2 interessante plug-ins, gratis tot 31 januari

Heb er eentje gepakt, thnx!
En wel de softube, daar heb ik wel meer van, die hebben mijn emailadres al lang.

ikMultimedia heb ik in het verleden een keer hele slechte ervaring gehad, mijn hele machine lag overhoop, dus die doe ik nu maar niet meer. Heb toch al heel veel EQ...
 
de Dirty Tape gegrepen, nog niet uitgeprobeerd, neem aan dat net wat andere dingen kan dan Softube Tape, die ik al heb..

EQ 81 zit al lang in mijn arsenaal, er is altijd wat te doen over IKM, ik vind de plugins erg erg goed. en ik zou zonder de Stealth Limter hulpeloos zijn, haha. die lost soms problemen op, +43dB, naar -1dBFS brengen, zonder transients te vernietigen, da is wat. en verder een perfekt neutrale (of zo neutraal mogelik) limiter.

o nu ga ik weer uitwijden, fijne EQ, de EQ 81, heb zo'n 40 plugins van IKM..
 
ikMultimedia heb ik in het verleden een keer hele slechte ervaring gehad, mijn hele machine lag overhoop, dus die doe ik nu maar niet meer. Heb toch al heel veel EQ...
IK komt er bij mij ook niet meer in, wat een drama om die bende te installeren, bij mij lag het dus ook overhoop, gelukkig ging uninstall wel goed. Die softtube ga ik ff checken.
 
Okay.. leuk die Softube dacht ik..

eerst een softube account aanmaken.. naam, adres, e-mail opgeven
daarna een iLock account koppelen, of eentje aanmaken
daarma de Softube Central app installeren...

....en yes - daarna eindelijk de gratis plugin installeren..

Nou doei.. geef me gewoon de plugin zonder al dit moeilijke gedoe... laat maar zitten..
 
haha ja dat houdt mij ook altijd tegen, gelukkig had ik al iets van Softube, dan is het wat makkelijker.

ja joh, ze doen net alsof ze een pot met goud weggeven..
 
Tape Echoes, van Softube, wanneer je inlogt; zie je op de aanbieding, die nu loopt, (vrijdag 28 januari 2022) 48 uur... nu wat minder... een upgrade knop, wordt ie; €29...

wanneer je dus Dirty Tape hebt, en die kun je nog gratis krijgen.... en daarmee €20 ekstra korting op Tape Echoes, ik begin ze nu pas, al heb ik zel wel gebruikt, echt te ontdekken. als ze natuurlik bruikbaar zijn. het is Softube; klinkt erg erg goed..
 
Ik snap wel dat die softwaremakers hun spullen beschermen, dat iLok-syteem is alleen niet ideaal.

Of je moet continu online zijn of je moet een dure USB stick kopen. :frons:

Voor het geval dat ik ooit toch nog met iLok ga werken, heb ik een Softube account aangemaakt en Dirty Tape toegevoegd.

Maar ik zie nergens een mogelijkheid om Tape Echoes van 49 naar 29 euro te verlagen. Of zou dat komen doordat mijn licentie van Dirty Tape nog op Pending staat?

Overigens heb je met Dirty Tape volgens mij al de belangrijkste functies van Tape Echoes te pakken en kun je 29 euro besparen door Dirty Tape met een andere delay plugin te combineren.
 
Verleidelijk.Maar blijf bij mijn minimalistisch standpunt.
Geen koopjes, aanbiedingen,buitenkansjes,voordeeltjes,nee klein maar fijn componeren, geen uren zoekwerk, ontspanningsvol.
Tuurlijk zal ik wel eens een zeldzame aanbieding overwegen, maar mag niet overkappen.
 
Of je moet continu online zijn of je moet een dure USB stick kopen. :frons:

Voor het geval dat ik ooit toch nog met iLok ga werken, heb ik een Softube account aangemaakt en Dirty Tape toegevoegd.

Maar ik zie nergens een mogelijkheid om Tape Echoes van 49 naar 29 euro te verlagen. Of zou dat komen doordat mijn licentie van Dirty Tape nog op Pending staat?

Overigens heb je met Dirty Tape volgens mij al de belangrijkste functies van Tape Echoes te pakken en kun je 29 euro besparen door Dirty Tape met een andere delay plugin te combineren.

ja die iLok dongle is bizar duur, en ik heb er 2 gekocht. handiger, veiliger (bij OS problemen...). tegen piraterij; elke plugin met iLok, goed dat weten we allemaal. waarom dan de keuze voor iLok, het is géen protektie..

goed..

als ie op Pending staat, vreemd, goed, bij mij ging de registratie, al was de site langzaam, het was wanneer ie net werd aangeboden, toch erg makkelik. en gelijk te downloaden. nog niet eens gebruikt.

