Is dit een plug-in of een sample?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Thanks ja een linkje van een DAW of dat nu cubase elements is of een merk van een wasmachine is snel gevonden op het internet.
Als je er dan nog vanuit gaat dat alles staat uitgelegd over de werking in één video filmpje, is dit niet zo. Het zijn maar basisregels en die heb ik allang onder de knie. Ik bedoel wanneer ik het woord leek gebruik dat ik de diepere instellingen van cubase elements 10.5 nog niet ken.

Als je schrijft dat ze allemaal al veel verder zijn gevorderd en niet hoeven te antwoorden op eenvoudige vragen van een beginneling, dan is deze instelling en mentaliteit ook niet aan te prijzen. En ik zou ook graag te weten komen welke goede tips er reeds zijn gegeven op mijn vragen?

Dat ik het moet op zoeken op het internet? De vraag waarover ik het heb staat trouwens niet in deze topics, maar in een ander categorie. Hier ben ik al heel goed geholpen over het downloaden van VST's en waarop ik moet letten.

Als je beter mijn topics had gelezen dan had je gemerkt dat ik reeds de kennis heb over het laden van Kontakt in de map VST Plugins Manager

Ik denk dat je nauwelijks antwoorden krijgt omdat het allemaal maar half klopt wat je hier beweert, je vragen zijn op het niveau van absolute beginner, maar je geeft zelf steeds aan dat je al verder bent. Dat begint al bij je openingsvraag, over een C5 sample. Ik denk dat de meesten hier denken dat het gewoon een grap is, allereerst post je een C5 voorbeeld van een B4 noot. Je stelt vragen die nogal twijfelachtig zijn over VSTs, en in 1 zin geef je dan aan dat dat je Kontakt en Reaktor (wat echt voor ver gevorderden is) zelf geinstalleerd hebt in de VSTPLUGINS folder.

Tsja, dat is een compleet recept voor genegeerd te gaan worden op een forum.

Er zitten hier veel mensen met cubase ervaring, dat is het probleem niet, je moet er alleen voor zorgen dat mensen je ook echt gaan geloven dat je dingen niet weet, de vragen die je stelt zijn nogal tegenstrijdig.

Maar goed, ervan uitgaande dat je het echt allemaal niet weet, Hoe zou je kunnen beginnen:

- Ga beginners tutorials kijken op youtube. Je geeft zelf aan dat je dat zelf ook wel makkelijk kan vinden en dat mensen je die filmpjes niet hoeven te adviseren. Nou doe dat dan, en ga bij de basics beginnen. Die fase zijn we allemaal hier doorgegaan om dingen te leren
- Ga vervolgens je verdiepen in het verschil tussen audio en midi
- Daarna ga je kijken wat je met VST's kunt doen en hoe je eventueel met sample libraries moet omgaan.
- Vervolgens ga je kijken naar routing mogelijkheden in je DAW
- Daarna Latency compensation uitzoeken
- Daarna je eerste project maken waarbij je audio en midi tot 1 track samenvoegt.

Als dat allemaal gelukt is (en dat kan prima via youtube guides), dan kun je wat serieuzere vragen hier gaan stellen. Maar ik denk dat niemand op dit forum een complete opleiding gaat geven op afstand in een thread. En dat is ook helemaal niet nodig, aangezien youtube volstaat met guides hoe je dingen moet doen.
 
