Digitakt

Jdv77

Stamgast
Lid sinds
24 februari 2017
Berichten
344
Hi,

Is er op het forum ergens een plaats waar alles over de elektron digitakt wordt gediscussieerd, tips tricks enz? You name it .
 
Als engels geen probleem is zou ik Elektronauts raadplegen.
 
Zover ik weet is er niet een aparte topic voor. Er staat genoeg maar niet gebundeld ofzo. Specifieke vragen?
 
Zover ik weet is er niet een aparte topic voor. Er staat genoeg maar niet gebundeld ofzo. Specifieke vragen?
Ja best veel maar 1 is hoe krijg ik een top loop goed in de digitakt met trigs dat hij niet elke keer opnieuw start zeg maar.
 
A) easy timestretch methode toepassen. Te vinden op YT. Maakt gebruik van een LFO waarmee elke step op de sequencer een deel van de sample speelt in volgorde.
B)
1. amp decay op note lenght zetten zodat de hele sample afspeelt op de trigger lengte
2. Trigger length op het aantal steps dat de sample moet blijven klinken instellen (16/32/48/64)
3. Zorg dat het project of pattern tempo gelijk (of half/dubbel) is aan de toploop sample tempo.
4. Afhankelijk van hoeveel bars de loop is heb je wat mogelijkheden om nog wat andere zaken in te stellen zoals of de trigger conditie of de individuele track lengte/speed of de totale pattern lengte.
 
A) easy timestretch methode toepassen. Te vinden op YT. Maakt gebruik van een LFO waarmee elke step op de sequencer een deel van de sample speelt in volgorde.
B)
1. amp decay op note lenght zetten zodat de hele sample afspeelt op de trigger lengte
2. Trigger length op het aantal steps dat de sample moet blijven klinken instellen (16/32/48/64)
3. Zorg dat het project of pattern tempo gelijk (of half/dubbel) is aan de toploop sample tempo.
4. Afhankelijk van hoeveel bars de loop is heb je wat mogelijkheden om nog wat andere zaken in te stellen zoals of de trigger conditie of de individuele track lengte/speed of de totale pattern lengte.
Thanks ik ga het proberenπŸ‘Œ
 
Kunnen we geen thread hier voor maken op SF? Ik denk niet dat ik de enige ben dat dat fijn zou vinden. Zodat we digitakt ideem en tips enz kunnen delen.
 
Heel simpel, open een nieuwe thread genaamd digitakt tips en tricks, daar heb je niemand anders voor nodig ;)
 
pseudo stereo effect op een one shot sample zonder gebruik van reverb of delay. Tip uit eigen keuken.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    181,7 KB · Bekeken: 139
Lfo op bit reduction op pads / gebruiken voor performance tool.

Lfo op filter frequentie op pads om beweging te krijgen met slow speed.
 
Klein vraagje voor ervaren Digitakt gebruikers .. als ik een pattern afspeel, stop en weer opnieuw wil afspelen, begint hij niet bij het begin maar waar hij toevallig de laatste keer gestopt is. Is dit iets wat je bij de instellingen moet instellen, een bug, of nog iets anders? Gaat erom dat hij bij indrukken β€˜play’ toets start vanaf het begin van de pattern .. Dank voor tips!
 
Alleen digitakt? Geen midi of usb aangesloten? Er zijn geen instellingen die gedrag van stop en play kunnen aanpassen. Heb Digitakt niet voor me nu maar volgens mij is play start/pauze/verder. Stop gewoon stop en daarna weer start om van begin te spelen. Stop ingedrukt houden en gelijktijdig start om herhaaldelijk te herstarten en dubbel stop om ook evt reverb en delaytails te annuleren.
 
Kent iemand een hack zodat je het tempo van live aan kan passen aan het tempo van de digitakt ipv anders om? bij mijn nieuwe tracks heb ik het bpm in de naam verwerkt maar bij veel oude tracks nog niet
 
Ik denk dat dit is wat je wilt: https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/209071149-Synchronizing-Live-via-MIDI
Digitakt: System -> USB Config -> USB (AUDIO)/MIDI

Syncing Live to another device or application

  1. Activate the "Sync" switch for the MIDI input port connected to the device:
    Sync_Live_to_device.png
  2. Configure the external device to send MIDI Clock sync or MIDI timecode (if supported - see Step 3 below).
  3. Activate the Ext button on Live's transport. You'll see the "Sync In" indicator flashing and Live's tempo will adjust itself to match the tempo of the external device:
    Ext_sync_in.png
  4. Start playback in on the external device. Live's transport will start at the same time. "Play" and "Stop" in Live's transport don't have any effect when Live is in external sync mode.
Note: Live's tempo may fluctuate when synced to another device to "nudge" itself into time.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Ik denk dat dit is wat je wilt: https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/209071149-Synchronizing-Live-via-MIDI
Digitakt: System -> USB Config -> USB (AUDIO)/MIDI

Syncing Live to another device or application

  1. Activate the "Sync" switch for the MIDI input port connected to the device:
    Sync_Live_to_device.png
  2. Configure the external device to send MIDI Clock sync or MIDI timecode (if supported - see Step 3 below).
  3. Activate the Ext button on Live's transport. You'll see the "Sync In" indicator flashing and Live's tempo will adjust itself to match the tempo of the external device:
    Ext_sync_in.png
  4. Start playback in on the external device. Live's transport will start at the same time. "Play" and "Stop" in Live's transport don't have any effect when Live is in external sync mode.
Note: Live's tempo may fluctuate when synced to another device to "nudge" itself into time.
Thanks voor je reply maar dan werkt overbridge weer niet goed :(
 
Back
Top