Verkeerde powersupply verkocht ....... Soundcraft CPS 450 modificatie nu ?

Analogic

Mastering Enginerd
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
723
In ene vlaag van verstandsverbijstering heb ik mijn CPS 275 voeding van m'n Ghost enkele maanden geleden bij de Delta geleverd en de CPS 450 van de Delta hier gehouden.
Ik kom er net achter dat een hoger getal niet persé beter/zwaarder is. Zie screen shot.

Nu zie ik 3 keuzes:
1. Een 2e hands CPS 250 of 275 kopen voor veel te veel geld
2. Een nieuwe BlueDog PSU kopen vanuit Brexit voor veel te veel geld
3. Mijn huidige CPS 450 laten modden (indien mogelijk), maar waar/door wie ?

Graag wat feedback op dit vraagstuk, alvast bedankt !
 

Attachments

  • CPS-250-450_comparison.png
    CPS-250-450_comparison.png
    554,2 KB · Bekeken: 202
En even terug omruilen is geen optie?

Ik zie de cps450 internationaal ook voor behoorlijk hoge prijzen gaan, je cps450 verkopen en een cps275 kopen?
 
Omruilen gaat niet meer, het is inmiddels bijna een jaar geleden ook. Echt heel stom van mij.
Er staat een cps 275 in België, het is aan te rijden maar kost wel een hele dag en hij vraagt 300 euro.
Die prijzen geloof ik niet op Reverb, dan is mijn Ghost ineens 1200 euro waard.

Weet iemand toevallig waar die +5v voor nodig is ? Is dat wellicht alleen nodig voor de midi computer ?
Eventueel kan ik de +7.5 omvormen naar de benodigde +5v en de rest voorlopig zo laten tot ik een vervanger heb gevonden, ik heb de 24 kanaals versie, niet de 32 (ivm de 17v 3.2amps vs 4.0/5.25amps).
 
I am sure that you don't need the 5V rail. The CPS 275 does provide it, but it was for use with the Soundcraft K2 series console.

That PSU was not the original for the Ghost. But they had a very high noise floor, so Soundcraft opted to phase them out and went with the CPS 250. Then replaced that with the CPS275 which had a higher amp offering so that it could handle the K2 series frames as well as some others.

Van gearspace. Dus ik vermoed dat die Soundcraft stekkers allemaal standaard voltages op bepaalde pinnen hebben en zo met één stekker elke variant van mixer van een geselecteerde uitgang gebruik kan maken. In principe heb ik dus genoeg aan de 17v's en de +48v, waarbij de 17v wat laag in zijn amperage zit. EDIT: De originele PSM290 psu die ze eerst meeleverden heeft alleen -17v +17v en +48v zie ik op foto's. Echter is de PSM290 ook 4.0A, dus 20% zwaarder dan de CPS450.
 
In de service manual (zie bijlage) zie ik de 5v rail bij de cpu en clock divider etc vermeld staan en voor de segmented leds in de midi mute automated versie. Volgens mij heeft de LE al die dingen niet.

De meeste mensen willen een cps275 omdat de 250 eigenlijk onderbemeten is als je alle kanalen tegelijk tegen t rood aan duwt. Die 450 is volgens mij te karig. Modificeren wordt lastig vermoed ik want hij lijkt passief gekoeld (?) en soundcraft voedingen verstoken altijd al behoorlijk veel warmte. Je wil ook niet dat de boel vroeg of laat in de fik vliegt. Maar als iemand weet of en hoe je dat kunt doen dan is dat waarschijnlijk Jim Williams van audioupgrades.com . Die naam keert namelijk regelmatig terug in topics over modificaties.

Ik las ergens dat in principe iedere voeding met een +/- 17v en +48 rail zou moeten volstaan mits ie voldoende amperage levert. Dan zit je alleen nog wel met t solderen van de juiste connector. Als je dan toch gaat voor een andere oplossing zou ik zelf iets proberen te vinden dat passief gekoeld of in ieder geval stil is. De fan in mijn cps250 irriteert me namelijk mateloos (je schijnt m te kunnen modden met een noctua fan).
 

Attachments

  • soundcraft_ghost_sch.pdf
    3 MB · Bekeken: 114
De cps 275 en cps 250 zijn in principe hetzelfde, althans, het is even geleden maar die conclussie kwam uit mijn zoektocht.