Laatst gewijzigd:
je kunt hier zeker vragen stellen, maar stel ze heel specifiek;

en op deze wijze

- ik heb deze library + vst (link), laat een screenshot zien van de inhoud, en waar je precies meezit.

je kunt niet alles tegelijkertijd.

stel dus zeer specifieke vragen. zo kort en duidelik mogen (en dat moet ik zeggen... zoals anderen weten, maar ik kan het!)

en ga niet zeggen wat je al weet, want dat heeft geen enkel nut, vreemd genoeg. vraag heel specifiek vragen, over waar je tegen aanloopt.

ik heb zelf Cubase (de Pro versie weliswaar), en al jarenlang, dus, geen probs, en er zijn vele anderen die ook Cubase hebben.

en wat @quifster zegt, zelf wat uitzoeken, helpt, ook voor jezelf, maar wanneer je er niet uitkomt, pak het 1 voor 1 aan.

laat die pluginmanager, als je maar de juiste VST2 folders hebt opgegeven, werkt het vanzelf.

en voor de duidelikheid; cubase kan louter met 64 bits plugins werken (vst2 en vst3). en leer wat een library is.

en heel specifiek de library waar je nu moeite mee hebt, daar moet toch een pdf of txt bestand bijzitten om deze te installeren. wanneer er een plugin bij zit, kies je de 64 bits versie, als die .dll is het een VST2 versie, dus vst2 folders, wanneer het een .vst3 is in de vst3 folder (waarvan er maar 1 is! voor 64 bit plugins, vergeet totaal 32 bits plugins...)

en dan kom je nog wanneer een library bij een bepaalde vst hoort, dat gaat geheel buiten cubase om, daar heeft cubase niets mee te maken..
 
Alhoewel er reeds een paar VST's zoals Kontakt en Reaktor van NI, de LDK1609-Violin-64 en ook HALiON SE SONIC EN GROOVE SE staan in de VST Plug-in Manager, lukt het me nu niet om de VST Plug-in VSCO2 Rompler II Free VST Plug: Classical and Orchestral Music from the Movies HALIDON MUSIC -678 kB in de map van de VST Plug-in Manager te plaatsen.

Deze is wat groter dan 900 MB en ik vrees dat dit wat te groot is voor de map VST Plug-in Manager en het daarom niet lukt om hem te plaatsen. Misschien weet iemand van jullie wat er verkeerd gaat?

je hebt dus een vst plugin met library gedownload, de grootte is van géen enkel belang. de map vst plug-in manager, bestaat niet, zoals al uitgelegd.

een aantal basisdingen heb je nog niet door, niets vreemd aan, we zijn allen bij nul begonnen...

is het een .zip bestand, die eerst uitpakken, kijken of er een pdf or txt file bij zit met uitleg.

het zal gaan om een vst plugin + library. ik heb een download gevond ik weet niet of dat dezelfde is. inderdaad geen uitleg.

laat zien, met een screenshot (windows knop + prt scr), wat de inhoud is, wanneer je deze zeer graag wilt installeren, wanneer de .dll wel in de juist (64 bit) folder zitten en worden niet herkend..
ze zullen worden herkend wanneer ze zelfs 32 bits zijn, maar dan werken ze niet, zie je op de blacklist staan.

hoe de plugin manager werkt; zie de online handleiding van cubase. de manual lezen helpt.
 
Cubase Elements is de gestripte versie van de normale Cubase. Bekijk eens wat filmpjes van die versie.. globaal komen dingen overeen…

En ik kijk 5 sevonden op Youtube en vind een tutorial van Cubase Elements.10.5. Als ik het kan kan jij het ook:



En verder: ipv alles hier te vragen, bekijk eens tutorials op Youtube: VST, DAW, MIDI, Kontakt, 'how to install a Kontakt library', latency, Cubase Elements, Cubase, Samplers, 'best sampler VST's 2021', midi cc/midi program change etc.... Ja het kost je wat tijd.. maar over een paar weken weet je dan wel de basics. Elke video geeft je een stukje informatie en een stukje wat je mss niet 1-2-3 snapt. Maar na een tijd zie je verbanden en wordt ook dat duidelijk.. Succes!!

Vriendelijk dank voor de uitleg en raadgevingen. Inderdaad het kost tijd. het probleem bij mij is dat ik wel de Engelse teksten goed begrijp, en je daarbij de hulp hebt van een vertaalmachine als Bing Translator kunt gebruiken.

