Behringer Classic Analog Octave Divider en Ringer Effect Pedaal

264253653_10159776061418914_5747019438081084637_n.jpg

"De OCTAVE DIVIDER is een authentieke recreatie van de populaire Octave Divider uit de jaren '70.
Het beschikt over een suboctaafeffect met zijn eigen MIX- en TONE-regelaars, zodat u uw droge en suboctaafsignaal kunt mengen, of die toon naar uw smaak kunt vormen terwijl de dynamiek en harmonischen behouden blijven."

Beschikbaar in enkele maanden: 89 euro.
 
Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:
Precies.
En dat ze eerst failliet zijn gegaan omdat ze debiele dingen deden, toch maar weer opgestart toen ze de prijzen zagen van tweedehands mutrons. Vrijwel geen nieuwe producten. Wat dat betreft is Electroharmonix wel effe anders, en die zie ik nog niet zo gauw door Behringer ondergesneeuwd worden.

Maar goed, Behringer is natuurlijk ook nogal van de douchebag marketing, dus ze mogen ook wel eens terug te kakken worden gezet...
 
OURS: niet meer leverbaar
Wil niet de slimbips uithangen, maar in de nieuwe behuizingsversie toch gewoon leverbaar? (link gaat naar hun online shop, not archive)


Dat poepje wellicht niet chic idd, maar kan me hun ergernis wel voorstellen.
 
Wil niet de slimbips uithangen, maar in de nieuwe behuizingsversie toch gewoon leverbaar? (link gaat naar hun online shop, not archive)


Dat poepje wellicht niet chic idd, maar kan me hun ergernis wel voorstellen.
Ah, je hebt gelijk inderdaad .. had ik niet gezien

Dan was mijn post (nog) minder relevant 😁
 
Wat dat betreft is Electroharmonix wel effe anders,

Voor wat het waard is, EHX is ook niet volledig 'blameless' qua cloning van beschikbare originele producten, maar hun 'Soul Food' pedaal (clone van de Klon Centaur, nog steeds beschikbaar) is dan ook de enige copie die ik van ze zou weten... ik keek er echter wel van op dat ook zij zich aansloten bij de Klon-cloners... :?
(awel, qua normen&waarden: al ben je dan geen serial killer, vanaf je eerste kill ben je al wel gewoon een moordenaar :beard: ;) )
 
Plus, Mike Matthews is misschien wel net zo'n grote l*l als Uli :)

Daarnaast, heel de wereld kopieert de Big Muff, dus ja.
 
Precies.
En dat ze eerst failliet zijn gegaan omdat ze debiele dingen deden, toch maar weer opgestart toen ze de prijzen zagen van tweedehands mutrons. Vrijwel geen nieuwe producten.

Wel raar dat je juist degene waarvan gekopieerd wordt aanvalt. Het is gewoon een bedrijf wat nu nog producten maakt, soort verbeterde/moderne versies van hun klassieke pedalen. Dat willen we toch? Waarom ze weer zijn begonnen boeit toch niet?

Ik vind het meer dan terecht dat ze van repliek dienen. Dat Behringer teksten letterlijk overneemt voor hun eigen producten getuigt niet van veel creativiteit.
 
Laatst gewijzigd:
Ik praat wat Behringer doet niet goed, ik heb al vaker geventileerd dat, gezien de crack engineering teams die Behringer nu heeft, na overname van een aantal bedrijven, het jammer is dat zo slaafs blijven kopieren. Echt teleurstellend dat Behringer niet eens iets out of the box en gaafs zelf verzint.
Maar elk bedrijf dat zo slaafs blijft hangen in hun geschiedenis, zoals Mutron kennelijk, maar ook Arp en anderen, verdient het om geplagieert te worden en ten onder te gaan.
Als bedrijf dien je te vernieuwen en jezelf te onderscheiden, anders heb je geen bestaansrecht. Moog heeft dat precies op tijd in de gaten gekregen.
Als ik bij Mutron zou werken, zou ik toch eens verder gaan kijken, want dat labeltje "made in US" betekent tegenwoordig voor de rest van de wereld iets anders dan voor Amerikanen.
 
Maar elk bedrijf dat zo slaafs blijft hangen in hun geschiedenis, zoals Mutron kennelijk, maar ook Arp en anderen, verdient het om geplagieert te worden en ten onder te gaan.
Wat een boute en harteloze uitspraak! Niet mee eens.

Mensen willen blijkbaar die klassiekers en als een bedrijf wat ze zelf heeft uitgevonden ze blijft maken is het ook weer niet goed....
 
Wat een boute en harteloze uitspraak! Niet mee eens.