Heb destijds zelf mijn cps250 (hetzelfde board als in de cps275) zijn 4 condensatoren vervangen voor 6 grotere en ook de brugjes vervangen voor andere flink ruim bemeten gelijkrichterbruggen. Resultaat was een iets lagere ruisvloer, de treshold van de noise gates op de master konden een stukje lager.

Ik heb eventueel de schema's nog wel liggen mocht je ze willen hebben.
 

Attachments

  • 2013-03-19-190020.jpg
    2013-03-19-190020.jpg
    66,9 KB · Bekeken: 137
Bijzonder. Zie afgezien van de failover optie geen verschil in de service manual inderdaad terwijl de cps275btoch echt een hogere output rating heeft. Benieuwd wat daar dan inderdaad voor componenten in zijn gebruikt. Wil mijn 250 sowieso een keertje recappen om ouderdomsproblemen voor te zijn dus ik ben zeer geinteresseerd in jouw modificatie.
 

Attachments

  • cps250-275-user-guide (2).pdf
    456,2 KB · Bekeken: 126
Hallo,

Een tijdje terug had 1 van de gelijkrichters bruggen in mijn soundcraft voeding het begeven en dacht dit is een goed moment om meteen de voeding te modden!

Er zitten bij de cps250 origineel 2 maal een 25A 250v brug gelijkrichter in,
en 4 maal een 10.000uF condensator op de rails.

Bij de cps275 zitten origineel ook 2 maal een 25A 250v brug gelijkrichter in,
en 6 maal een 10.000uF

Verder heb je bij de cps275 de optie om er 2 aan elkaar te linken voor het geval 1 van de 2 het begeeft tijdens een recording sessie. Ik heb zelf dus de cps250, ik maak elektronisch muziek dus behoefte aan een backup voeding die inspringt bij defect heb ik niet.


Maar nu, ik heb de 2 maal 250 volt 25 A brug gelijkrichters vervangen voor 2 maal 400 volt 35A brug gelijkrichters.
En de 4 maal 10.000uF elco's heb ik vervangen voor 6 maal 15.000uF elco's. De pcb is namelijk universeel voor de cps250 en de cps275 dus plek voor 6 elco's zat er al.

Heb nu dus 2 en half keer zo veel capiciteit.

Test resultaten, alle 64 kanalen, 8 bussen en 8 auxreturns op open is een stuk rustiger geworden. Heb op de masterbus een gate zitten die de gate voor de mod niet helemaal dicht kon gooien vanwege alle kanalen op open met het treshold bereik. Nu na de mod gooit hij de gate helemaal dicht, verschil van 21dB en muisstilletjes op de monitors bij alles open en gate uit!



In het verhaal hier boven, die 400v 35A bruggen waren 1000v 35A bruggen, type: mb3510. Waarom ik destijds 400v schreef weet ik niet.

groet
 

Attachments

  • soundcraft ghost voeding schema's chris.zip
    2,2 MB · Bekeken: 98
Laatst gewijzigd:
Aanvulling, het is overigens niet mijn modificatie.

Destijds was mijn voeding kapot, en ben toen hier geholpen het forum, zie link hierboven. Aangezien de ghost er toen toch uitlag heb ik die psu mod uitgevoerd.
Die mod kwam van een kerel die ghosts modificeerd. Ik geloof dat het deze website was Power House custom built console power supplies
Maar de mods en howtoo lijken niet meer online te staan, althans ik kan ze niet vinden.
 
Als je dan toch gaat voor een andere oplossing zou ik zelf iets proberen te vinden dat passief gekoeld of in ieder geval stil is.

De Allen & Heath RPS11 is 16v en 5A plus passief met dezelfde stekker. En er staat er eentje in nieuwstaat met doos te koop op 170 km afstand op mp. Verzenden wil hij ook wel, maar ik gok dat hij er wel een paar honderd euro voor wil vangen gezien de nieuwprijs 2 jaar geleden, hij zegt niet wat zijn richtprijs is bij navraag. PSU is 'n beetje magertjes aan de 48v kant maar phantom ga ik sowieso niet gebruiken. Echter is die CPS275 voor 300 euro dan nog steeds aanlokkelijker, dat klopt direct. 50 euro brandstof erbij ..... man man man had ik nou maar beter opgelet, en die gasten met die Delta van mij hebben dus ook een verkeerde voeding.

1639432499608.png
 
Kan je die dan niet mailen? Misschien kan je het nog oplossen met hun?
 
Kan je die dan niet mailen? Misschien kan je het nog oplossen met hun?
Marktplaats berichten zijn verwijderd, dus heb geen gegevens meer.
 