Maar de snelheid waarmee de Engelse video's worden besproken is voor mij een handicap. Het is tenslotte technisch en daarbij vernoemen ze nog de verschillende manieren waarop je de instellingen kunt toepassen. Ze houden geen enkele rekening met het feit dat er ook mensen zijn die anderstalig zijn.

De Nederlandstalige handleiding is veel verbeterd, daar zal ik me vooral op toe liggen.
Thanks.
Grtz,
gilberto
 
je hoeft geen plugins te laden in de plugin manager.

je hoeft louter in de plugin manager van de cubase op te geven waar de folders van de VST2 plugins staan, meestal of vrijwel altijd kun je dat altijd zelf opgeven, maar er zijn 2 (of 3 komt voor) standaard lokaties:

1. program files/vstplugins
2. program files/steinberg/vstplugins
3. program files/common files/vst2 (deze wordt haast niet gebruikt)

native instruments plaatst hun vst2 plugins standaard in:

(4.) program/files/native instruments/Vstplugins 64 bit

dus wanneer je die als installatie folder hebt, moet je die toevoegen, idd aan de plugin manager. verder doet cubase allles automatisch

VST3 plugins staan altijd in:

- program files/common files/vst3

cubase 10 (vanaf 9) kont louter werken met 64 bit plugins!

dus program files(x86) is irrelevant

kontakt is een VST2, wanneer je kontakt 6 hebt, nu ook een vst3, met een bug voor output routing nu, wordt opgelost, is louter een tekst bestand..

kontak is ook een standalone programma (eerst kontakt in standalone draaien, voor je dat je m als vst gebruikt).

.dll die je vanaf internet download, freebies, en soms zijn de installers inderdaad zip files, waarbij je handmatig de vst moet installeren, b.v Crusher-X, expensive thingy, maar toch handmatig.

32 bits .dll/vst2 plugins werken NIET onder cubase.

let daar op.

niet elke .dll is een vst plugin by the way...

wanneer je een zip bestand hebt, die vrij groot is met b.v. een library en een vst plugin (64 bits!), dat hangt van het ding zelf af, waar de lokaties van de afhankelijkheden, configuratie bestanden, sample bestanden, andere bestanden, moeten worden gemaakt of gezet.
Ik heb kontakt 6.
maar de vst2 plugin zelf (of vst3 plugin) moet in de juiste folder, een vst3 plugin, is te herkennen, met de extensie .vst3, altijd in program files/common files/vst3

doel je op deze:


? altijd handig om even de link te geven, kunnen we zien wat voor rommeltje deze rompler is, flauwe woordspeling.


je hoeft geen plugins te laden in de plugin manager.

je hoeft louter in de plugin manager van de cubase op te geven waar de folders van de VST2 plugins staan, meestal of vrijwel altijd kun je dat altijd zelf opgeven, maar er zijn 2 (of 3 komt voor) standaard lokaties:

1. program files/vstplugins
2. program files/steinberg/vstplugins
3. program files/common files/vst2 (deze wordt haast niet gebruikt)

native instruments plaatst hun vst2 plugins standaard in:

(4.) program/files/native instruments/Vstplugins 64 bit

dus wanneer je die als installatie folder hebt, moet je die toevoegen, idd aan de plugin manager. verder doet cubase allles automatisch

VST3 plugins staan altijd in:

- program files/common files/vst3

cubase 10 (vanaf 9) kont louter werken met 64 bit plugins!

dus program files(x86) is irrelevant

kontakt is een VST2, wanneer je kontakt 6 hebt, nu ook een vst3, met een bug voor output routing nu, wordt opgelost, is louter een tekst bestand..

kontak is ook een standalone programma (eerst kontakt in standalone draaien, voor je dat je m als vst gebruikt).

.dll die je vanaf internet download, freebies, en soms zijn de installers inderdaad zip files, waarbij je handmatig de vst moet installeren, b.v Crusher-X, expensive thingy, maar toch handmatig.

