Welke synth kan dit zelf resonerende trip geluid creëren

eerlijk gezegd krijg ik het gewoon niet voor elkaar met de Moog one (wel gave geluiden maar niet die self oscillating sound), de sweet spot is te krap daarvoor. Ik heb wel nog een bro-1 te leen hier. Die ga ik morgen aansluiten en een test drive geven hiermee.
Net even heel snel getest met mijn Bro-1. Het probleem daarmee is dat zodra je de resonance open schroeft, het volume omlaag gaat. Op het punt waar de Neutron begint te oversturen, begint de Pro-1 te "fluiten"
(Ik ga het morgen met AL mijn synths proberen:D )
 
Net even heel snel getest met mijn Bro-1. Het probleem daarmee is dat zodra je de resonance open schroeft, het volume omlaag gaat. Op het punt waar de Neutron begint te oversturen, begint de Pro-1 te "fluiten"
(Ik ga het morgen met AL mijn synths proberen:D )
Dan mis je overdrive? Misschien nog een distortion erachter plakken...

Inderdaad. Kunnen we daar geen vaste rubriek van maken? "Maak deze sound na"
Grappig, ik heb in een grijs verleden zo'n topic gestart :)
 
Dan mis je overdrive? Misschien nog een distortion erachter plakken...
Sorry, verkeerde woordkeuze. Ik bedoelde "Op het punt waar de Neutron begint te resoneren"
 
De laatste try met de Moog One, dichter bij dan dit is niet mogelijk met een ladder filter is mijn bevinding nu toch wel. Het is echt micro micro tiny increments die rond die self resonating sweet spot het verschil maken.
 

Attachments

  • resotrack-fun2.wav
    10,8 MB
Sorry, verkeerde woordkeuze. Ik bedoelde "Op het punt waar de Neutron begint te resoneren"
Ik snap wat je bedoeld... Met een distortion of overdrive kan de fluit veranderen in zo'n rauw randje met de juiste settings. De fluit is een pure sinus en als die in de distortion gaat wordt die afgevlakt
De laatste try met de Moog One, dichter bij dan dit is niet mogelijk met een ladder filter is mijn bevinding nu toch wel. Het is echt micro micro tiny increments die rond die self resonating sweet spot het verschil maken.
Nou dat komt toch al aardig in de richting op sommige punten!
 
Ik snap wat je bedoeld... Met een distortion of overdrive kan de fluit veranderen in zo'n rauw randje met de juiste settings. De fluit is een pure sinus en als die in de distortion gaat wordt die afgevlakt
I know ;-)
Sommige van mijn synths hebben standaard geen Sine wave en daarvoor gebruik ik dan het resonantie filter om er eentje te genereren. Maar ik wilde proberen welke synth een vergelijkbare sound kon produceren als TS bedoelde zonder extra effecten toe te voegen. (Ja, de Neutron heeft Overdrive ingebouwd, maar ook die wilde ik niet gebruiken hiervoor)
 
Doet me ook denken aan energy flash van Beltram. Die heeft ook zijn intense resonantie op die filter. Was waarschijnlijk een Roland sh2. Die simpele krachtige geluiden mis ik erg in hedendaagse electronische muziek.
 
Doet me ook denken aan energy flash van Beltram. Die heeft ook zijn intense resonantie op die filter. Was waarschijnlijk een Roland sh2. Die simpele krachtige geluiden mis ik erg in hedendaagse electronische muziek.
Heb je nog meer voorbeelden van simpele krachtige geluiden? Ben wel benieuwd en misschien een volgend dingetje om te proberen :)
 
Doet me ook denken aan energy flash van Beltram. Die heeft ook zijn intense resonantie op die filter. Was waarschijnlijk een Roland sh2. Die simpele krachtige geluiden mis ik erg in hedendaagse electronische muziek.
Dat zou een Alpha Juno zijn geweest.

Herstel: dat was mentasm
 
Laatst gewijzigd:
Dat zou een Alpha Juno zijn geweest.

Herstel: dat was mentasm
De Alpha Juno hoover preset door casio FZ filter heen wel te verstaan (confirmed).
Heb je nog meer voorbeelden van simpele krachtige geluiden? Ben wel benieuwd en misschien een volgend dingetje om te proberen :)
Ik vind Energy flash wel een goeie, die 4 hele simpele tonen!.
 
Energy flash poging :)
Lol, deze is lastig ook. Ga het ook zo eens proberen.

1643308369797.png
 
Even snel een testje gedaan.
Met de Neutron kreeg ik het snelst resultaat. (Niet identiek, maar toch redelijk in dezelfde lijn.)

Twee saws, iets detuned, Freq 1.5, Reso 7, ENV Depth 3. Drive 7, Tone 6. Tijdens opname een beetje aan de ENV Depth gedraaid.
(Geen Sync, geen Ringmod en niks gepatched)

Niet spot on maar wel een hele lekkere sound.
Vandaag net een Neutron binnen gekregen, tijd om hem aan te slingeren dus.
 
Back
Top