Welke synthesizer is voor jou een guilty pleasure?

Roland D2 Groovebox.PNG


 
Iedere synth/sampler heeft z'n eigen sterktes en hebben hun plaats ingenomen. Eén van hen vind ik over het algemeen ontzettend ondergewaardeerd en dat is de Roland D20 (of D10, D110, D5). Hij heeft niet de sonische capaciteiten van de D50 maar als je je er een beetje in verdiept en mee experimenteert kom al gauw bij klanken die toch moeilijk met andere synths te verkrijgen zijn. Onder de factory presets zit een "Warm Pad" die je met weinig moeite om kunt vormen tot een instant Vangelis sound (CS80 sawtooth pad).
De andere instrumenten binnen de studio zijn veel krachtiger, veelzijdiger, handiger maar zonder de D20 is een song van mij niet af. Dus dat is een beetje mijn guilty pleasure als je het zo wil stellen.

:doei:
 
Ik heb heel veel plezier met de Roland w30 die ik zojuist voor 25 euro op de kop heb getikt. Deze kwam met een aantal diskettes vol met rave stabs hoover sounds en new age ethnic sounds. De sequencer is ook erg overzichtelijk!
 
Ik heb heel veel plezier met de Roland w30 die ik zojuist voor 25 euro op de kop heb getikt. Deze kwam met een aantal diskettes vol met rave stabs hoover sounds en new age ethnic sounds. De sequencer is ook erg overzichtelijk!
Heb die ook ooit gehad maar heb deze dan na een tijd weer weggedaan omdat ik de W-30 ongelofelijk ingewikkeld vond en ook heel omslachtig met die diskettes en zo.
 
Ik heb heel veel plezier met de Roland w30 die ik zojuist voor 25 euro op de kop heb getikt. Deze kwam met een aantal diskettes vol met rave stabs hoover sounds en new age ethnic sounds. De sequencer is ook erg overzichtelijk!

De W30 heeft inderdaad een heel flexibele sequencer aan boord. Ik gebruik hem na 30 jaar nog steeds, nu vooral om de Virus C aan te sturen over 16 kanalen. En dan nog eens de interne bron (eigenlijk een S330) aansturen op 8 kanalen. Eigenlijk komt de software grotendeels overeen met die uit de MC-reeks (300, 500, 50).
Voor 25€ heb je een prachtkoop gedaan :okdan:

:doei:
 
Back
Top