Beat step pro gates en cv noise?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.096
Locatie
Apeldoorn
Tot nu toe deed ik alles met midi op m'n BSP maar ik loop tegen een probleem aan met m'n BSP zodra ik de gates of pitch aansluit op m'n net binnen gekomen Quad Drum module.
Die kan niet via midi aangesloten worden dus nu bemerk ik dit probleem pas.
Het heeft niets met de module te maken want of het nou aan- of uitstaat of wel of niet in m'n interface op de line in aangesloten zit, het is er meteen zodra een kabeltje van de BSP met de module verbonden wordt, ik blijf door m'n monitoren die wat hoge zoem horen , het is duidelijk een probleem wat met de BSP te maken heeft.
Ik heb de usb kabel ook al via dat extra kabeltje van Arturia (speciaal tegen groundloop) aangesloten en op een andere usb ingang maar het maakt allemaal niet uit.
Wat kan ik hieraan doen?
 
Laatst gewijzigd:
Andere locatie proberen? Andere kabeltjes? Dan weet je of t een stoorzender is (bijvoorbeeld nabije voeding of lamp dimmer of zo)
 
Andere locatie proberen? Andere kabeltjes? Dan weet je of t een stoorzender is (bijvoorbeeld nabije voeding of lamp dimmer of zo)
Thanks, ik heb 't probleem net gevonden want nadat ik de BSP aansloot met de usb in zo'n telefoon oplader en op het lichtnet aansloot is alles helemaal stil. :okdan:
Zit nog wel na te denken hoe hiermee verder want op deze manier wordt m'n BSP niet gezien door de pc en dus Ableton.
Hoe is dit toch op een prettige manier op te lossen?
 
BSP op deze kabel aansluiten? (MIDI to USB)
Thanks: ik heb 't even opgelost op het moment.
Ik heb een extra midi kabel nu van de BSP naar m'n interface lopen en de BSP krijgt stroom via de usb adapter, nu is Ableton weer master via midi dus dat is voor nu ok.
Wellicht binnenkort nog een keer zo'n usb/midi to cv module erbij kopen, voorlopig red ik het even.
 
De BSP doet zowel data als power via de USB. Op zich zou dat moeten kunnen maar soms werkt het niet lekker als je CV gebruikt. Er is een Y-connector van Arturia, daarmee kun je 2 usb kabels aansluiten op je BSP. Een voor data/midi, en een voor power (extern via een oplaadblokje van je smartphone ofzo). Ene kabel gaat dus naar de PC en Ableton, de ander is voor voldoende power voor je CV.

 
Er is een Y-connector van Arturia, daarmee kun je 2 usb kabels aansluiten op je BSP. Een voor data/midi, en een voor power (extern via een oplaadblokje van je smartphone ofzo). Ene kabel gaat dus naar de PC en Ableton, de ander is voor voldoende power voor je CV.
Thanks, ik had al in het begin vermeld dat ik dat kabeltje van Arturia tegen groundloop gebruikt had meer het hielp niets, pas als de stroom echt buiten de pc om loopt is het probleem over.
Ik heb wel gemerkt dat m'n bpm niet helemaal strak loopt maar zo nu en dan iets verspringt als ik de midi apart via m'n interface laat lopen, ik heb nog een kenton midi bakkie en die moet ik nog ff proberen of dat goed werkt maar dat betekent wel nog weer extra stekker erbij.
 
Wat een heerlijk gezeik he, midi? :D
ja, lekker. :D
Ik heb nu een betere kwaliteit pachkabels erin zitten en het is vrijwel helemaal weg maar er blijft een zacht hoog piepje in m'n linker speaker.
Het maakt niet uit of ik de draden omdaar van links naar recht; het blijft in de linker speaker.
Ik ga hier een nieuw draadje over openen.
 
Back
Top