Behringer ADA8200, Audio bleed/leakage

Mijn ervaring met drie ADA8000's is dat ze totaal niet overweg kunnen met sub laag uit mijn Moogs die ik had. Neem anders een Steinberg MR816 of een AI3 (wel recappen) -> klinken al veel beter imho. De 8200 zal niet veel anders zijn gok ik. Ben benieuwd wat je gaat doen...
 
Combi 1820/8200 heb ik, maar hierin geeft de 8200 random audio spikes zoals kraak/tik van een lp. Niet veel maar wel storend. Mogelijk dat de 8200 niet helemaal jofel is, maar heb geen andere om dat te testen
Ondertussen getest met een ander ADAT interface en deze heeft ook last van spikes, duss... probleem zit hem niet in de 8200, mogelijk is de UMC1820 hier de veroorzaker.
 
Ondertussen getest met een ander ADAT interface en deze heeft ook last van spikes, duss... probleem zit hem niet in de 8200, mogelijk is de UMC1820 hier de veroorzaker.
Heeft vermoedelijk te maken met clock sync die niet goed werkt. Hoe sync je hem? WordClock of over ADAT?
 
Via ADAT, interne klok, of via de slave device klok, geeft allebei spikes. Hier is m.i. weinig meer in te stellen? Of mis ik wat?
 
Stel je je umc 1820 ook "corresponderend" in met wat je als clock gebruikt op je adat 8200?

En gebruik je adat in en out of maar één van beide? In geval van één van beide is dat is nogal bepalend welke de master en welke de slave is. Clock sturen over adat werkt namelijk alleen richting de "ontvanger" Dus in het geval je alleen de adat output gebruikt van je adat8200 naar je umc1820, dan moet je de 8200 als adat master zetten en de umc1820 syncen aan clock over adat.
 
Hier een leuk artikel over de verschillen en master vs slave.

Ze doen ook nog een leuke test, en uit de test komt dat vrijwel elke apparaat het beter doet op z'n eigen clock dan op een externe high end dedicated clock. Dus beste je device met minst gebruikte inputs/outputs opofferen als slave.

 
Stel je je umc 1820 ook "corresponderend" in met wat je als clock gebruikt op je adat 8200?

En gebruik je adat in en out of maar één van beide? In geval van één van beide is dat is nogal bepalend welke de master en welke de slave is. Clock sturen over adat werkt namelijk alleen richting de "ontvanger" Dus in het geval je alleen de adat output gebruikt van je adat8200 naar je umc1820, dan moet je de 8200 als adat master zetten en de umc1820 syncen aan clock over adat.
Ja idd ik heb 2 kabels gebruikt en getest met de umc of 8200 als master, beide testen gaven spikes
 
Ik werkte destijds met 3 ada8000s via de RME HDSP9652. RME uiteraard als master, geen enkel probleem. Misschien eens de latency aanpassen? En anders een met een tweedehands RME Hammerfall proberen?
 
Ondertussen getest met een ander ADAT interface en deze heeft ook last van spikes, duss... probleem zit hem niet in de 8200, mogelijk is de UMC1820 hier de veroorzaker.

'k Zag toevallig dat er tijdje terug nieuwe drivers voor de UMC1820 online waren gekomen.
Geen idee of dit je probleem verhelpt, en 't voelt een beetje helpdeskflauw (heeft u de laatste versies, zijn uw schoenen netjes gestrikt, haartjes gekamt, alle facturen betaald?), maar wie weet ...
 
'k Zag toevallig dat er tijdje terug nieuwe drivers voor de UMC1820 online waren gekomen.
Geen idee of dit je probleem verhelpt, en 't voelt een beetje helpdeskflauw (heeft u de laatste versies, zijn uw schoenen netjes gestrikt, haartjes gekamt, alle facturen betaald?), maar wie weet ...
Had de drivers al ge-update, nog steeds problemen. Inmiddels geüpgraded naar MOTU zonder problemen
 
Back
Top