32 bits .dll/vst2 plugins werken NIET onder cubase.

let daar op.

niet elke .dll is een vst plugin by the way...

wanneer je een zip bestand hebt, die vrij groot is met b.v. een library en een vst plugin (64 bits!), dat hangt van het ding zelf af, waar de lokaties van de afhankelijkheden, configuratie bestanden, sample bestanden, andere bestanden, moeten worden gemaakt of gezet.

maar de vst2 plugin zelf (of vst3 plugin) moet in de juiste folder, een vst3 plugin, is te herkennen, met de extensie .vst3, altijd in program files/common files/vst3

doel je op deze:


? altijd handig om even de link te geven, kunnen we zien wat voor rommeltje deze rompler is, flauwe woordspeling.
neen het is de Versilian Studio's plug in:PLUGINS4FREE


Ik heb een antwoord gekregen van het NI forum waarin de helper schrijft:
Als je Kontakt stand alone gebruikt dan kan je er weinig meer mee doen dan geluid produceren... Je kan 'm ook als plugin in een DAW (Ableton Live, Reaper, Reason, Cubase, etc.) gebruiken waarin je ook een sequencer tot je beschikking hebt.

Ik heb cubase elements 10.5(32 bit float en 64 bit float) op Windows 8.1 64 bits en op Windows 10 64 bits staan. Ik werk in Windows 8.1 zolang ik geen voldoende kennis heb over cubase . Cubase is ingesteld op float 32.

The built datum is 5 mei 2020. Ik weet niet of ik mijn cubase elements 10.5 op 32-of 64 bit float moet instellen. Ze hebben me aangeraden om het op 32 bit float te laten staan. Is dit de juiste instelling of hebben ze me verkeerd ingelicht?

Ik heb ook de cubase 5 waar ik al wat ervaring mee heb opgedaan. Blijkbaar is er een misverstand ontstaan, want ik laad mijn VST plugins niet in VST Plug in Manager. Ik download een VST in de map Downloads. Daarna pak ik de bestanden uit en plaats ze in de Map VST Plugins 64. Deze staat in Programs Files/common files/VST Plugins 64

je hoeft louter in de plugin manager van de cubase op te geven waar de folders van de VST2 plugins staan, meestal of vrijwel altijd kun je dat altijd zelf opgeven, maar er zijn 2 (of 3 komt voor) standaard lokaties:

In de VST Plug in Manager in de sectie VST2 Plug in Paths Settings komt het pad van de map VST Plugins 64 te staan, als ik eerst de verkenner heb geopend en de map VST Plugins 64 heb geselecteerd en daarna op "Map Selecteren" heb geklikt.


verder doet cubase allles automatisch

Ja maar je moet ook scannen om de VST2 te kunnen zien staan in VST plug in Manager.

In mijn cubase staat er 32 bits float aangeduid in de plaats van 64 bits ondanks mijn O S Windows 8.1 Architectuur 64-bits is .

32 bits .dll/vst2 plugins werken NIET onder cubase.

Ook niet in mijn Windows 8.1 (64 bits) Cubase 32 bits 64 bits? Bedoel je dat geen enkele 32 bits .dll /VST2 plug in werkt in Windows 8.1 of Windows 10?

Dit is project zonder de aansluiting van mijn Steinberg Audio Interface. Normaal staat dan de driver Steinberg usb Asio driver in mijn cubase als de Audio Interface is aangesloten.
 

Attachments

  • luc  2 juli 2021  VST plug in manager.png 5.png
    luc 2 juli 2021 VST plug in manager.png 5.png
    61,3 KB · Bekeken: 103
  • luc 32 of 64 bit float in cubase 13 juli  2021.png
    luc 32 of 64 bit float in cubase 13 juli 2021.png
    518,9 KB · Bekeken: 104
@gilberto

1. 32f/64f slaat op de mixing engine van cubase, de processing precision, zoals het er bij staat. het maakt niet veel uit of ie of 32f of 64f staat, bij mij staat ie op 64f

2. dit is iets wat ik vaker zie, het probleem van 32 bit of 64 bit, ook bij de meer ervaren of zeer ervaren gebruikers wanneer er gesproken wordt, dan wordt het veel ingewikkelder float en double....

