[Disco] Remix van EDM song

Je remix is in ieder geval nu al veel beter dan het origineel.
Dank, vind ik zelf gelukkig ook :)

Ik vind het bliepgeluidje dat er in 3:02 inkomt niet goed werken omdat het het ritme haalt uit je track. Oplossing: ofwel zorgen dat het ritmisch erin past, ofwel het geluid heel erg laten ducken door de bas via sidechain. Maar dus echt wel heel erg hoorbaar, niet subtiel.

Zal er nog eens naar kijken. Hij wordt nu zwaar geducked door de kick. Zoals net gezegd stond de bas in een verkeerd patroon onder de bleeps en ook onder de strijkers. (was perongeluk verschoven). Staat nu goed. Misschien al beter zo?

En ik zou ook de strijkers die er vanaf 3:35 bijkomen eruit halen, die voegen niets toe, en dadelijk naar de drop gaan.

Echt? ik vind die juist wel leuk en een echte 'original disco-sound' toevoeging. Maar ook de strijkers werden verstord door het verkeerde bas patroon. Ik denk dat het nu al beter past. Heb wel getwijfeld of ik zowel de gitaar als strijkers erin zou moeten doen omdat puur electronisch ook mooi is. (a-la Kraftwerk, Giorgio Moroder), Maar ik vind het toch een verrijking
 
Wat heb je precies getweaked? Ben echt benieuwd hoe je hem zo mooi hebt laten klinken
Ik doe die mastering sessies wanneer ik er tijd voor heb....ik sla ze nooit op
Dus ja geen idee wat ik gedaan heb destijds...zal wel veel EQ en enzv zijn...
En ik gooi er mijn eigen sausje over natuurlijk:D
 
Back
Top