Welke synthesizer is voor jou een guilty pleasure?

Na lang nadenken...Ik heb geen slechte synths. Het kan me niet schelen wat een ander er van denkt.
Gelukkig zijn er ook nog mensen met een nuchtere kijk op de materie. :okdan:

Denk dat de JD-990 altijd een eerst plaats op het podium gaat krijgen.

IMG_8017_small.jpg
 
Na lang nadenken...Ik heb geen slechte synths. Het kan me niet schelen wat een ander er van denkt.
Hier kan ik mij helemaal in vinden.

Als ik het van 'de mening' laat afhangen dan zijn zo'n beetje al mijn Roland synths, de Jupiter-80 voorop, guilty pleasures.
Ik heb intussen gewoon een verzameling hele goede instrumenten die ik met veel plezier gebruik, maar als iemand vrolijker wordt van zijn eigen scheten....be my guest.
Zolang men ze in eigen omgeving laat heb ik er geen last van, noch van de mening van anderen.
 
Als ik iets moet kiezen, de Suzuki SX-500. Vind dat best een leuk ding eigenlijk. Ga binnenkort een RX-5, SX-500 en Model:Cycles project doen. Alleen die 3 bakken, lekker pielen en iets leuks proberen te maken. Bass wordt misschien een probleem, al kan de Cycles daar nog bij helpen.
Oh ja, dit valt geen guilty pleasure te noemen want het is gewoon een vet ding, maar ik heb met m'n PSR-36 ook veel lol gehad. Kan je ook een goede benadering van een lately bass uithalen en veel meer moois.
 
Eigenlijk is elke synth een guilty peasure. Synthesizers zijn helemaal niet sexy maar nerdy.
Zangers en gitaristen gaan er met de meiden vandoor.
Het lelijke overblijvertje gaat met de bassist mee en de keyboard speler gaat alleen naar huis waar zijn katten op hem wachten
Haha, ja dat klopt wel min of meer. Alhoewel in de bands waar ik in zat de gitarist en drummer net zulke nerds waren. ;)

Misschien handiger om het over de DJ/producer as te gooien als je beide wil. Maarja, niet mijn muziek.
 
Voor mij absoluut de SID. 3 analoge oscillators in een '80s homecomputer IC :mega:
 
Guilty pleasures herken ik me niet echt in. Alleen maar keiharde winnaars hier.
 
Nog eens over nagedacht, maar eigenlijk werk ik alleen maar met "guilty pleasures". Geen peperdure knallers hier, maar gratis open source software op een refurbished PC met Linux en een daaraan gehangen goedkoop minikeyboardje en drie PC-speakertjes. Ik heb een zwak voor de meer obscure "kleine meesters" binnen het digitale audiogebeuren.
 
ik heb in de loop der jaren veel van mijn synths van "waarom koop je die meuk" naar "oh gaaf, lofi 12 bit!" zien gaan. ik heb een zwak voor mislukkelingen, winkeldochters en onbegrepen apparatuur. er valt er nog maar 1 echt in die guilty pleasures categorie: de m-audio venom. was al onder de indruk van mijn reviewmachine, en heb m een paar jaar later voor een appel en een ei gekocht. wat een superbak.
 
Nog eens over nagedacht, maar eigenlijk werk ik alleen maar met "guilty pleasures". Geen peperdure knallers hier, maar gratis open source software op een refurbished PC met Linux en een daaraan gehangen goedkoop minikeyboardje en drie PC-speakertjes. Ik heb een zwak voor de meer obscure "kleine meesters" binnen het digitale audiogebeuren.
Hoe creatiever in je hoofd,hoe minder stuff dat je nodig hebt.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Volca Keys..

volgens mij de goedkoopste analoge synth die je kan vinden, maar ik vind het geluid echt lekker.
 
ik vind de noise vd snare van de akai rhythm wolf heerlijk :D - die is heel erg gehaat haha
Ik dus ook. Trouwens het hele ding. Gisteren eentje gekocht en ik ben er helemaal fan van. Beperkt, maar daarom wakkert ie mn creativiteit juist aan. Heerlijk om mee te jammen.
 