2.1. de ene 64 of 32 bit is de andere 64 of 32 bit niet. je moet de 64 bit b.v. zien binnen het domein waarin het gebruikt wordt, 64 bits is je OS, wat niet anders betekent dan; simpel; het werkt zelf met 64 bits, en kan 64 bits programma's draaien. maar het kan óok 32 bits programma's draaien.

2.2. 32f en 64f zijn binnen een andere domein, het audio domein, je geluidskaart is b.v. waarschijnlijk 24 bits. en dan denk je huh??

2.3. plugins kunnen intern 32f, 64f gebruiken, onafhankelijk van de DAW én onafhankelijk van of 32 bits of 64 bits zijn... zoals al gezegd; dit zijn 2 technisch te onderscheiden domeinen, terreinen.

2.4. 32 bits plugins (vst2 of vst3) werken niet onder cubase 10.5, die ondersteuning is weg sinds cubase 9. er is een third party methode, niet aan te raden.

duidelijk: cubase 10.5 kan niet met 32 bits plugins werken, die gooit ie in de blacklist, wanneer ze in de folder staan, die kunnen niet meer in cubase worden geladen. punt. het is gewoon zo.

2.5. dit heeft niets met de installing van de processing engine, of mixing engine of met de project settings te maken, want die heb je ook nog (ik weet niet wat elements kan, maar Pro kan 16 bits, 24 bits, 32 bits integer, 32 float, 64 bit float. wellicht sla ik er 1 of 2 over).

2.6. konklusie: je laat de instelling van de mixing engine zien. wat niets te maken heeft met de architektuur van windows, of zelfs niets zegt over de kode-architektuur van cubase, louter het deel; mixing engine


je ziet, het is verwarrend. net als de term sample....

in de plugin manager hoef je louter voor VST2 plugins de folders in te stellen, er staan er een aantal ingesteld, je hebt een zelfgemaakte folder aangemaakt? prima.

wanneer je deze folder erbij zet, of alle andere wist (niet aan te raden), en je sluit cubase af. en start cubase op, zal cubase automatisch alle nieuwe vst2 plugins scannen. dat bedoel ik met automatisch.
het kan natuurlijk ook binnen de plugin manager, maar dat is alleen wanneer je folders gebruikt die niet standaard zijn, komt voor, of wanneer er iets mis is gegaan, kan, komt bijna niet voor.
en er is nog 1 ding wat je met de plugin manager kan, maar dat gaat nu te ver.

je hebt niet de volledige versie van kontakt of wel?, maakt niet veel uit, denk ik, dat een VST plugin ook standalone kan worden gebruikt, komt meer voor, zie arturia bij voorbeeld.

kontakt kan standalone worden gebruikt, of worden ingeladen in de DAW. ze gebruiken dezelfde 'afhankelijkheden', of beter dezelfde 'engines', etc. etc. een plugin, een .dll, bevat vaak niet veel....

32 bits plugins kunnen werken onder een windows 64 bits versie. dat kan. zolang de DAW dat nog ondersteund, cubase doet dat niet meer. een goede reden hebben ze daarvoor..

ook een 32 bit programma (dat betekent dus de kode is 32 bits, de programmatuur, we hebben het dan niet over audio), kan werken onder windows 64 bit.

de link die je opgeeft: je kunt een VST 64 bit versie downloaden.... download die.... zal een verzameling dll's zijn met folder, uitpakken.. en in de folder naar wens doen, met de folders. 1 op 1, zoals de struktuur in de zip file. (neem ik aan.)

dat moet werken. anders hebben ze zelf iets fouts gedaan....

samengevat: cubase 10.5 kan alleen 64 bits plugins draaien, ongeacht de instelling van de mixing engine en de project settings.

simpel. (en ja kan verwarrend zijn, al die 16 bits, want je projekt kun je op 16bits instellen..... of 24 bits... of 32float.... b.v.)

maar, je kan er niet om heen; download de VST 64 versie, die staat er bij!


