Mijn eerste album is uit!

RFB

Ouwe rot
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
732
Locatie
Kockengen
Dag SF-ers! Sinds vorige te beluisteren op Spotify, Apple music etc mijn album Curled-up Dimensions. Artiestennaam ISARIN. Enkele stukken ervan heb ik ooit ingezonden voor de jaarlijkse SF contest. 12 ambient, sferische soundtracks. Hope you like it! RFB


5E92B51A-858C-4724-94BB-52C63896BA53.jpeg
 
Van harte gefeliciteerd RFB! Heel fijn wanneer je eigen geesteskindje naar buiten mag komen :okdan:. Hopelijk vinden veel mensen de weg naar jouw publicatie. Veel succes gewenst.

:doei:
 
Dank allemaal voor jullie mooie woorden … en dat jullie de moeite genomen hebben te luisteren! Hoop plezier aan gehad!
 
Oow lekker hoor8~ Dit kan ik wel waarderen:okdan:
 
Van harte gefeliciteerd RFB! Heel fijn wanneer je eigen geesteskindje naar buiten mag komen :okdan:. Hopelijk vinden veel mensen de weg naar jouw publicatie. Veel succes gewenst.

:doei:
Dank Danny! Wat betreft dat uitkomen: ik zag als ‘oudere jongere’ op tegen het op Spotify etc. krijgen van het album. Dat bleek echt geen enkele moeite. Ik heb het via Distrokid gedaan. Kost nauwelijks iets en bizar eenvoudig en snel. Aanrader! Trouwens ook een aanrader is eindmix en masteren bij Hans Weekhout, Jellywood studio in Amsterdam. Prettig, betaalbaar en meedenkend!
 
Screenshot 2022-03-03 at 19.39.47.png


Vet album! Congrats! Hoe is het je gelukt om de masterversie in Tidal te jassen?
 
Wat een mooie volwassen productie zeg! Prachtige details! Petje af! Love Theme from The Elegant Universe deed me denken aan sferen waarvan ik dacht dat alleen Ryuichi Sakamoto ze kon neerzetten. Bij Aura Undae had je me in het midden wel te pakken met die plotselinge plot twist, maar je brengt hem heel kunstig terug naar de rode draad van het album. Knap werk!
 
Laatst gewijzigd:
Vet album! Congrats! Hoe is het je gelukt om de masterversie in Tidal te jassen?

D'oh, letterlijk in bericht ervoor "via Distrokid". Ik doe het via Routenote maar die hebben helaas geen optie voor uncompressed uploads. Oh wacht, FLAC! Ik verdien te weinig met m'n deunen om het via Distrokid rendabel te maken (plus eenmaal erin is nimmer eruit). Album staat voor de tweede keer op via Tidal, mooi spul.
 
Dank, dank, dank allemaal! Op Tidal inderdaad via Distrokid. Heb er zelf niets aan hoeven doen. Kwestie van aanvinken op welke streamdiensten het terecht moest komen. Wist niet eens dat er zoveel waren...


D'oh, letterlijk in bericht ervoor "via Distrokid". Ik doe het via Routenote maar die hebben helaas geen optie voor uncompressed uploads. Oh wacht, FLAC! Ik verdien te weinig met m'n deunen om het via Distrokid rendabel te maken (plus eenmaal erin is nimmer eruit). Album staat voor de tweede keer op via Tidal, mooi spul.

Ik heb het voordeel dat het pure hobby is en dat het niet rendabel hoeft te zijn. Distrokid kost (net zo min als de andere denk ik) niet veel en streaming levert sowieso niet zo veel/niks op. Volgens mij is het alleen rendabel als er duizenden streams komen en dat zie ik niet gebeuren. Ik hoop een keer een opdracht te krijgen voor de muziek onder een docu of film of zo. Je weet niet of iemand het oppikt. We hoeven tegenwoordig in ieder geval niet meer te leuren bij platenmaatschappijen om het gepubliceerd te krijgen. Het is allemaal veel eenvoudiger dan ik dacht... Enige echte kosten waren de finale mix en mattering. En ook dat vond ik nog best goed te doen....
 
We hoeven tegenwoordig in ieder geval niet meer te leuren bij platenmaatschappijen om het gepubliceerd te krijgen. Het is allemaal veel eenvoudiger dan ik dacht... Enige echte kosten waren de finale mix en mattering. En ook dat vond ik nog best goed te doen....
Nadeel is dat je een enorme rotzooi te horen krijgt.
 
Nog steeds een goed album. Luistert lekker op de zondagochtend.
 
Gave soundscapes! Mooi!
 
Back
Top