The Red Queen Race [Minimal]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen


Weer een trackie af. Deze was af en toe ff een struggle, 3x bijna op een dood punt aangekomen, maar het lukt met steeds beter niet te lang ergens in te blijven hangen en dingen rigoreus weg te gooien en gewoon iets nieuws te proberen (zonder de hele track weg te knikkeren).

Weer voornamelijk hardware synths gebruikt (met redelijk wat eigen patches). Deze keer de Prophet 10, Waldorf M en de Novation Summit. De (bell) lead op het einde van de track is Serum.
 
Last edited by a moderator:
Sfeervol trackje. Ik heb 'm op de achtergrond aan gehad en miste alleen een wat duidelijker spanningsboog. Maar misschien komt dat omdat ik ook met andere dingen bezig was. Zal hem later nog eens beluisteren.
 
Lekker nummer hoor.:okdan:

Als je blijft hangen aan té veel of te weinig ideeën moet je 1 a 2 dagen rust nemen...:z
Dat doe ik ook. anders ga je 3, 4 keer de zelfde dingen doen en dat kan frustraties opleveren...
 
Dank allen voor het luisteren en jullie feedback!

@Jason31 ja zoals gezegd heb ik met deze track ook wel wat geworsteld, zeker ook in de break (het was nog erger :D). Ik ga nog even kijken wat er gebeurt als ik er wat maten uitsloop, maar die break ansich wil ik wel laten zitten.
 
Alright, ik heb een nieuwe versie geupload, ik heb er een hele minuut tussenuit gesloopt, en hier en daar (subtiel) wat aan de spanningboog proberen te werken. Hoe is tie zo?
 
Ik vind 'm eigenlijk bijna te vet
maar op het eind toch wel niet te
maar wel vet

schuin
 
Alright, ik heb een nieuwe versie geupload, ik heb er een hele minuut tussenuit gesloopt, en hier en daar (subtiel) wat aan de spanningboog proberen te werken. Hoe is tie zo?
Heb enkel ze versie gehoord en kan dus niet vergelijken maar ik vind 'm heel goed. Gevarieerd, goede sounds, en het stukje in het midden waar er plots een een melodie inkomt maakt voor een mooi inflectiepunt. Het begin doet me denken aan de vroegere Vladislav Delay, daarna wordt ie wat melodieuzer.
 
@stoter @tragmadat @Kobboi Dank heren! Leuke comments!

@stoter bijna al mijn tracks bevatten wel ruis. Mijn favorieten daarvoor zijn Echo (Ableton), Satin (u-He) en soms dingen als Taip (Baby Audio), Tape Mello-Fi (Arturia), Vinyl (iZotope), Noize 2 (Denise Audio). Vaak gebruik ik ook meerdere plugins in 1 track, hier heb ik geloof ik vooral Echo en Mello-Fi gebruikt.
 
Hele fijne track, mooie volle sounds en komt lekker breed en clean uit de speakers. Enige wat ik zou verbeteren (als ik wist hoe...) is het laag. Het lijkt nu een beetje alsof de dj zijn low eq niet helemaal terug heeft gedraaid, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
 
Hele fijne track, mooie volle sounds en komt lekker breed en clean uit de speakers. Enige wat ik zou verbeteren (als ik wist hoe...) is het laag. Het lijkt nu een beetje alsof de dj zijn low eq niet helemaal terug heeft gedraaid, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Hey thnx, bedoel je met dat laatste juist teveel of te weinig in het laag heeft? Ik heb wat high pass rond de 60 op de master track gezet omdat (volgens Tonal Balance metering) ik het idee heb dat mijn mixen anders te bassig zijn (en dat wordt ook wel bevestigt als ik indezelfde ruimte via hifi speakers luister en vergelijk met een reference track).
 
@kobuz hey, ik heb ff snel een nieuwe versie opgenomen zonder die high pass EQing. Zou je svp nog eens willen luisteren of het zo beter klinkt bij jou?



hmm nu doet de player bovenaan het niet meer goed (heb mijn naam op SC veranderd) hier dus ook voor referentid de eerste versie

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top