beschrijfbaarheid gaffa tape

Ik heb de witte ook op m'n mixer. Met permanent marker blijft goed zitten.
 
Pas op met te lang laten zitten van Gaffa tape op gear.. je krijgt het er niet meer af zonder gebruik van agressieve middelen die je lak of plastic aantasten.
 
Pas op met te lang laten zitten van Gaffa tape op gear.. je krijgt het er niet meer af zonder gebruik van agressieve middelen die je lak of plastic aantasten.
met Tesa tape heb je dat probleem minder.
 
Ok, maar Gaffa tape (gelijk welke?) is dus perfect te beschrijven, thx! :D
 
Op zich is 1 van de kwaliteiten van Gaffa tape dat het niet zulke lijmresten achterlaat na het loshalen.
Dit hangt echter wel af van hoe lang je de tape laat zitten. Maar de lijm is niet zo heftig als bijvoorbeeld Ducktape.
Mocht je toch lijmresten van Gaffa tape willen verwijderen, dan kan je dit het best met wasbenzine of zeep of terpentine doen.
In ieder geval niet met Thinner en ook met Aceton zou ik uitkijken.
 
'k Had van die grijze die prima beschrijfbaar was eens op een kleine mixer zitten (Mackie) en die verf is nu natuurlijk de sjaak... 8o)
Het verhaal onder live-geluidsmensen was altijd dat je Gaffa moest hebben omdat ducttape troep achterliet. Dus misschien dat die grijze die jij had ducttape was?

Maar ik gebruikte voor mijn patchbays en mixer altijd gewoon schilders afplak-tape om op te schrijven. Die kan je ook in smallere rollen krijgen, is een stuk goedkoper, en is ook gewoon met een normale pen te beschrijven. En bovendien is dat spul er juist voor gemaakt om makkelijk en schoon te verwijderen.
 
Ik gebruikte ook altijd schilderstape, werkt perfect, zag er mooi strak uit en is er inderdaad zonder lijmresten af te halen.

Later een labelprinter gekocht maar op dat moment had ik al geen mixer meer.
DSCF0047.JPG


DSC00054.JPG
 
Het verhaal onder live-geluidsmensen was altijd dat je Gaffa moest hebben omdat ducttape troep achterliet. Dus misschien dat die grijze die jij had ducttape was?
Gaffa heeft zo'n soort lijntjes structuur wat het in beiden richtingen makkelijker scheurbaar maakte.. juist die lijntjes bleven als lijmrest achter was mijn persoonlijke ervaring. Had ooit een Yamaha ProMix nieuw gekocht.. toen heb ik er later maar van dat schildertape overheen geplakt als camouflage..

Waarschijnlijk heb je van Gaffa ook verschillende kwaliteiten.. als je een multikabel op de grond moest vast tapen wilde je wel een goeie tape hebben.. 'n tape die er nog steeds zat zoals je em had aangebracht nadat iedereen de zaal uit was. Diezelfde tape ging natuurlijk ook op je mixer.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top