Behringer ADA8200, Audio bleed/leakage

Harry Turtle

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2009
Berichten
769
Locatie
Pernis
Enkele weken terug heb ik mijn ADA8200 naar Thomann terug gestuurd omdat er audio lekkage in de channels zat.
Bij 1 bron sloegen alle channels uit, de audio was niet hoorbaar maar ik vond het toch gek..
Misschien een faulty unit. Zeker bij het gainen werd het dramatisch..

Na jaren vaste klant te zijn bij Thomann kan ik zeggen dat de service altijd goed is.
Nu laten ze me bijna 5 weken wachten voor een goedkope kut prul van 150 euro...

Ik heb een nieuwe replacement aangevraagd maar ze weigeren dit...
Toen heb ik de customer service verteld dat ik gewoon een nieuwe koop en deze terug ship binnen 4 weken..
Sja als het zo moet..

Zijn er meer mensen die het hebben met de ADA units?
 
Heel toevallig mijn 8000 onlangs weer aangesloten en deed het nog vanouds perfect (gebruik geen mics dus crappy preamps van 8000 maakt me niet zoveel uit).

Denk dat dit ook wel een serieus probleem is. Heb je toevallig met de phantom power iets gedaan? Wel wat flauw van Thomann dit, zal veel aan gedaan moeten worden wat ze gelijk al hadden kunnen inschatten.
 
Ik heb ooit ook een ada8200 gehad waarbij ik dit probleem ook had.. zelfs met de line inputs. Nooit kunnen achterhalen wat nu t probleem was. Heb uiteindelijk mn hele adat setup weggedaan en een vaste interface gekocht met genoeg in en outputs
 
Ik was me onlangs aan het oriƫnteren op uitbreiding en las over deze unit erg veel negatieve verhalen. Ja, lekker goedkoop en als je een goed exemplaar hebt prima. Maar ook veel defecten, kapotte/krakende inputs en pots en inderdaad dit soort toestanden. Nogal een loterij dus. Ben zelf uiteindelijk voor een andere optie gegaan (Motu 24Ai) - wel duurder, maar meer futureproof (24 analoge inputs, 3x Adat en AVB) en beter gebouwd.
 
heb een tweede besteld.. ben benieuwd.. kan toch niet aan de adat kabel liggen. lijkt me sterk. digitaal signaal.
voorlopig gaat thomann die andere repareren... zegt mij genoeg dat er dan veel issues mee zijn.
 
Repareert Thomann in-huis deze toestellen?
ja ze werken met een repair afdeling... duurt alleen tering lang. ik vind het echt aso. ook al is het een cheap product... je zou d'r toch maar van afhankelijk zijn zo'n behringer HAHAHAAHA
 
Ik herken het fenomeen, vroeg me ook af of het defect of een design flaw is ...
Ik vermoed eigenlijk dat het aan het circuit / gebruikte componenten te wijten is, veroorzaakt door overspraak/interferentie.
Heb aangekeken hoezeer het mij stoort en uiteindelijk besloten het te accepteren bij een ADAT interface in deze prijsrange.
Wel balen dat je zolang moet wachten :(.
 
hij is terug... maar het issue blijft.. wel is het weg als ik hem op die mic gain power modus zet... gek...
het blijft goedkope zooi.
in m'n daw zie ik het uitslaan op mega lage frequencties. op de interface zelf zie je geen levels..
 
Mogelijk alternatief, die ik misschien wel wil kopen vanwege de 10 outputs, is de Behringer UMC1820.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Behringer UMC1820

Hoe wil je 't gaan gebruiken?

De UMC1820 zou je samen met de ADA8000/82000 als een samenwerkend duo kunnen zien
(1820 als interface naar computer, en de 8x00 aan de ADAT I/O vd 1820 gehangen voor 8 extra I/O (maar wist je vast al)), dus weet even niet of het een alternatief te noemen is.
 
Hoe wil je 't gaan gebruiken?

De UMC1820 zou je samen met de ADA8000/82000 als een samenwerkend duo kunnen zien
(1820 als interface naar computer, en de 8x00 aan de ADAT I/O vd 1820 gehangen voor 8 extra I/O (maar wist je vast al)), dus weet even niet of het een alternatief te noemen is.
Combi 1820/8200 heb ik, maar hierin geeft de 8200 random audio spikes zoals kraak/tik van een lp. Niet veel maar wel storend. Mogelijk dat de 8200 niet helemaal jofel is, maar heb geen andere om dat te testen
 
Heb je jouw ingestuurde unit teruggekregen?
De ene keer dat ik iets moest terugsturen had ik het gemarkeerd, zodat ik zag of het reparatie of omruil was.

Mogelijk alternatief, die ik misschien wel wil kopen vanwege de 10 outputs, is de Behringer UMC1820.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Behringer UMC1820
Heb vorige week de 1820 aangeschaft. Bevalt erg goed.
 
Combi 1820/8200 heb ik, maar hierin geeft de 8200 random audio spikes zoals kraak/tik van een lp. Niet veel maar wel storend. Mogelijk dat de 8200 niet helemaal jofel is, maar heb geen andere om dat te testen
Heb wel eens de UMC1820 + ADA8000 getest, daar staan me toen geen spikes van bij. Da's meestal clocking gerelateerd.
Weet even niet meer of er wat varianten te maken zijn wie qua clocking de leider en wie de volger is
(ik begreep dat de 'oude' termen hiervoor tegenwoordig in de ban zijn... , en nee, die 'nieuwe' termen gaan we niet in het Duits vertalen ;) ).

Heb wel vaak de ADA8000 met een Fostex recorder gebruikt via ADAT en dat werkte altijd stabiel zonder gedoe. De vraag nu dus of de 8200 tov de 8000 minder robuust is qua clocking, of dat het door settings op te lossen is. Of wie weet werkt de 8000 wat lekkerder samen met de 1820, of is jouw 8200 en/of 1820 net een 'incident'.... zo mogelijk al eens andere clocking-varianten geprobeerd?
 
Heb de UMC1820 in combinatie met de ADA8200 en na eenmalig goed inregelen heb ik er nul issues mee verder. Ook niet de hier genoemde overspraak/bleed.
 
Back
Top