EDIT:

je moet je dus niet blindstaren op de bits. of op standalone. het gaat om de omgeving waarin je iets gebruikt. binnen een DAW laadt je kontakt als een vst plugin. en kontakt kan ook standalone worden gebruikt. dat dat kan, zegt niets. (er zijn programma's die inderdaad alleen maar standalone kunnen worden gebruikt, muziek programma's, of zelfs 'synths', klopt.)

je hoeft alleen te letten, wannneer je binnen een DAW werkt, stelt de DAW de voorwaarden, en synths, effekten worden als VST plugins geladen, en ontdekt/gescand...

wanneer je binnen windows werkt, kan je geen VST plugin laden, vanuit explorer, zoals je die binen cubase laadt. windows herkent een VST plugin niet.
daar heb je een programma voor nodig zoals; een DAW..

nu wilde ik weer even komplekser maken, maar laten we even cubase 5 buiten beschouwing.

download gewoon de vst 64 bits versie, en dat moet werken... zoals al uitgelegd.


(en het kan komplekser; want je zou een 32 bits plugin wél kunnen laten draaien onder cubase, met behulp van een bridge.... zie het is niet makkelijk... dus probeer het zo simpel mogelijk te houden.
staar je niet blind op 32 float mixing engines, en zo... en standalone en vst...

is er een vst versie, is die 64 bits? dan werkt het binnen cubase (9 en hoger). dat is de simpele regel.
 
Laatst gewijzigd:
2.4. 32 bits plugins (vst2 of vst3) werken niet onder cubase 10.5, die ondersteuning is weg sinds cubase 9. er is een third party methode, niet aan te raden.

2.4. 32 bits plugins (vst2 of vst3) werken niet onder cubase 10.5, die ondersteuning is weg sinds cubase 9. er is een third party methode, niet aan te raden.
In de eerste plaats vriendelijk dank voor de aangeboden hulp. Slaat dit ook op de cubase elements 10.5 ? Kan die ook niet met 32 bits plugins(vst2 en vst3)werken?
 
konklusie: je laat de instelling van de mixing engine zien. wat niets te maken heeft met de architektuur van windows, of zelfs niets zegt over de kode-architektuur van cubase, louter het deel; mixing engine
(ik weet niet wat elements kan, maar Pro kan 16 bits, 24 bits, 32 bits integer, 32 float, 64 bit float. wellicht sla ik er 1 of 2 over).
Om te weten of cubase elements 10.5 wel 32 bits plugins kan verwerken, moet is dus naar het forum van Steinberg Cubase.
Of dit opvolgen:
Ik heb gelezen in de tag Help van Cubase elements 10.5 dat wanneer daar een aanduiding instaat zoals 64 bits, de cubase elemenets 10.5 een architectuur van 64 bits heeft. Indien er niets staat vermeld over het aantal bits van de architectuur van cubase elements 10.5 betekent dit dat de architectuur van cubase elements 10.5 32 bits is.

Hierop afgaand zou ik dus wel kunnen werken met 32 bits plugins.
 
Om te weten of cubase elements 10.5 wel 32 bits plugins kan verwerken, moet is dus naar het forum van Steinberg Cubase.
Of dit opvolgen:
Ik heb gelezen in de tag Help van Cubase elements 10.5 dat wanneer daar een aanduiding instaat zoals 64 bits, de cubase elemenets 10.5 een architectuur van 64 bits heeft. Indien er niets staat vermeld over het aantal bits van de architectuur van cubase elements 10.5 betekent dit dat de architectuur van cubase elements 10.5 32 bits is.

