[Disco] Remix van EDM song

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.922
Locatie
Utrecht, NL
Hoi, ik ben gevraagd een remix te maken van dit EDM nummer:



Dit heb ik gemaakt:



Zelf ben ik er nogal in mijn nopjes over 😺 Ik zie dit wel voor me op een volle dansvloer.
Ik hoor graag of er nog iets beter kan, vooral op technisch gebied maar ook in compositie / -arrangement.
Of ideeën ter aanvulling / -weglating zijn ook welkom

Dmin 129 BPM
 
Je bent er in ieder geval in geslaagd het niveau van het origineel ver te overstijgen. Daarin vind ik alleen dat orgelachtige klankje van rond 3 minuten wel aardig, voor de rest is het een orgie van clichés. Maar dat (is mijn persoonlijke smaak en die leggen we verder) geheel terzijde.

Jouw remix heeft een fijne eightiesfeel (hij doet qua basje wat denken aan Blue Monday). Die funky gitaartjes zouden wel een wat prominenter plek kunnen krijgen, nu komen ze heel even langs en verder niet meer. Die 8-bit bliepjes zijn ook tof. Rond 3:30 lopen er wel erg veel afzonderlijke melodietjes door elkaar. Dat wringt een heel klein beetje. Waarom niet die bliepjes daar weglaten en die strijkers wat harder zetten? En het tempo zou ook best wat naar beneden kunnen.

Al met al weinig technische feedback, maar toch. :P Wel met plezier naar geluisterd.
 
In de beide tracks zit de vocal begraven. Het origineel is niet best, die van jou is wel een stukje beter.
 
Dank voor de tips weer guys, erg goed.
Meteen maar weer een update gemaakt:

- 2 bpm langzamer (nu 127 bpm)
- lead- & background vocals 1db harder
- gitaar laten terugkomen op de plek waar de chitpune in de weg zat (en chiptune daar weggehaald)
- roffels toegevoegd
 
Ik zou nog eens kijken of je contrast tussen couplet en refrein kan vergroten, dus niet dezelfde instrumenten in beiden en meer energy in the refrein.
 
Gezien het tempo en de drive zou ik de vocals strakker in time zetten,hier en daar zijn ze iets off wat storend is vind ik.
 
van direct in het begin al,'cross' off zoiets zegt die,ander woord verder ervoor ook,geheel over heel de track verschillende plaatsen.

Om te horen waar het te off is moet je niet luisteren naar de stem,je gaat recht staan en begin te dansen ,je focust dan op de muziek ,stem is in dat geval bijzaak en waar het te off is gaat je storen ,die plekken zet je dan strak.
 
Stem beter te lui, als te snel, maar stem mag ook wel iets meer in de groove van de andere samples.
ik zou minder focussen om advies te vragen “hoe het hoort” maar méér focussen op je eigen smaak en wat jij ok vindt?
 
@egres Is het niet een kwestie van de hele acapella een kleine delay te geven?
Nee,het is een dance track,om op te dansen dus,dan moet je voorrang geven aan bepaalde zaken,dat is verschillend indien het een lager tempo in-de-zetel luister-track zou zijn.
 
Je remix is in ieder geval nu al veel beter dan het origineel. Ik vind het bliepgeluidje dat er in 3:02 inkomt niet goed werken omdat het het ritme haalt uit je track. Oplossing: ofwel zorgen dat het ritmisch erin past, ofwel het geluid heel erg laten ducken door de bas via sidechain. Maar dus echt wel heel erg hoorbaar, niet subtiel.En ik zou ook de strijkers die er vanaf 3:35 bijkomen eruit halen, die voegen niets toe, en dadelijk naar de drop gaan.
 
Ik heb hem even wat getweaked (remastered)voor je.
Tis wel lage kwaliteit MP3 natuurlijk :|

Edit: file verwijderd.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top