Even een gedachte, aangezien de transactie via Marktplaats is verlopen: als je nu eens een nieuwe advertentie zet met als koptekst "Ruilen Voeding CPS 450 voor CPS 275"
en in de body kort het verhaal neerzet van wat er verkeerd is gegaan en (ongeveer) wanneer.
Wie weet wordt de koper getriggered en herkent hij de koop. Niet geschoten....
 
Dan moet hij toevallig wel die advertentie zien, in dat geval zou ik hem regelmatig opnieuw plaatsen.

Andere optie is, contact opnemen met marktplaats zelf, misschien kunnen ze je toch helpen of in contact brengen met de andere partij.
 
Aanmelden in de snd delta fb groep?


En inderdaad een mp bericht plaatsen.
 
Even een gedachte, aangezien de transactie via Marktplaats is verlopen: als je nu eens een nieuwe advertentie zet met als koptekst "Ruilen Voeding CPS 450 voor CPS 275"
en in de body kort het verhaal neerzet van wat er verkeerd is gegaan en (ongeveer) wanneer.
Wie weet wordt de koper getriggered en herkent hij de koop. Niet geschoten....
Het waren afrikanen die alleen gebrekkig engels spraken dus de kans wordt wel heel klein. Paar maanden erna ook veel spullen aan een andere afrikaan verkocht die ze op de export zette.
Ik ga zondag even naar België om een CPS 275 te halen. Daarna kijken of ik het zelf aandurf om hem te pimpen naar die 6x 15000 elco's en die bruggen.
Dat bericht kende ik inderdaad van hier: Soundcraft cps250/cps275 mods - forum.zelfbouwaudio.nl

Die mod is gedaan op een eerdere ghost in mijn bezit die later van eigenaar wisselde, ik had geen behoefte aan de midi mutes en 32 kanalen. 24 is zat, zonder de problemen die die computer kan geven.
Dus in principe kan de boel op slot, zal een nieuwe openen m.b.t. het modden van de CPS 275, iedereen bedankt weer ! En als iemand een CPS 450 zoekt, geef even een gil, haha.
 
Het waren afrikanen die alleen gebrekkig engels spraken dus de kans wordt wel heel klein. Paar maanden erna ook veel spullen aan een andere afrikaan verkocht die ze op de export zette.
Ik ga zondag even naar België om een CPS 275 te halen. Daarna kijken of ik het zelf aandurf om hem te pimpen naar die 6x 15000 elco's en die bruggen.
Dat bericht kende ik inderdaad van hier: Soundcraft cps250/cps275 mods - forum.zelfbouwaudio.nl

Die mod is gedaan op een eerdere ghost in mijn bezit die later van eigenaar wisselde, ik had geen behoefte aan de midi mutes en 32 kanalen. 24 is zat, zonder de problemen die die computer kan geven.
Dus in principe kan de boel op slot, zal een nieuwe openen m.b.t. het modden van de CPS 275, iedereen bedankt weer ! En als iemand een CPS 450 zoekt, geef even een gil, haha.
Super bedankt voor de info.:okdan: Ik kende deze mod nog niet.
 
Het waren afrikanen die alleen gebrekkig engels spraken dus de kans wordt wel heel klein. Paar maanden erna ook veel spullen aan een andere afrikaan verkocht die ze op de export zette.
Ik ga zondag even naar België om een CPS 275 te halen. Daarna kijken of ik het zelf aandurf om hem te pimpen naar die 6x 15000 elco's en die bruggen.
Dat bericht kende ik inderdaad van hier: Soundcraft cps250/cps275 mods - forum.zelfbouwaudio.nl

Die mod is gedaan op een eerdere ghost in mijn bezit die later van eigenaar wisselde, ik had geen behoefte aan de midi mutes en 32 kanalen. 24 is zat, zonder de problemen die die computer kan geven.
Dus in principe kan de boel op slot, zal een nieuwe openen m.b.t. het modden van de CPS 275, iedereen bedankt weer ! En als iemand een CPS 450 zoekt, geef even een gil, haha.

Die poster op zelfbouwaudio.nl ben ik ;)

Succes!
 
Net terug, hij staat op onze (gezellige !) keukentafel :verkoght: morgen even openschroeven om te kijken wat erin zit.

1639953146181.png
 
Goed bezig, ik mis mijn ghost wel een beetje als ik topics tegen kom over de ghost. Helaas geen plaats (en tijd voor een tafel) meer.
 
Back
Top