waarom toch voor Tape Echoes gevallen, want idd Dirty Tape heeft veel van Tape Echoes, dat ook als module in Softube Modular te gebruiken valt, ik begin nu pas te wennen, dat ze geen Modular specifieke modules meer 'uitgeven', wellicht komt dat weer, dan zijn de Softube plugins toch zeer bruikbaar, anders denken.

en al lol gehad met Tape Echoes, klinkt goed, zeer bruikbaar. ik heb inderdaad nog een tape delay plugin (of zelfs 2???), die van arturia.

ja kan nooit teveel plugins heb, zeg ik maar (al zit er zeker een grens aan, ik koop niet alles, zeker niet...), kadootjes, (her)ontdekkingen, komt toch vaak voor dat een plugin die ik zeldzaam gebruik, ineens veel ga gebruiken.

het is als een echte studio; veel gear, niet altijd gebruikt, ineens komt het van pas.

al kies ik vrij kieskeurig. het zijn 2 wijzen van aanpak; minimalistisch, of een arsenaal, voor mij werkt een arsenaal.
 
als ie op Pending staat, vreemd, goed, bij mij ging de registratie, al was de site langzaam, het was wanneer ie net werd aangeboden, toch erg makkelik. en gelijk te downloaden. nog niet eens gebruikt.

Na het aanmaken en koppelen van een iLok account, zie ik inderdaad de upgrade van 29 euro.
 
Dank voor het delen..!

@de discussie..
Ze zouden "gratis" moeten vervangen met "nul euro", dan is voor iedereen duidelijk(er) wat de deal is. (Dezelfde stappen doorlopen als wanneer je zou betalen)
 
Of je moet continu online zijn of je moet een dure USB stick kopen. :frons:

Er blijkt toch een derde optie te zijn en dat is de licenties op je computer activeren. Tijdens dat proces dien je wel online te zijn, maar daarna kun je kennelijk de plugins offline gebruiken, al weet ik niet of je dan eens in de zoveel tijd weer even online dient te zijn.

Maar goed, zo heb ik Dirty Tape (en de demo van Tape Echoes) kunnen testen. Dirty Tape is een leuke lofi tape plugin, maar ik zou toch liever zelf de diverse elementen van de Dirt willen kunnen instellen. Andere lofi tape plugins krijgen daardoor bij mij toch de voorkeur. De dropouts zijn echter wel weer anders dan bij die andere, want hierbij vallen de hoge frequenties weg ipv alleen volumedalingen. En dat is nu precies wat ik me herinner van oude cassettebandjes. Maar dit is ook prima zelf te doen met een low pass filter.
 
op de valreep toch maar even die dirty tape en saturation plugins gratis gedownload van softube.

Ik vind ze erg goed, zo goed zelfs dat ik die Softube tape fx ook maar direct gekocht heb. Die is nu 39 euro dit weekend in plaats van 99 euro.
Dat is een hele vette tape plugin moet ik zeggen, heel simpel om te gebruiken maar wat een smaak kun je daarmee toevoegen aan je signaal, die thd is daar heel goed mee te regelen.
 
Zo goed zelfs dat ik die Softube tape fx ook maar direct gekocht heb. Die is nu 39 euro dit weekend in plaats van 99 euro.
Die heb ik ook net gekocht 👍

Ik heb niet veel meer nodig, maar kwam dit weekend tot de conclusie dat mijn tracks een tikje te steriel klinken. Daar wil ik de komende tijd wat aan doen en dit is een mooi begin.
 
Die heb ik ook net gekocht 👍

Ik heb niet veel meer nodig, maar kwam dit weekend tot de conclusie dat mijn tracks een tikje te steriel klinken. Daar wil ik de komende tijd wat aan doen en dit is een mooi begin.
daar is deze perfect geschikt voor, zeker door de simpele bediening ervan.

ik heb ook wel die ozone vintage tape en die mello-fi, maar dat zijn toch ander type tape plugins, deze werkt gewoon lekkerder.
Die gratis saturation plugin op de softube site is ook een aanrader, die is ook heel simpel, maar dat resultaat is echt heerlijk van die plugin.
 
ReelBus 4 van Tonebooster heb ik ook ooit gekocht, destijds voor Synthwave. Dat is ook een mooie plugin 👍


Die Tape van softube krijgt heel goede recensies, voor dit bedrag durf ik hem wel aan. Bij Komplete Ultimate kreeg ik ook verschillende plugins van ze en die klinken erg goed en zijn vooral makkelijk. Daar houd ik erg van, niet te veel opties graag 😀
 
@quifster & @bombario , Softube Tape wordt vaker voor dit bedrag aangeboden, ik heb m al een tijdje, en moet zeggen dat ik 'm regelmatig gebruik.
is een erg goede Tape emulatie. mooie glue, subtiel (tot niet-subtiel).

Softube maakt simpelweg erg goede plugins, de sound-kwaliteit...... (en idd ze maken ook Plugins voor NI, en reason.)
 
Back
Top