Zoom R20: 16-track portable multi-track recorder met touchscreen?

"Staat Zoom op het punt de R20 te lanceren, een draagbare multi-track recorder met touchscreen-bewerking?
Foto's en specificaties die op de Japanse website van het bedrijf zijn opgedoken, suggereren van wel. De Zoom R20 is een compacte alles-in-één studio met 16 tracks, geïntegreerde effecten en een touchscreen met DAW-achtige bewerking."
zoom-r20-top-1536x848.jpg
Zoom-R20-.001-678x381.jpeg

"Op het moment van schrijven is er geen melding gemaakt van de Zoom R20 op de websites van het bedrijf op het westelijk halfrond.
Maar de fabrikant heeft foto's en specificaties van de nieuwe multi-track recorder op zijn Japanse website vrijgegeven, dus we denken dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze wereldwijd wordt aangekondigd."


 
Dit allemaal. En vergeet ook niet - zelfs als mensen en laptop hebben. Hebben ze dan ook een 8 kanaals geluidskaart?? En heb je em toevallig moet je die ook los meenemen naar je oefenruimte. Dus moet je 2 apparaten hebben die met een kabel verbonden zijn wat al stukken minder handig is. Dat naast alle mogelijk gedoe dat je dan nog kaan krijgen van niet goed werkende kabel, tot driver-problemen met een laptop.

Alleen aan een geluidskaart met 8 ingangen ben je makkelijk 200 euro+ kwijt wat je weer in de buurt brengt van dit apparaat.
En vind je dat gedoe 2 apparaten,terwijl een band zich te pletter sleept aan alles:D
Een laptop en audiointerface is toch geen probleem dan!

Groeten van andreos:)
 
Als je met een laptop/mac/pc, een betaalde(!) oefenruimte binnen komt stappen heb echt
geen anderhalf uur de tijd om eventjes alles aan te sluiten.

Men pleurt zo'n hardware Zoom en dergelijke op tafel,
een beetje band heeft een mengpaneel(tje), plug 'm zo aan de Zoom en je kunt recorden.

Met de laptop heb je: "F**K! ik ben het wachtwoord kwijt!" :D
Hola Googol,

Ik doe het in 5 minuten!
En een wachtwoord:Dis een ander probleem meestaal jezelf:Z

groeten van andreos:)
 
Er zijn genoeg artiesten die met een laptop optreden.
Maar dan moet je idd behoorlijk van je, én de hardware én software weten om het een beetje
stabiel te houden.
En het gevaar dat je optreden 'een persoon achter een lap' wordt, dus dat wordt showen...
Het hoeft niet meteen met lazerharpen enzo...
Maar dat; "één druk op 'n knop en spelen gevoel" is dan weg...
 
Mijn 2 cents, voor wat het waard is:

Qua oefenruimte-opnames 2 smaken:

- de repetitie-registratie:
(allersimpelst is dan een SD-card recorder met ingebouwde mics: 1 statief in het midden,
bijv Zoom H2n (deze doet zowaar surround opname) erop en klaar)

- de oefenruimte gebruiken om er iets luxers op te nemen, demo oid:
dan is het inderdaad handig om minder losse apparaten te hebben.
Wat ik hier echter nog niet genoemd heb gezien is de tijd/moeite die er nog bijkomt om je microfoons te bekabelen en goed neer te zetten, dat overvleugelt snel het opstellen van laptop+interface of lostaande recorder. Maar je zult niet elke week 'luxere' opnames of demo's maken, dus die opsteltijd zal het probleem niet meteen zijn.
Maar m.b.t. het kostenplaatje zul je al snel nog een vergelijkbaar of hoger bijkomend bedrag kwijt zijn aan redelijke microfoons, kabels, statieven
(tenzij die er al zijn en sowieso al opgesteld zijn, afhankelijk van je manier van repeteren... speaking of hierboven eerder genoemde 'aannames' :) ).
 
Of je denk, 'laat maar! geld zat! ik ga wel naar een studio...' :D
 
Back
Top