Kan een ARP 1601 sequencer dienen om een Korg SQ10 te quantisen?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.743
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik vind er niks over online... De arp 1601 (clone) heeft een quantise functie. Zou die de korg SQ10 in 't gareel krijgen?
Ik zou vermoeden van wel, maar vermoedlijk converteren naar de verkeerde spanning voor een korg MS 20?
 
Maar wil je de ARP gebruiken om het pitch CV signal van de SQ10 te quantizen en dan de output van de ARP gebruiken om de Pitch van de MS20 aan te sturen? Trigger van de SQ10 dan direct naar trigger in van MS20?
 
ja de vraag is inderdaad om de seq te gebruiken vd arp zodat ie de ms20 quantised, uit de sq10... enkel voor de pitch. de gate zou de sq10 dan doen.

Welke doosjes kan je eventueel aanraden? Ik ben een euro leek.
 
Je kunt van de ARP naar de VCO freq mod input op de MS, die input is wel V/Oct. idealiter neem je een MS-03 of -02 weet nu even niet welke wat doet
 
Misschien is de vraag 'hoe quantise ik een korg SQ10' goedkoper te beantwoorden :)
 
Je kunt een end komen door de CV out van de SQ10 door een eurorack quantizer te gooien en de quantized output op de VCO input (tweede van links bovenaan het patch panel van de MS20 te steken. De output reageert dan niet echt 1:1 op de knoppenstand van de SQ10
 
Dat begrijp ik, dat ie dan niet steeds op elke mm draaien werkt aan de knop tenzij het verschil groot genoeg is om n andere noot te spelen. Dat bedoel je?
Ellende aan eurorack is dat ik dan weer n voeding moet hebben en n rack... Ik wil graag zo ver mogelijk van eurorack wégblijven :D (laat ons 't zelfkennis noemen)
 
Je kunt een end komen door de CV out van de SQ10 door een eurorack quantizer te gooien