1 Mei Springrelease compilatie van Synthforum artiesten

BasZiePee

Stamgast
Lid sinds
17 oktober 2004
Berichten
128
Locatie
Den Haag
Het is alweer een maand of 1,5 geleden dat wij de ruim bekritiseerde oproep( :engel:) deden tot het meedoen met ons plan om tracks van SF leden te releasen.
tot nu toe zijn er 3 leden die het tof vinden om met ons mee te doen in dit avontuur.
Waarvoor dank voor het vertrouwen en de toffe gesprekken!

Het plan is om op 1 Mei de Springrelease te doen en we zouden het tof vinden als er nog een aantal tracks bij komen vanuit het Synthforum. We leveren zelf ook allebei een track aan.

We zijn hard aan het nadenken én aan het werk voor het uiteindelijke marketingplan wat we gaan loslaten op de release.

Als er dus mensen zijn die op 1 Mei hun track op de eerste compilatie release van Synthforum namens Studiolics wil, kun je nog tracks inleveren tot 1 April. dat geeft ons de tijd om ze te luisteren en een plekje in de compilatie te geven. het moet wel passen namelijk.
Als je nog even wilt afwachten en kijken hoe gruwelijk succesvol het wordt , of hoe we met zijn allen vreselijk het schip in gaan, dan kun je altijd contact opnemen via PM!

Lijkt ons tof!
 
Ik vind dit initiatief heel sympathiek maar heb zelf niets noemenswaardigs aan muziek of zelfs maar aan geluiden bij te dragen. Hopelijk anderen wel. Veel succes!
 
Klinkt goed! Je geeft aan dat eventuele extra aanmeldingen wel moeten passen bij de huidige tracks. Aan welke stijl moeten we dan denken?
Dat kan van soundscapes tot techno zijn. Het word een in energie opbouwende lijst die we samenstellen uit het aanbod. Zo gaan we het in het eerste jaar doen.
 
het moet wel passen namelijk

klinkt alsof jullie al een sound voor ogen hebben, maar tegelijkertijd is het nog heel open.. snap ik wel, jullie willen zelf ook nog een mening vormen, en daar heb je eerst muziek voor nodig.

Dus lekker insturen, mensen! En de opmerking zien als "het zou kunnen dat het niet past", als dat mocht blijken.. maar daar zijn dus eerst inzendingen voor nodig.. lastig cirkeltje..

Bas, misschien kan je korte snippets laten horen van wat er nu is?

Dan hoef je de tracks nog niet te spoilen, maar krijgen we een indruk, wellicht inspiratie.. etc..


p.s. best jammer dat de agressieve sjaggeraars het hebben verpest.. je zou prima de mensen, van wie je de muziek waardeert, es op de schouder kunnen tikken. Dat kan ook mooi compliment zijn ipv dat het direct als spam wordt opgevat (zo noemde je het in het draadje van je oproep). Vooral hier, lijkt me.
 
Laatst gewijzigd:
@BasZiePee , allereerst goed nieuws, en sukses, vanzelfsprekend!

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

buiten of het interessant is wat ik maak, zit ik vooral mee; wanneer ik een album wil samenstellen, en dat nummer ook opneem in dat album... nummer/inzending, op eigen 'label'?

maar een community effort, waarom ga ik ineens in het engels! nee!!! ik zie nog de zwarte wolk waar weerlicht werd op geschoten (wat een zin! een phrasering!) voor mij, op het moment dat de term 'mission statement' in een vakgroep vergadering viel (vakgroep sociale filosofie).

en ga ik nu zelf! de indoktrinatie; herhaling, herhaling, herhaling (men snapt nu de basis van VINK™ muziek).

goed. blijf eens to-the-point, maar ik heb hier tevens een reputatie van sja, wat voor een reputatie??, hoog te houden, dus ik moet wel! niet-to-the-point.

community effort, dus... (ik adem even diep) wat ik zeer toejuich, als altijd, is bizonder, op vele vlakken en heeft vanzelfsprekend de kans op een groter publiek.

nou ja. of dit nu een interessant post was?
 
klinkt alsof jullie al een sound voor ogen hebben, maar tegelijkertijd is het nog heel open.. snap ik wel, jullie willen zelf ook nog een mening vormen, en daar heb je eerst muziek voor nodig.

