DRe - Ghost station Nord-bahnhof

DRe

SSM spacestation
MetroGhost-station-Nord-bahnhof (track) gaat in mijn gedachten over een station waar eenzaamheid geen grenzen kent. waar je in beland wanneer niemand je meer wilt. weg gemoffeld waar drugsverslaafden en prostitutuees belanden ,een stuk niemandsland.. waar je van elk minuscuul lichtpuntje de grootsheid in wilt zien.
opname 2x808 1 korg tridentmk2 opgenomen in een live situatie met twee roland keyboardversterkers 2x og neumann u47 1176kt 2a-kt *fairchild sa-670 geen eq gebruikt.

bombario

Ouwe rot
Fijne beat en bas, track begint sterk. Daarna blijft hij wel erg hangen en eindigt hij me een fade-out. In de percussie zit wel ontwikkeling, maar melodieus valt er meer mee te doen. Steeds meer laagjes, iets van een korte break of wat anders als contrast. Sowieso wat meer spanning, want dat mis ik een beetje. Maar zeker een sterke sfeer 👍

De sfeer is erg goed. klopt met je beschrijving.
De beat is overcompressed, mag wel wat minder snelle attack op om de transients door te laten komen.
Ook rommelt het in het laag soms.

bijlevel

SWB
De vibrerende leadtoon zorgt idd voor een melancholische sfeer, samen met het wat jachtige drummen. Als je als luisteraar al wat droevig bent gestemd zal het zeker zo werken, anders wordt het denk ik al snel saai gevonden. De fade out komt wat slordig over, zo van: "nu stop ik er maar mee." Ik ook met mijn commentaar.

=XTRECIST=

Signal Overload
Dit is een muzikale uitsnede van de film die je vertelt. Het is niet de film die je als track wilt vertellen.

seyor

Jeroen van Dijk
Op ene of andere manier doe met dit denken aan "Radiohead". Een van m'n favoriete bands, kan dit nummer wel waarderen. Van mij had er wel wat zang in mogen zitten, alla Thom Yorke.

KaeD

Ingeburgerd
Tsja. Ik vind persoonlijk de gebruikte geluiden niet prettig om naar te luisteren. Zit verder wel goed in elkaar.

Dr van Lansberg

Moderator
Staff member
Het roept inderdaad wel beelden op zoals je die hebt beschreven. Het blijft een vreemd fenomeen dat muziek zo contextgevoelig kan zijn. Toen ik je track de eerste keer beluisterde kon ik er niet zoveel mee. Maar met dichte ogen en die beelden erbij, beetje gruizige beelden, zwart/wit, mistig en af en toe vertraagd, past het gewoon. Puur als track bekoort het me minder. Heeft misschien ook wel te maken met het feit dat er geen kop of staart aan zit.

thumper

Stampgast
Ik werd er een beetje ongemakkelijk van... ik hoor wel dat het verder knap gemaakt is maar moest mezelf dwingen het af te luisteren...

Jason31

Madman J
De synths hadden wat mij betreft wat organischer mogen klinken, de hihats klinken me een beetje nerveus, vooral omdat het de hele track hetzelfde blijft. Het heeft wel sfeer, maar de uitwerking had wat mij betreft iets beter gemogen.

Fifth Bot

d[-_-]b
Ik hoor op zich heel leuke dingen, maar de mix is naar mijn idee niet al te best (gekke panning, eq-ing, volumes) en dat is echt heel jammer, want volgens mij vind ik dit qua muziek eigenlijk wel heel leuk, alleen kan ik daar nu niet helemaal in mee gaan.

tragmadat

vioo eh 'l
Die bas doet dingen hier die ik onprettig vind om naar te luisteren, .... op de koptelefoon minder maar ook...
Jammer want het thema sprak wel aan

ohtar

Stamgast
mooie sfeer. De mix en het leidt me ook een beetje af. Ik snap de radiohead vergelijking wel.

snitch

Vijfde colonne
Prachtig ingetogen. Ik wil meer en (dan) met meer variatie, maar het is vast goed als je luisteraars meer willen. :kimono:

Googol

Ouwe rot
Lekker (Aphex Twin) achtig nummer.:okdan:
vrij kort.
2 808's zei je of 1 808 van 2 trackjes?

stoter

Ouwe rot
Door de lange release op de synth, verwateren de noten van de melodie door elkaar.

Normaal gesproken zou me dat storen, maar hier past dat heel mooi :okdan:

Waterig en koud. Je beschrijving draagt inderdaad bij. Mooi.

Was me niet opgevallen, dat het onderin inderdaad beetje bumpy is, af en toe. Maar wel eens.

Begrijp ik nu goed, dat dit een microfoon-opname is, van je track die wordt afgespeeld over keyboard-versterkers?