Behringer Classic Analog Octave Divider en Ringer Effect Pedaal

264253653_10159776061418914_5747019438081084637_n.jpg

"De OCTAVE DIVIDER is een authentieke recreatie van de populaire Octave Divider uit de jaren '70.
Het beschikt over een suboctaafeffect met zijn eigen MIX- en TONE-regelaars, zodat u uw droge en suboctaafsignaal kunt mengen, of die toon naar uw smaak kunt vormen terwijl de dynamiek en harmonischen behouden blijven."

Beschikbaar in enkele maanden: 89 euro.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, dat denk ik soms ook. Maar Behringer roept waarschijnlijk zoveel irritatie op omdat Uli wel heel ver gaat, zelfs dat bv. teksten letterlijk worden overgenomen.

Ik vind het jammer dat ze inderdaad producten die soms zelfs nieuw zijn zoals de Arturia Keystep gewoon overnemen. Wat is daar het nut van?
Datzelfde geld dus ook voor de Mutron. Willen ze een punt maken dat andere apparatuur overpriced is (Mutron is $499 t.o.v. €89 voor de Butron)?
 
Ik vind het jammer dat ze inderdaad producten die soms zelfs nieuw zijn zoals de Arturia Keystep gewoon overnemen. Wat is daar het nut van?
Datzelfde geld dus ook voor de Mutron. Willen ze een punt maken dat andere apparatuur overpriced is (Mutron is $499 t.o.v. €89 voor de Butron)?
Nou, dat vraag ik me inderdaad ook af, zo'n arturia keystep is niet zo duur, waarom zou je een product maken en voor marginaal minder verkopen? Geldt ook voor die eurorack oscillator "Brains", what is the point?
Dus ja, we zijn het er allemaal over eens dat Behringer rare dingen doet, en in sommige gevallen afkeurenswaardig zoals klinkklare plagiaat van produkten of teksten, maar zo af en toe hebben ze ook wel iets wat interessant is. De reissues van synths zijn echt wel leuk, en zeer redelijk geprijsd, en meestal goed van kwaliteit (zeker in relatie tot de prijs)
Beetje jammer van het gebrek aan creativiteit, ik denk dat ze meer succes zouden kunnen hebben, maar kennelijk is niet nadenken maar gewoon kopieren de modus operandi. Die VSTs met hardware interface zijn overigens wel leuk en net effe anders.
Goed punt. Alleen vind ik dat nog anders aangezien een Stratocaster of een Les Paul door vele jaren heen een soort van algemeen model is geworden. Die al sinds de jaren '70 door vele anderen ook al is gekopieerd.
Ik moet denken aan Rickenbacker, die bestaan ook al heel lang, maar nu nog, als je maar een onderdeeltje (laat staan een heel instrument) kopieert heb je meteen een cease and desist te pakken.
 
...maar zo af en toe hebben ze ook wel iets wat interessant is. De reissues van synths zijn echt wel leuk,...

Dat zeker, Dat zijn ook de zaken die ik van hun gekocht heb. De TD-3 (de zoveelste 303 8o)),Boog model D en de BARP oddysey zijn leuk en die spreken mij ook aan.

Er zal vast een team zijn die heeft ontdekt dat kloons meer geld opleveren dan een zelfbedacht concept. Ze hebben in ieder geval voldoende kennis in huis om een eigen ontwerp analoge poly te maken die kei hard kan concureren met andere.
 
Er zal vast een team zijn die heeft ontdekt dat kloons meer geld opleveren dan een zelfbedacht concept. Ze hebben in ieder geval voldoende kennis in huis om een eigen ontwerp analoge poly te maken die kei hard kan concureren met andere.
Dat zeker, ze hebben een paar jaar terug alweer een afdeling in Japan opgezet onder leiding van die Korg MS 20 designer waar ze de nadruk zouden gaan leggen op flagship synths, samplers en andere vernieuwingen; PressReader.com - Zeitungen aus der ganzen Welt
ik had goede hoop toen ik dat las maar voorlopig hebben we nog niets van ze gezien, waar blijven die flagship synths?
 
Ik moet denken aan Rickenbacker, die bestaan ook al heel lang, maar nu nog, als je maar een onderdeeltje (laat staan een heel instrument) kopieert heb je meteen een cease and desist te pakken.

Leuk & goed dat je Rickenbacker noemt. One of a kind merk, die willen idd alles suen wat te dichtbij komt en ik kan ze ergens wel snappen vanwege hun wat 'minder gebruikelijke bestaansrecht'.
Tegelijk zijn ze qua innovatie een beetje gegijzeld door hun briljante ontwerpen van weleer; het gros van de klanten wil zo exact mogelijke hercreaties van de spullen van toen.
Dus als ze wat willen veranderen komt er gegrom van veel vd klanten. Dus vandaar wellicht ook hun (noodzaak tot) eagerness om kopieerders achter de broek te zitten.

(Tegelijk hebben ze m.i. ook niet zo'n rake kijk op wat er qua design-updates mooi & bijpassend uitziet.
Subjectief & zwartwit gezegd: het lijkt erop dat ze als opvolger van de briljante Roger Rossmeisl niets beter hebben kunnen vinden dan een scheel buurjongetje met onduidelijke smaak... 8o) )
 
Ja, ook zo'n merk dat de ontwikkeling en ontwerpers wel afbetaald heeft en z'n (bas-) gitaren lekker tegen topprijzen wegzet. Prachtig hoor, ook het geluid, dus hebbe hebbe. Maar ja.
 
Ja, ook zo'n merk dat de ontwikkeling en ontwerpers wel afbetaald heeft en z'n (bas-) gitaren lekker tegen topprijzen wegzet. Prachtig hoor, ook het geluid, dus hebbe hebbe. Maar ja.

Niet dat hij nu meteen alle Rickenbacker-glorie op z'n naam mag zetten, maar Roger Rossmeisl had het destijds al wel gezien qua verdere mogelijkheden bij Rickenbacker.
Is nog even bij Fender geweest en is vervolgens terug in Duitsland relatief jong & vrij treurig overleden.
Ik gok dat hij niet alle op-de-kaart-zetten-roem van Rickenbacker heeft meegemaakt.

't Blijft een fascinerend merk, deels wegens de koppigheid en eigenzinnigheid. En dat ze prijzig zijn deels natuurlijk doordat ze zelf niet buiten de USA fabriceren en dat ze bewust relatief klein blijven.
Dat kun je ook inefficient noemen, maar als je een wachtlijst hebt kun je je die prijzen permitteren (en 't schofferen van je klanten als je een bozige dag hebt, maar da's ander onderwerp 8o) ).
Die prijsstelling draagt uiteraard alleen maar bij aan de luxe perceptie van dit merk.
 
In deze tijd van polyfone pitchshifters die zelfs te diy-en (Spin FV-1) zijn is het toch wel een beetje een "meh" ding.
 
Back
Top