hmm.. iemand die een betaalverzoek stuurt via MP (om anoniem te blijven) zelf een betaalverzoek sturen via je eigen bank?? Ik zou het kunnen proberen maar het komt op hetzelfde neer als iemand om zijn IBAN en naam vragen en dat had ik al gedaan. Ging deze verkoper niet op in.
We typen even langs elkaar.
Verkoper verstuurt betaalverzoek (bank).
Als hij dat niet wil, zoek ik verder.
Ik wil me goed voelen bij iemand waar ik een aankoop van doe.
En dat heb ik niet als we elkaar niet vertrouwen.
Dus vandaar, ik gebruik geen betaalverzoeken van MP.
Soms kost het even wat gesprek, maar dat heb ik er wel voor over en vaak wordt het daarna echt gezellig (niet sarcastisch bedoeld, dan blijkt er een persoon achter de synth te zitten)
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt dat er een baksteen was verzonden en kijk ook naar de feedback op iemands account maar denk je echt dat een oplichter zijn IBAN en naam deelt met MP?
Het is gewoon voer voor oplichters. Zo anoniem mogelijk verkopen. Ik gebruik dat uit principe niet.
Dat is lief voor de koper maar niet voor jezelf toch? Ik volg dit even niet.. Als ik iets verkoop en iemand doet een bod en ik ga akkoord reken ik daar de verzendkosten bovenop. En dat is 7,25 voor een pakket tot 10kg.
MP rekent 40 cent extra boven de 6,75. Hoe doe jij dat dan bij een aankoop? Reken je dan 6,75 aan verzendkosten in het betaalverzoek wat je via de bank stuurt en moet de verkoper het pakket online aanmelden ipv het langsbrengen en dat hij 7,25 betaald?
Ik spreek altijd af hoe e.e.a. verzonden moet worden.
Aangetekend, 'gewoon' of via een afhaalpunt (dat scheelt bij DHL best veel).
Zo komen we tot een totaalbedrag.
Dat wordt dan via een betaalverzoek overgemaakt.
Daarna regelt de verkopende partij dat het verzonden wordt. Als die zelf print, scheelt hem/haar dat 0,50
Dus ja, zo 'verdien' ik soms nog ietsie meer. (maar ik moet er dan ook wat voor doen).
Zeker bij kleine verkopen is dat best handig om de prijs nog wat te drukken.