Digitakt en Pioneer Sp_16

Jdv77

Stamgast
Lid sinds
24 februari 2017
Berichten
344
Hi mede forum leden,

Ik denk aan een combo met digitakt en de pioneer SP 16, voor live performance. Heeft iemand ervaring met deze combo of werkt met deze combo en wat zijn jullie gedachte hierover?

Dank!
 
Ik ken de combo niet, weet ook niet of je de digitakt al hebt, maar kan wel met je meedenken over hoe je m in wil zitten. Ik ken het beestje aardig goed...
 
Yes hebt de digitakt, zat te denken om de pioneer te gebruiken voor loops, en de digitakt voor drums, volgens mij kan ik de 16 tracks van de SP_16 sequenzen op de digitakt en gebruik maken van p locks enz ? Wat heb jij naast de digitakt in je set up?
 
denk dat de digitakt vrij hetzelde als een sp16 is. alleen de sp16 heeft 16 sample tracks.
ik heb juist de sp16 gekocht als een digitakt maar beter.
dan beter de digitakt wegdoen en iets anders halen.
 
vraagje, wat voor soort beats denk / wil je er mee gaan maken? De demo's op youtube suggereren dat het nogal dance georienteerd is, hoe moet ik dat zien?
 
de sp16 kan ook unquantized opnemen dus funk hiphop swing beats kan zeker.
al die doosjes zijn trouwens dance georiënteerd. 707, 101, digitakt, deluge etc etc

anyhow ik wil er muziek mee maken. een progressie, basslijn en drums.
natuurlijk is de sp16 heel erg dance geortienteerd maar ik wil er echt geen dance mee maken.

dit is het idee:
- een schets box voor ideeen voor nummers
- collectie swingen funk hiphop beats bouwen
- live jammen en later evt optreden icm met zang en gitaar en een pro 1
 
Yes hebt de digitakt, zat te denken om de pioneer te gebruiken voor loops, en de digitakt voor drums, volgens mij kan ik de 16 tracks van de SP_16 sequenzen op de digitakt en gebruik maken van p locks enz ? Wat heb jij naast de digitakt in je set up?
Lijkt me wel wat dubbelop als ik er zo over nadenk. Waarom zou je de sp16 sequencen met de digitakt? Ok p-locks. Zou je dan de sp16 puur voor het sample gedeelte kopen? Als het puur voor loops is zou je ook kunnen kinken voor een 404, of een ipad ofzo....
 
de sp16 kan ook unquantized opnemen dus funk hiphop swing beats kan zeker.
al die doosjes zijn trouwens dance georiënteerd. 707, 101, digitakt, deluge etc etc

anyhow ik wil er muziek mee maken. een progressie, basslijn en drums.
natuurlijk is de sp16 heel erg dance geortienteerd maar ik wil er echt geen dance mee maken.

dit is het idee:
- een schets box voor ideeen voor nummers
- collectie swingen funk hiphop beats bouwen
- live jammen en later evt optreden icm met zang en gitaar en een pro 1
Mijn interesse is ook aangewakkerd voor dit apparaat, benieuwd wat je er mee gaat maken. :-)
 
Ik ken de combo niet, weet ook niet of je de digitakt al hebt, maar kan wel met je meedenken over hoe je m in wil zitten. Ik ken het beestje aardig goed...
Je hebt een geweldig you tube kanaal met vette live jams, kan je video's of jams met de Digitakt maken? 👌
 
mijn liefde voor de sp16 is er nog niet. maar wie weet.
4 bars is echt weinig en het zuigt om er met de arranger mode om heen te werken.
 
Lijkt me wel wat dubbelop als ik er zo over nadenk. Waarom zou je de sp16 sequencen met de digitakt? Ok p-locks. Zou je dan de sp16 puur voor het sample gedeelte kopen? Als het puur voor loops is zou je ook kunnen kinken voor een 404, of een ipad ofzo....
Ja of als extra groove box ben er nog niet uit. P locks is ook nice inderdaad en voor loops
 
Back
Top