Maar de gemiddelde scammer is te dom om dit zo te Photoshoppen dat ik het niet zie...Dat fotoshop je binnen twee minuten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar de gemiddelde scammer is te dom om dit zo te Photoshoppen dat ik het niet zie...Dat fotoshop je binnen twee minuten
Dit is een "mooi" / "makkelijk" 06 nummer wat te koop wordt aangeboden. Voor als je het tof of belangrijk vindt dat je mobiele nummer makkelijk te onthouden is. Ik heb er zelf ook 1 maar dat komt omdat in 1999 je dit soort nummers nog gewoon gratis kon uitzoeken als je een SIMkaart ging kopen....ik zie dit nu net op MP. Wat is dit voor iets vaags? Lebara simkaart 06 voor 100,-?
Bekijk bijlage 3820449
Ik zeg niet dat het me 'nooit' zal gebeuren, maar met een beetje gezond kom je een heel eind (om te voorkomen dat je opgelicht wordt).Maar de gemiddelde scammer is te dom om dit zo te Photoshoppen dat ik het niet zie...
Als ze dat hebben gedaan zie je dat meestal binnen 2 seconden. Als ik zoiets vraag dan snapt men waarom ik dat vraag en dan zie je ook aan de foto dat het "nieuw genomen" foto is. Om te doen wat jij zegt moet men wederom dezelfde foto van internet gebruiken en er een briefje overheen shoppen.Dat fotoshop je binnen twee minuten
Exact, daarnaast zijn die zakken hooi van een oplichters meestal gewoonweg niet de snuggerste... en Photoshoppen is toevallig ook nog eens mijn beroep, sooo challenge me.Als ze dat hebben gedaan zie je dat meestal binnen 2 seconden. Als ik zoiets vraag dan snapt men waarom ik dat vraag en dan zie je ook aan de foto dat het "nieuw genomen" foto is. Om te doen wat jij zegt moet men wederom dezelfde foto van internet gebruiken en er een briefje overheen shoppen.![]()
Grote voordeel is wel dat de koper ook jouw bankgegevens niet te zien krijgt. Dat vind ik best prettig! En inderdaad: bij grotere bedragen beter ophalen.Zo'n betaalverzoek zonder dat je de IBAN te zien krijgt is inderdaad knap gestoord van Marktplaats.nl.
Nooit vergeten: de mensen die 2dehands in goede banen moeten leiden hebben mijn advertentie waarin ik een lege, helemaal opengesneden atoombom aanbood (don't ask) verwijderd omdat ze dachten dat ik een geladen atoombom aanbood op 2dehands. 5 keer op rij...ik zelfste gehad bij hun Belgische variant "2dehands.be" Waldorf Blofeld gekocht, vanaf ze geld hadden nooit nog iets nog van gehoord. kreeg antwoord "dien klacht in bij politie"
Ik denk dat je de gemiddelde scammer van tegenwoordig zwaar onderschat. Mensen die doen dit als hun bij baan zijn daar een stuk bedrevener in dan de lui die ze proberen op te lichten.Maar de gemiddelde scammer is te dom om dit zo te Photoshoppen dat ik het niet zie...
Marktplaats gebruikt een percentage van 4,5% over het verkoopbedrag. Over 200 euro is dat dus precies 9 euro. De 40 cent servicekosten zijn voor de iDeal transactie.
Lees hier: MPHelpInfo
Ik ga nooit met dat betaalverzoek werken.Zit midden in een aankoop en er wordt ineens een extra bedrag gerekend door MP. Verkoper heeft via het MP betaal en verzendsysteem het volgende voorstel gegeven.
Aankoop bedrag is €85. de verzendkosten en die 40 cent erbij zouden het op 92.15 moeten doen uitkomen. Er wordt ergens 6.75 extra in rekening gebracht. Het percentage waar @LupkeII me eerder op attendeerde is inmiddels verhoogd naar 5%. Maar die 6.75 volg hier niet.
Verkoper gaat het uitzoeken.
Bekijk bijlage 3828963
Als ik zelf een verzending regel klopt het ook niet.. Vage scheiss.. het zijn maar kleine bedragen maar toch...
Bekijk bijlage 3828964
Wat is er mis met een betaalverzoek via de bank?Als de verkoper pertinent niet zijn IBAN wil delen ga ik gewoon akkoord met het MP betaalsysteem (weet niet of je echt heel veel kan met IBAN + de naam waar het op staat.. maar verkopers worden voorzichtig). Laatste deals die ik deed waren trouwens allemaal prima verlopen via deze betaaloptie maar ik vermoed dat er iets mis is bij MP..
Ben ik niet bekend mee. Maar dan stel je dit voor aan de verkoper? En moet de verkoper dit dan regelen?Wat is er mis met een betaalverzoek via de bank?
Zo doe ik het iig altijd.
Bij die eerste screenshot lijkt het erop dat de verkoper bij Marktplaats het aankoop bedrag (€ 85) inclusief verzendkosten (plus € 6,75 wordt € 85 + € 6.75 = € 91.75) heeft ingevuld terwijl Marktplaats ervan uitgaat dat die er nog bij opgeteld moeten worden. Marktplaats doet:Zit midden in een aankoop en er wordt ineens een extra bedrag gerekend door MP. Verkoper heeft via het MP betaal en verzendsysteem het volgende voorstel gegeven.
Aankoop bedrag is €85. de verzendkosten en die 40 cent erbij zouden het op 92.15 moeten doen uitkomen. Er wordt ergens 6.75 extra in rekening gebracht. Het percentage waar @LupkeII me eerder op attendeerde is inmiddels verhoogd naar 5%. Maar die 6.75 volg hier niet.
Verkoper gaat het uitzoeken.
Bekijk bijlage 3828963
Als ik zelf een verzending regel klopt het ook niet.. Vage scheiss.. het zijn maar kleine bedragen maar toch...
Bekijk bijlage 3828964