Patchcables DIY

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
980
Locatie
Eibergen
Ik had door het groeien van mijn synthesizer (sic) behoefte aan een paar patch cables meer als ik al heb.
Dus bij Aliexpress wat draad en connectors besteld en na een uurtje solderen dit resultaat.
Er vanuit gaand dat de signalen in de synthesizer allemaal laag ohmig en van een redelijk voltage zijn, maak ik nooit afgeschermde patch cables.
Als ik al meer aders nodig heb (om bv van een batterij gevoed apparaat mijn synth in te gaan) gebruik ik kant en klare kabels die ik nog heb liggen.

De connectoren die ik besteld heb zijn deze:
Komen zelfs met een rubber tule!

En de kabel die ik gebruik:
Dit is een lekkere soepele kabel, maar toch lekker dik.

En, nee, ik heb geen aandelen Alie :D
 

Attachments

  • patchcables.jpg
    patchcables.jpg
    206 KB · Bekeken: 178
Ik heb nog 15 kabeltjes gemaakt van verschillende lengte/kleuren, en ja, op dezelfde manier.
Ik bedoel: banaan stekers zijn ook niet geaard en de spanningen zijn van hetzelfde nivo.
Dus waar hebben we het over? :D
 
Ja hoor, ik gebruik maar één pool van de drie :P
Omdat je ook zelf je modules maakt zul je er waarschijnlijk geen problemen mee hebben. Maar er zijn modules/synths die het niet leuk vinden als er een stereoplug gebruikt wordt, kan rare resultaten geven. Ik heb het zelf ook al eens voorgehad. Dus ik zou voor Eurorack toch altijd aanraden om mono pluggen te gebruiken.
 
je kan ook de ring en sleeve aan elkaar plakken met een brugje dan is het gewoon een monokabel.
 
Back
Top