Roland M-256E €50 / M-256D €25

Status
Please reply by conversation.
Even voor mijn nieuwsgierigheid;
Wat is het verschil tussen de E vs. D versie ?
 
Heb je niet meer aan zo'n after-market 16-banks vervanging?
Dat heb ik in m'n Roland D-50 zitten, echt fantastisch.
 
Ik heb een d10 en een jd990, volgens de gebruiksaanwijzing moet de d in de d10 en de e in de jd990. Maar ik heb ergens gelezen dat de e ook ipv de d gebruikt kan worden. Van die after-market is het mij niet duidelijk of hij in mijn apparaten kan. Inmiddels heb ik in België 2 M256E a €60 per stuk op de kop getikt. Deze advertentie kan op slot maar misschien even wachten op antwoord van iemand.
 
Ok, dank voor de uitleg.
Meende ergens gelezen te hebben dat de D en E versies technisch identiek zijn, maar tbv specifieke regio-marketing destijds verschillend gekenmerkt zijn.
 
En wat betreft die after-market: die zijn voor zover ik weet 100% type-compatible met de M256D & E en ze kosten meestal niet meer dan 25 euro (dus zelfs als 't niet werkt, kost 't je de kop niet en verkoop je 'm gewoon door).
 
Daar mag je wel een link van plaatsen, degene die ik zag kostte 80 of 150. Thx voor de info.
 
Daar heb ik geen link van.
Ik heb 'm destijds via Facebook (nieuw) gekocht voor 15 euro van een kerel in Frankrijk en ging er vanuit dat dat soort prijzen nog steeds wel golden.
 
Dat zou zomaar eens kunnen. Heb je er een foto van, of staat er iets qua beschrijving op?
 
Hieronder het originele FB-bericht van de laatste batch.
Christophe gaf later aan dat alles verkocht is en dat hij niet voornemens is nog meer kaarten te maken, maar wie weet heeft hij inmiddels andere gedachtes daarover?

Overigens zie ik nu dat dit non-writable kaarten werden, die van mij is wél writable en was maar 15 euro omdat ik een test-exemplaar had uit de 1e batch.
1639575437331.png
 
Dit is zeker interessant voor de d50 ondanks dat het geen ram heeft. Als ik het me goed herinner is dit een eeprom moet er op dat rondje een stuk lichtdicht plakband zodat hij niet gewist wordt. Wellicht dat iemand anders daar meer van weet.
 
Het klopt, in dat exemplaar is het een EPROM die met (UV-)licht gewist kan worden.
Met een plakfolie over dat gaatje voorkom je dat.

In de versie die ik heb is het een RAM-chip die middels het omzetten van een schakelaar al-dan-niet beschreven kan worden.
 
De maker van deze kaartjes was later ook nog actief. Zie het d50/d550 pagina op Facebook. Mijn e kaartjes werken ook op mijn d d10 gelukkig. Ik weet daarmee niet of d ook op e zou passen. Stel dat e 32 bits is en d 16, dan werkt e ook prima op d maar d niet op e. Ik hoop dat jullie het kunnen volgen :-). Voorkant en achterkant doosje er bij. Overigens zeer tevreden met mijn d10 maar wel spijt dat ik d50 verkocht heb. Ik hoop dat ik ze na de lockdown weer bij het synthesizer asiel kan afhalen. :-)
 

Attachments

  • IMG_20211218_164905.jpg
    IMG_20211218_164905.jpg
    122,9 KB · Bekeken: 85
  • IMG_20211218_164913.jpg
    IMG_20211218_164913.jpg
    124,2 KB · Bekeken: 84
Status
Please reply by conversation.
Back
Top