Digitakt midi

Jdv77

Stamgast
Lid sinds
24 februari 2017
Berichten
344
Hi guys,

Beginner vraag maar hoe kan ik 8 midi apparaten aansluiten op de digitakt terwijl hij maar 1 midi in 1 midi out heeft en 2 x audio inputs? mijn interface heeft 2 uitgangen. stel ik wil 5 mono synths 1 poly aansluiten, een Elektron model cycles hoe ga ik dat doen?
 
8 midi apparaten aansluiten kan op meerdere manieren.
Waarschijnlijk heb je i.i.g. 1 midi thru box nodig die 1 midi poort split naar (bijv) 4.
Daarna hangt het af van de apparaten. Hebben die een THRU poort, dan kun je die gebruiken om door te lussen naar de volgende synth oid..

Dus MIDI => Splitter => 4x Midi naar 4x apparaat + THRU naar 4x apparaat.

Zet je digitakt zo dat elke miditrack een eigen midi channel gebruikt en laat de apparaten daar naar luisteren.
Mocht je geen THRU hebben op je apparaten, dan kun je kijken of ze hun midi OUT zo kunnen instellen dat die alleen inkomende berichten doorstuurt.
Of je koopt nog een midi splitter (THRU BOX) totdat je voldoende uitgangen hebt.

Tot zover de midi.

Ik ga er van uit dat je ook een vraag hebt over hoe je de audio signalen terug krijgt naar 'iets'.
Maar je haalt wat termen door elkaar (mono - poly vs mono - stereo).
Het eerste gaat over het aantal noten wat je tegelijk kan spelen (mono = 1, poly = meer).
Het tweede gaat over of je een mono of stereo signaal hebt uit je apparaat.

I.i.g. heb je voor elke output van je apparaat een input nodig.
Sowieso heb je een mixer nodig, OF een interface met meer inputs.

Als je al je audio door de digitakt wilt halen (voor effecten oid) dan sluit je alle apparaten op de inputs van de mixer aan, behalve de digitakt.
De outputs van de mixer gaan dan naar de inputs van de digitakt.
En die dan naar je interface (of gewoon via overbridge)

Als je alles wilt multitracken in je PC, dan heb je een interface nodig met voldoende inputs.
 
8 midi apparaten aansluiten kan op meerdere manieren.
Waarschijnlijk heb je i.i.g. 1 midi thru box nodig die 1 midi poort split naar (bijv) 4.
Daarna hangt het af van de apparaten. Hebben die een THRU poort, dan kun je die gebruiken om door te lussen naar de volgende synth oid..

Dus MIDI => Splitter => 4x Midi naar 4x apparaat + THRU naar 4x apparaat.

Zet je digitakt zo dat elke miditrack een eigen midi channel gebruikt en laat de apparaten daar naar luisteren.
Mocht je geen THRU hebben op je apparaten, dan kun je kijken of ze hun midi OUT zo kunnen instellen dat die alleen inkomende berichten doorstuurt.
Of je koopt nog een midi splitter (THRU BOX) totdat je voldoende uitgangen hebt.

Tot zover de midi.

Ik ga er van uit dat je ook een vraag hebt over hoe je de audio signalen terug krijgt naar 'iets'.
Maar je haalt wat termen door elkaar (mono - poly vs mono - stereo).
Het eerste gaat over het aantal noten wat je tegelijk kan spelen (mono = 1, poly = meer).
Het tweede gaat over of je een mono of stereo signaal hebt uit je apparaat.

I.i.g. heb je voor elke output van je apparaat een input nodig.
Sowieso heb je een mixer nodig, OF een interface met meer inputs.

Als je al je audio door de digitakt wilt halen (voor effecten oid) dan sluit je alle apparaten op de inputs van de mixer aan, behalve de digitakt.
De outputs van de mixer gaan dan naar de inputs van de digitakt.
En die dan naar je interface (of gewoon via overbridge)

Als je alles wilt multitracken in je PC, dan heb je een interface nodig met voldoende inputs.
Thanks voor deze duidelijk uitleg👌
 
Back
Top