Cirklon 2 , rare bug

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.085
Locatie
YOU
Ik heb deze al eens gepost maar ik vindt het echt wel vreemd
Cirklon 1 users hebben er geen last van
Maak een nieuwe song
Selecteer een track ZONDER instrument definition
Maak een p3 pattern en enable wat steps.
Gevolg is dat mijn cirklon gewoon midi uizend via port 1 , nu is het kanaal 3
Let wel , de track heeft helemeel geen isntrument definition !!!
Geluid in de video komt van de headphones vandaar de slechte kwaliteit (huisgenote slaapt )
 
Laatst gewijzigd:
Niet vervelend bedoeld maar wat is nu het probleem? Worden er geluiden getriggerd die je niet wilt horen terwijl de track niet actief is? Maw hoe ben je achter het probleem gekomen? Ik kan het ook niet reproduceren omdat ik een 1 heb.
 
Je ziet toch dat de track geen instrument definition heeft en toch geluid triggered , dat is de bug .
Wanneer ik op het einde van de video een instrument toewijs en dan weer verwijder , produceerd die zoals het hoort , geen geluid meer .
Dit gebeurt enkel bij een init song
 
Dat was mij nog niet duidelijk geworden uit de video. Ik heb init song nog nooit gebruikt, weet ook niet of het de 1 zit. Ik borduur altijd verder op bestaande projekten. Zou ik ook eens af moeten leren misschien. Gek is het wel inderdaad. Had je dit al aan Colin gemeld?
 
Ik heb al meerdere bugs gemeld en eerlijk ik heb nog noot zo een slechte support meegemaakt
Sure , Colin ia bussy man en wordt o handen voeten gedragen maar qua communicatie is het echt droevig.
Mijn laatste bug is een midi burst van notes terwijl ik a cc verzend van een enkele track control mapped aan knop A ,
Het gebeurt niet altijd maar als het gebeurt is het echt wel verschieten , gewoon simpele serial midi out naar modular of integra , tg 77
Hier nog een bug, een ck pattern stopt met spelen na inzoomen-uitzoomen ( normaal gebeurt het sneller ) , stopt gewoon met midi uitzenden

Oftewel heb ik weer een slechte cirklon, of ze hebben serieuze quality control issues
Ik vindt de cirklon heerlijk , maar dit had ik echt allemaal niet verwacht ..als die kleine showstoppers
 
Goh, dat is heel anders dan ik zie op fora en media over Colin. Op het communityforum reageert hij volgens mij vaak redelijk snel.

Als dit mij zou overkomen, zou ik wat audio of beeldmateriaal doorsturen naar ze en laten weten dat er niet mee te werken valt zo en dat ik eigenlijk een ander apparaat zou willen.

Erg vervelend na jarenlang wachten en sparen!
 
Heel zuur zeg. Ik herken het ook niet, maar zo te zien gebruik jij je Cirklon een stuk uitgebreider dan ik. Heb zelf nog geen bugs meegemaakt.
Op vragen op het forum wordt telkens heel snel gereageerd. Direct contact heb ik nog niet gehad met ze.
 
De bug die ik gepost heb hierboven is blijkbaar (nog ) niet reproduceerbaar , maar het gebeurt niet alijd
De midi burst bug is onderhand al gefixt en was echt wel het voornaamste

quote

I have a fix for this problem.
As I suggested when I first looked at your data, it was indeed a race condition related to the MIDI output handling.
The burst that is being sent is the previous contents of the circular output buffer.
The trigger for it being sent is the transmission from an assigned knob of a track CC value at the precise moment that a MIDI output trigger function is already being called by the sequence engine.
The use of this function by different processes should be subject to mutual exclusion, but there was one call to the function in the sequence engine that wasn't.
The generation of assigned knob messages comes from the interrupt handler that scans the user interface.
That process runs asynchronously from the sequence engine.
If a knob movement happens within a very small window of time during which the sequence engine is in the process of writing to the MIDI output buffer, the buffer tail position can be incorrectly updated to be ahead of the head.
The result is that the MIDI output handler will replay the previous (up to) 256 messages that passed out that serial port.


unquote


Ik werd gewoon wel een beetje paranoia omdat ik steeds bugs tegenkom en dus begon te twijfelen of ik wel een nieuwe unit heb gekregen en niet gewoon de allereerste ( die door ups werd beschadigd )
Colin heeft mij beleefd terecht gewezen en verzekerd dat het inderdaad een nieuwe unit is .
Truth be told , ik ben gewoon verdomd goed in bugs opsporen ( zit dan ook in veel closed beta teams van software vst's etc :) )
Zolang bugs niet worden bevestig door andere users denk ik steeds dat er wat hapert (hardware matig dan ).

Dit allemaal gezegd zijnde , de Cirklon is echt de veste strakst sequencer ever , ik heb zoveel FUn met de aux events
 
Laatst gewijzigd:
Gelukkig maar! Goed te lezen dat Colin er aandacht aan heeft besteed (zoals ik al hoopte) en dat je doorhebt hoe vet de Cirklon echt is. Bugs opzoeken kun je nog wel even blijven doen als je wilt aangezien er nog al eens software updates komen. Keep up the good work!
 
Heeft iemand dit ook op zijn cirklon 2
Ga naar pattern view an druk bar encoder in ( zo switch je tussen bar view en aux view of row view ) maar laat de NIET Los
Beweeg de bar encoder lichtjes heen en weer en verlaag de druk op de push encoder , nogmaals maar laat deze NIET los , je mag dus geen confirmation release klik horen
Bij het heen en weer bewegen switch die gewoon tussen de views
Volgens mij zijn de gebruikte encoder switches OFTEWEL van een bagger kwaliteit ,waar de minste release pressure wordt ervaren als een effectieve release confirmation
Dit gebeurt eigenlijk bij elke encoder maar wanneer ik de encoder stevig ingedrukt hou gebeurd dit uiteraard niet
 
Laatst gewijzigd:
Soms wel , als ik values verander en de druk (nietsvermoedend ) op een encoder los .
Als je een cirklon hebt , kan je gewoon even testen of het bij jou ook gebeurt ?
 
ik heb zelf helaas nog wel even te gaan voor ik er een 'mag' bestellen. Maargoed ook, want mijn cirklon potje is maar weer eens kapot gegaan op een synth (Matriarch).

Ik kreeg er een beetje het idee bij van de dooddoener van vroeger: Pappa, het doet pijn als ik hier druk. Dan moet je daar niet drukken zoon... Vandaar dat ik me afvroeg of je het echt in het gebruik merkte ;).
 
Back
Top