Hoe loop je rond in de studio zonder hoofdtelefoon kabel beperking? Verleng tips gezocht.

51pPwRl9IaL._AC_SY355_.jpg
 
Hilarisch, een boel leibanden aan 't plafond - euh schatje wat doe je, ga je de hond vastmaken aan 't plafond?

Was een goed idee voor n lege ruimte maar mijn U in dwarse U eilandjes gaan dan vermoedelijk evengoed omver.
Wel vermakelijk :)
 
Hilarisch, een boel leibanden aan 't plafond - euh schatje wat doe je, ga je de hond vastmaken aan 't plafond?

Was een goed idee voor n lege ruimte maar mijn U in dwarse U eilandjes gaan dan vermoedelijk evengoed omver.
Wel vermakelijk :)
Dan toch maar een draadloos in ear systeem.
 


ikea hack

niks voor hier maar wie weet wel voor iemand anders die hier kijkt
 
Nooit met een mobile VR bril boodschappen doen...:dubbel:
(Rowan Atkinson's, Johnny English strikes again. Die VR scene waarop meneer even met zo'n bril naar buiten loopt.)
Youtube zit vol van bepaalde ruimtes voor VR bewegingen, want anders loopt je letterlijk tegen de muur.:stupid:)
 
Laatst gewijzigd:
Kabelbeperking...
Eerst moet je kijken wat jou werk ruimte is,
de positie van je draaistoel en waar je het meeste ervoor zit (monitor/keyboard, mengpaneel).
Ik gooi de kabel (4m) meestal achterover mijn nek m’n
mengpaneel in (ik heb geen grote ruimte).

Een kabelsysteem is handig wanneer de kabel voor een lange tijd ingeplugd zit.
niet als je koptelefoon voortdurend van apparaat moet wisselen.
Bij grotere ruimtes wordt het wat lastiger (je gaat meer rijden op je stoel)
en bij pro studio's zijn er meer
koptelefoons/aansluitingen aanwezig.

Maar zo'n vishengel in je studio?:dubbel::okdan:
Dan moet ik het maar doen met de gewone kabel ellende; zorgen dat de kabel niet onder de wieltjes van mijn stoel komen.:smeris:
 
die draadloze AIAIAI hoofdtelefoon heb ik ondertussen klein jaartje en heel blij mee eigenlijk :D
Ik heb regelmatig op het punt gestaan om die aan te schaffen maar liet me dan weer afschrikken door de ruis verhalen. De enige youtuber die ik een beetje volgde en hem blijft gebruiken in z’n videos is Ricky Tinez van Novation Elektron.
 
het is 15 a 18 msec of zoiets. om te beatmixen heb ik m nog niet getest - dat schijnt merkbaar.
Het is grappig hoe snel je t gewend bent dat er géén draad is.
 
ik quantise altijd en mep er al hard genoeg naast door de vertraging in de rest vd keten dus ook afh van hoe je t gebruikt. Ik kan wel eens proberen te beatmixen en scratchen, zien of dat erg is.
 
die draadloze AIAIAI hoofdtelefoon heb ik ondertussen klein jaartje en heel blij mee eigenlijk :D
Lijkt me een heel goede koptelefoon maar draadloos is nie bepaald ff inpluggen en uitpluggen...8D
Ik heb 2 Bluetooth airpods en een Bose draadloos maar heb in de studio toch liever kabel...
dan weet ik zeker dat er geen storing of prompt geen contact maakt tijdens een recording...
verder werken de airpods en Bose perfect maar niet stil! Bzzzggfff...:D (en dat wordt ook steeds beter...en prijziger...)
 
toch wel hoor, je duwt de zender in je hoofdtelefoon out, duwt de power aan vd zender, duwt je hoofdtelefoon power aan en even later go go go - bovendien is er een kabel bij dus je kan m gewoon ook gebruiken.
 
En ze schillen nogal van prijs bijna 400 euro (V-Moda)
naar Behringer (50 euro...)
dan lijkt die AIAIAI. versie....:?:o:
een mooie prijs lijkt me... (180/370 euro)

 
zit al lang te twijfelen om voor de AIAI of voor de V Moda te gaan, julie maken het er mij niet makkelijker op ;) mijn studio is maar een 18M2 maar blijf overal hangen met kabel.
 
Je kan er toch een bestellen en indien niet ok retour? Bestel je de andere. Bax rekent wel kosten voor open zakjes… de aiaiai heeft veel zakjes in de doos. Alle onderdelen zijn apart verpakt. Ik ken die andere modellen niet en ook geen interesse in. Aiaiai volstaat.

Een nadeel: als de input te luid is voor de zender, heb je een piek geluid in de hoofdtelefoon dat irritant is. Bvb een snare die clipt of zo. Kan t niet anders uitleggen. Is dan gemeen luide sound.

Hij gaat wel luid, maar als dj wil je mss nog luider.
 
Ik heb deze: the sssnake PFP2050
Daar klikt de plug van je hoofdtelefoon in vast, en is 5m lang. Als je er zo 2 hebt (of misschien bestaan ze ook in andere maten) overbrug je wel al wat. Dan het uiteinde door het lusje steken waar ook je broeksriem doorgaat als trekontlasting, dan voel je de draad niet aan je hoofdtelefoon trekken als je rondloopt. :-)
 
Back
Top