Mensen willen blijkbaar die klassiekers en als een bedrijf wat ze zelf heeft uitgevonden ze blijft maken is het ook weer niet goed....
Beter lezen, want dat is niet wat er staat.
Neem Moog, die maken ook nog Minimoogs (toch?), en Theremins, maar ook de DFAM en Subharmonicon.
EHX precies hetzelfde, groot geworden met de Big Muff, maar ondertussen blijven ze maar andere pedalen uitbrengen.
Competitie voor blijven, niet huilen dat anderen je inhalen als je zelf stil bent blijven zitten.
 
Beter lezen, want dat is niet wat er staat.
Neem Moog, die maken ook nog Minimoogs (toch?), en Theremins, maar ook de DFAM en Subharmonicon.
EHX precies hetzelfde, groot geworden met de Big Muff, maar ondertussen blijven ze maar andere pedalen uitbrengen.
Competitie voor blijven, niet huilen dat anderen je inhalen als je zelf stil bent blijven zitten.

Er staat toch duidelijk dat ze verdienen ten onder te gaan.
 
Maar er staat niet dat ze ALLEEN MAAR de producten moeten maken waar ze mee bekend geworden zijn.
 
Goed bezig Uli, nu nog een paar andere klassiekers clonen in zo’n mooi stevig kastje.
Ja, maar leg 'ns uit waar nou precies de grens ligt?
Een octave divider namaken mag schijnbaar niet maar een plate reverb of een delay wordt door ik weet niet hoeveel fabrikanten gemaakt.
Ik vraag me af als bijv Electro Harmonix of Boss een octave divider hadden uitgebracht of mensen dan ook zoveel commentaar zouden hebben?
Neemt niet weg dat ik nou ook wel 'ns van Behringer interessante, nieuwe synths of pedaaltjes wil zien ipv zo vaak een kopietje uit de oude doos, aan de know how kan het niet liggen want hij heeft genoeg capabele mensen in dienst. (ben wel blij met m'n GM overigens)
 
Ja, maar leg 'ns uit waar nou precies de grens ligt?
Een octave divider namaken mag schijnbaar niet maar een plate reverb of een delay wordt door ik weet niet hoeveel fabrikanten gemaakt.
Ik vraag me af als bijv Electro Harmonix of Boss een octave divider hadden uitgebracht of mensen dan ook zoveel commentaar zouden hebben?
Neemt niet weg dat ik nou ook wel 'ns van Behringer interessante, nieuwe synths of pedaaltjes wil zien ipv zo vaak een kopietje uit de oude doos, aan de know how kan het niet liggen want hij heeft genoeg capabele mensen in dienst. (ben wel blij met m'n GM overigens)

Een delay of reverb of een willekeurige octaver maken is nog wat anders een compleet design bijna 1 op 1 kopiëren inclusief reclame teksten. Dat doen Boss en EHX niet.
 
@barend; je speelt bas en gitaar; hoeveel modellen lijken als twee druppels water op een Les Paul of een Fender alleen staat er een andere naam op, daar hoor ik nooit iemand over of is het dan opeens niet zo erg?
M'n mobieltje lijkt nogal op verschillende andere merken maar daar maakt niemand zich druk om, het komt op mij een beetje over als selectieve verontwaardiging zodra het over behringer gaat.
Let wel; ik zit ook niet te wachten op zoveel kopieën maar men doet alsof Behringer de enigste is en voor de rest mag iedereen z'n gang gaan schijnbaar?
 
@barend; je speelt bas en gitaar; hoeveel modellen lijken als twee druppels water op een Les Paul of een Fender alleen staat er een andere naam op, daar hoor ik nooit iemand over of is het dan opeens niet zo erg?

Goed punt. Alleen vind ik dat nog anders aangezien een Stratocaster of een Les Paul door vele jaren heen een soort van algemeen model is geworden. Die al sinds de jaren '70 door vele anderen ook al is gekopieerd. Destijds met rechtzaken etc. Dat Behringer nu letterlijk teksten overneemt vind ik wel een beetje triest en zielig eigenlijk.

Ik blijf het jammer vinden dat Behringer niet met iets leuks eigens komt. Op de Neutron en Deepmind na dan. maar die zijn al enkele jaren oud.
 
M'n mobieltje lijkt nogal op verschillende andere merken maar daar maakt niemand zich druk om, het komt op mij een beetje over als selectieve verontwaardiging zodra het over behringer gaat.

Ja, dat denk ik soms ook. Maar Behringer roept waarschijnlijk zoveel irritatie op omdat Uli wel heel ver gaat, zelfs dat bv. teksten letterlijk worden overgenomen, wat @barend aangeeft.

Ik blijf het jammer vinden dat Behringer niet met iets leuks eigens komt. Op de Neutron en Deepmind na dan. maar die zijn al enkele jaren oud.

Ik zeg het nog maar een keer, een leuke digitale synth van eigen ontwerp zou leuk zijn. Met de mogelijkheden die je hebt met bv. een Hydrasynth of Wavestate, maar met een prettig Behringer-prijskaartje.
 
Back
Top