[trancy psybient] phone booth robbers - almost two bananas

Stupide

Ouwe rot
Lid sinds
30 augustus 2009
Berichten
1.714
Na bijzonder lang afwezig geweest te zijn hier en ook een stuk minder muziek gemaakt te hebben, heb ik onlangs het tweede album van de phone booth robbers 'notes to yourself' afgemaakt. Dat wil zeggen, het was eigenlijk al een paar jaar af, maar nu eindelijk hier en daar gepubliceerd. Dit is het eerste nummer van dat album. Alles is gemaakt in Reason. Ik hoop dat jullie er wat aan vinden en mij dat willen laten weten. 8)



Iets betere kwaliteit (volgens mij) op Bandcamp, waar de boel ook te downloaden valt.


Veel plezier!
 
Ik heb je muziek al eens eerder gehoord, vroegah via DHP, (videlic is daar m'n nickname)...zit knap in elkaar!
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. :okdan:

Ik heb je muziek al eens eerder gehoord, vroegah via DHP, (videlic is daar m'n nickname)...zit knap in elkaar!
DHP, dat is alweer een tijd geleden. Maar m'n account doet het nog. :P Weinig activiteit daar verder.

Mooie track, heb wel moeite met de structuur, kon echt wel wat beknopter IMO, maar klinkt zeer goed verder.
Met "moeite met de structuur" bedoel je dan vooral de lengte, neem ik aan? Ik heb zelf eerder het omgekeerde: een nummer dat ik tof vind, duurt al snel te kort. En ik houd van een subtiele (lees: trage) op- en afbouw.
 
Met "moeite met de structuur" bedoel je dan vooral de lengte, neem ik aan? Ik heb zelf eerder het omgekeerde: een nummer dat ik tof vind, duurt al snel te kort. En ik houd van een subtiele (lees: trage) op- en afbouw.

Mijn kritiek betreft alleen de opbouw inderdaad want verder zit het knap in elkaar.
Sommige stukken duren voor mij te lang / zijn te herhalend zonder dat er echt veel gebeurt (ik hou overigens ook van (zeer) herhalende en langzaam opbouwende muziek maar dan in andere genres :)). Bijvoorbeeld het stuk van 5:41 - 6:55. Is uiteindelijk een smaak ding natuurlijk. Ik had daar zelf een melodie bovenop willen horen of solo eroverheen gespeeld, of het ingekort.
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt allemaal iets te gepolijst voor mij.
maar de mix zit goed ineen en ik hou wel van de structuur, voldoende variatie om bij de les te blijven. Het klopt allemaal (maar dat is dan mss ook hetgene ik minder vind).
 
Te gek dit! Een track met een verhaal, dat vind ik mooi. Mijn favoriete stuk begint op 5:40 met die sequence. Mag voor mij zomaar een uur doorgaan. Heerlijk met een kop koffie erbij :). Heerlijke opbouw en een mooi outro. Die schaapjes zijn weird... Het enige waar ik nog even naar zou kijken is de bass tot 2:30. Daar zit iets niet helemaal lekker met de frequenties in mijn optiek. Lastig uit te leggen, maar het zit hem met name in de hogere noten.

Gaaf dat je weer terug bent trouwens :okdan:.
 
Ja leuke track!
Ondanks dat ielang is blijft ie boeien doordat er veel gebeurt waardoor je blijft luisteren.
Mix klinkt ook goed want veel sounds en panning maar alles blijft goed gedefiniƫerd.
 
Hey @Stupide leuk dat je weer eens langs komt.
Veel van je geleerd in het verleden :)
Leuke track met een mooie opbouw.
Vooral wanneer de akkoorden inkomen heel onverwacht maar heel mooi.
 
Te gek dit! Een track met een verhaal, dat vind ik mooi. Mijn favoriete stuk begint op 5:40 met die sequence. Mag voor mij zomaar een uur doorgaan. Heerlijk met een kop koffie erbij :). Heerlijke opbouw en een mooi outro. Die schaapjes zijn weird... Het enige waar ik nog even naar zou kijken is de bass tot 2:30. Daar zit iets niet helemaal lekker met de frequenties in mijn optiek. Lastig uit te leggen, maar het zit hem met name in de hogere noten.

Gaaf dat je weer terug bent trouwens :okdan:.
En m'n wachtwoord werkte ook zelfs nog, geloof ik. En dank voor je feedback. Ik laat het verder wel zo, niet omdat je geen punt hebt maar omdat dit project nu eindelijk 'klaar' is na een jaar of acht. Maar jullie reacties (hoe dan ook) helpen sowieso om m'n hoofd weer wat meer bij muziekmaken te krijgen en hopelijk te houden.

Voor de rest uiteraard ook: dank! :okdan:
 
Back
Top