Wat kan in vredesnaam de reden zijn om een bepaalde synth the haten? Als je het niet vindt klinken dan koop je het ding toch gewoon niet?
 
Wat kan in vredesnaam de reden zijn om een bepaalde synth the haten? Als je het niet vindt klinken dan koop je het ding toch gewoon niet?
Verwachtingen. In dit geval werd het apparaat destijds ontvangen alsof het een soort house/techno drummachine à la Roland zou zijn, wat tegenviel. Er kwam een review van een of ander eikeltje die 'm helemaal afkraakte en de toon was gezet. Het is ook een haastig in elkaar gezet ding, maar sterk als een huis en leuk om te gebruiken. Als het een vintage bak was geweest hadden mensen het "karakter" genoemd en was 'ie nu onbetaalbaar geweest.
 
Inderdaad - als een reeds aangeschafte synth door onterecht gewekte verwachtingen tegenvalt kan ik mij voorstellen dat men er een hekel aan krijgt.
 
De oude bassStation Rack

Komt in Bad Gear, is of was spot goedkoop.
Zo een synth die niemand wilt, had em eigenlijk gekocht omdat die goedkoper was dan een nieuwe kenton pro solo voor midi naar cv Hertz
Maar vind em helemaal niet slecht klinken, gewoon niet zo dik. Waardoor die wel altijd makkelijk in de mix ligt.
BassStation is gewoon een slechte naam want hij doet alles beter dan bass.
Knoppen zijn niet Nord Lead, maar tis niet dat ze der van vallen of extreem wobbly zijn.
Vallen prachtige sounds uit te halen.
Vind deze track met enkel basstation sounds op de drum na de mogelijkheden vrij goed mooi toont.



Korg Delta, vind ik ook een hele leuke al was of is die lang een stomme synth en meest cheesy stringer.
Maar doet basic sounds erg goed en met een overheersende phaser als smallstone zijn de strings in combo nog te doen.
En nu die een midi kit heeft nog een stuk bruikbaarder geworden.

JX-3P was ook lang een kut Roland die je voor niets kon hebben, vandaag is het wel anders.
Vind em spannender dan mijn Juno 6(6).

Casio CZ-3000, tegenwoordig zijn die Cosmo synths terug in de mode maar was ook lang iets dat weinig mensen boeide.

JD-Xi en Xa zijn of waren ook stom, ik heb er geen maar zou het niet erg vinde er eentje the hebben.

Oja mijn drumdozen als RX5 van Yamaha of Alesis HR-16 zijn ook niet enorm populair.
 
Laatst gewijzigd:
Eigenlijk is elke synth een guilty peasure. Synthesizers zijn helemaal niet sexy maar nerdy.
Zangers en gitaristen gaan er met de meiden vandoor.
Het lelijke overblijvertje gaat met de bassist mee en de keyboard speler gaat alleen naar huis waar zijn katten op hem wachten
En de drummer kwam zeker weer eens niet opdagen 😎
 
Mijn ma speelde vandaag voor het eerst op een synthesizer.
Was een Axxe MKII die net opgesteld was.
Uit eigen wil want hij stond eerst niet aan en daarna ook niet de tofste ervaring kwa sound dat eruit kwam.

Mijn tante zij ook toen we die dingen halen ook "t'is wel een schoontje".

Normaal zijn die synthesizers gelijk allemaal hetzelfde en "khoor het verschil toch nie" tussen een Cosmo en een Jupiter ofzo
Het is nog iets met toetsen en veel knoppen.
Mijn vriendin vond Erebus wel cool, door de mythologie en dat die wel nog cute was de V1 en V2.

Ja keytar of lazerharp is het enige dat echt stoer is. ;)
Of Giorgio Moroder zijn in de 70's precies een coke dealer uit Miami.
Justice was ook wel nog Edgy, je zag ze eigenlijk zelden iets met synths doen, ook al hebben ze een film.
 
Back
Top