Dus lekker insturen, mensen! En de opmerking zien als "het zou kunnen dat het niet past", als dat mocht blijken.. maar daar zijn dus eerst inzendingen voor nodig.. lastig cirkeltje..

Bas, misschien kan je korte snippets laten horen van wat er nu is?

Dan hoef je de tracks nog niet te spoilen, maar krijgen we een indruk, wellicht inspiratie.. etc..


p.s. best jammer dat de agressieve sjaggeraars het hebben verpest.. je zou prima de mensen, van wie je de muziek waardeert, es op de schouder kunnen tikken. Dat kan ook mooi compliment zijn ipv dat het direct als spam wordt opgevat (zo noemde je het in het draadje van je oproep). Vooral hier, lijkt me.
Ik kan inderdaad best wel een tipje vd sluier oplichten. Barend Tromp ( bassist/ sitar!( erg tof!) , synths en nog veel meer) Roonan ( SF lid vh eerste uur) en Herbie Hatchback ( Reinier) hebben te kennen gegeven dat ze mee willen doen.
Ikzelf heb een track bij de contest ingestuurd maar dat gaat niet op de compilatie hoor, maar mijn bijdrage zal waarschijnlijk een Deephouse/ minimal / sferische breaks zijn.
Maar soundscapes en langzame synthtracks zijn zeer welkom!
 
Van mij uit zou ik graag de track Pathfinder willen aandragen. Betreft een track die ergens zweeft tussen Ambient, Berlin School, New Age, Soundscape en Space. Deze was ook onderdeel van de Synthforum Contest 2021, en is recent met mijn goedkeuring uitgebracht als onderdeel van "Ambient Online Compilation: Volume 16".

Maar als die track niet goed past in de compilatie, dan heb ik wellicht nog wat anders in de aanbieding. Allemaal dromerige en sfeervolle "achtergrondmuziek". Bij uitstek geschikt als intro of outro, voor mixed-genre compilaties.

Alle audio van Droomsfeer valt onder de Creative Commons Naamsvermelding 4.0 Internationaal licentie. Dat geeft dus veel vrijheid om de muziek verder te gebruiken in de compilatie(s), inclusief commerciële doeleinden. Uiteraard kan alles aangeleverd worden in lossless WAV-format.
 
Ah tof!
Van mij uit zou ik graag de track Pathfinder willen aandragen. Betreft een track die ergens zweeft tussen Ambient, Berlin School, New Age, Soundscape en Space. Deze was ook onderdeel van de Synthforum Contest 2021, en is recent met mijn goedkeuring uitgebracht als onderdeel van "Ambient Online Compilation: Volume 16".

Maar als die track niet goed past in de compilatie, dan heb ik wellicht nog wat anders in de aanbieding. Allemaal dromerige en sfeervolle "achtergrondmuziek". Bij uitstek geschikt als intro of outro, voor mixed-genre compilaties.

Alle audio van Droomsfeer valt onder de Creative Commons Naamsvermelding 4.0 Internationaal licentie. Dat geeft dus veel vrijheid om de muziek verder te gebruiken in de compilatie(s), inclusief commerciële doeleinden. Uiteraard kan alles aangeleverd worden in lossless WAV-format.
Tof dat je mee doet!
Ik stuur je even een PM met de gegevens waar je de track heen kunt sturen.
Nice!
 
Goed, ik doneer mijn bijdrage aan SFSC2021.
Graag bij verelden dat deze track 3de in de contest eindigde. ;)

 
Graag bij verelden dat deze track 3de in de contest eindigde. ;)
Misschien moet je dan wel even de Engelse vertaling aanpassen. "3rd WINNER" suggereert dat je de 3e winnaar van de contest zou zijn. "3d place" lijkt me meer op zijn plaats.
 
Back
Top