch wel zonde om niks met het idee te doen, en ga er weer mee verder. Zeker de laatste jaren doe ik toch vaak aardig lang over tracks. Met tussenpozen. En soms ineens idd achter elkaar binnen of 1 of 2 dagen een nieuwe track uitgepoept.

Wat voor mij ook goed werkt: een nummer komt ineens out of the blue in m'n hoofd. Voicerecorder aan op m'n smartphone en inzingen/beatboxen. Zo goed mogelijk het gevoel ervan vastleggen, instrument/type synths erbij benoemen voor mezelf, en 'm eigenlijk dan gewoon 'namaken'. Tijdens het maken steeds weer ff de voicememo erbij, en het dan zo doen. Eigenlijk werkt dat nog het best. Dan kan het écht snel gaan bij mij...
 
Ja, dat de vele ideëen snel opkomen dat hoor je ook wel, kan me voorstellen dat het soms niet snel genoeg gaat of lastig is om alles snel in je daw te krijgen.
En heel herkenbaar, ik ken ook niet alles in Ableton uit m'n hoofd dus ik moet ook nu en dan zoeken hoe dingen dan weer werken.
Zo'n daw is leuk maar alleen als je zeer regelmatig het gebruikt zoals een producer bijv dan blijven veel dingen wel goed in je memory zitten.

Ah dat is het dus; de Vochlea Dubler; dat verklaart wel iets voor me omdat het klinkt alsof zoals ik al eerder zei dat de daw een verlengstuk van jezelf is maar dat komt doordat je ideéen die je zingt omgezet worden in midi.
Ja; zo kan ik het ook natuurlijk, nou begrijp ik het waarom het zo klinkt en nu is er niets meer aan haha. ;)
Geintje natuurlijk maar het verklaart voor een deel wel je workflow op die manier.
Ik ken deze plugin niet maar ik ga 'ns ff kijken over hoe en wat want als je allerlei layers kan inzingen dan werkt dat wel lekker natuurlijk, lijkt me lekker voor soepele baslijntjes en zo?
In ieder geval voor monofone partijen want ik heb 't idee dat voor akkoorden dat een stuk minder werkt, veel lastiger natuurlijk bij een 7th chord ipv een simpele noot.

Moet zeggen dat ik 'm eigenlijk nog te weinig gebruik hoor. Moet ik eigenlijk vaker doen. Echt wel handig die plugin.
Chords kan die ook. Maar nog niet echt veel gebruik van gemaakt.
 
Back
Top