Hierop afgaand zou ik dus wel kunnen werken met 32 bits plugins.

dat wordt niet vermeld, aangezien cubase nu altijd een 64 bits versie. en dan nog.

het is simpel; cubase/steinberg heeft met de introduktie van cubase 9 elements/artist/pro aangekondigd, dat deze géen 64 bits plugins meer zou ondersteunen.
daar voor, gebruikten de 64 bits versies (of waren het allemaal al 64 bits versies, ik weet niet meer vanaf welke versie), een ingebouwde bridge, de laatste 8.5.

die hebben ze eruit gehaald. je hebt een 64 bits cubase. die als ze de bridge er niet uit hadden gehaald inderdaad nog 32 bit plugins zou kunnen draaien. die is er niet meer.
instabiliteit en 32 bit plugins zijn eenvoudig weg verouderd. (en ja, hier op SF, en ik heel soms, verlang(t) (men) naar een bepaalde plugin die alleen 32 bit is, daar zijn oplossingen voor.)

je denkt te ver na, over zaken die je nog niet grijpen kan.

geen 32 bits plugins.

en dit ging over die ene plugin die je zo graag willen gebruiken, die er ook in een 64 bit plugin versie is.....

hoe alles precies in elkaar zit kwa architektuur, ik probeerde wat uit te leggen, het heeft van geen enkel belang, pas wanneer je veel verder bent, en dan nog is er weinig belang, ik weet en anderen ook, het louter uit interesse hoe bepaalde zaken in elkaar steken.

zeker als je begint, denk er niet over na.

cubase draait geen 32 bit plugins. ja, waarschijnlik de cubase 5 die je hebt... dé bekende cubase 5???? dan zeker, en die kan dan géen 64 bits plugins...
 
in de plugin manager hoef je louter voor VST2 plugins de folders in te stellen, er staan er een aantal ingesteld, je hebt een zelfgemaakte folder aangemaakt? prima.
Even uw aandacht hierop: nadat ik de uitgepakte bestanden van het zip bestand in de map VST Plugins 64 heb geplakt, ga ik terug naar cubase elements 10.5 waar ik klik op het kruisje naast de sectie VST2 Plug-in Paths Settings onder de panel van VST plug-in Manager.

Daar kun je ook in scannen door op de twee omgebogen pijltjes bovenaan rechts te klikken. Ik kom dan terecht in de verkenner waar ik de map VST Plugins 64 selecteer. Daarop verschijnt het pad van de VST Plugins 64 in de sectie VST2 Plug-in Paths Settings enz .

Maar ik heb een vraagje: Moet in de panel VST Plug-in Manager ook de VST plug-in HALIon SE SONIC staan en ook de VST Plug-in Groove SE ?
 
Even uw aandacht hierop: nadat ik de uitgepakte bestanden van het zip bestand in de map VST Plugins 64 heb geplakt, ga ik terug naar cubase elements 10.5 waar ik klik op het kruisje naast de sectie VST2 Plug-in Paths Settings onder de panel van VST plug-in Manager.

Daar kun je ook in scannen door op de twee omgebogen pijltjes bovenaan rechts te klikken. Ik kom dan terecht in de verkenner waar ik de map VST Plugins 64 selecteer. Daarop verschijnt het pad van de VST Plugins 64 in de sectie VST2 Plug-in Paths Settings enz .

Maar ik heb een vraagje: Moet in de panel VST Plug-in Manager ook de VST plug-in HALIon SE SONIC staan en ook de VST Plug-in Groove SE ?

installeer je vst plugins met de DAW open? niet doen.

ja halion en groove SE moeten ook zichtbaar zijn.

de plugin manager, we houden het simpel, is er alleen om aan te geven in welke folders er VST2 plugins staan, en die kunnen overal staan, de steinberg plugins staan in... program files/steinberg/vstplugins...
en de plugin manager kan meer, ook een rescan doen, maar dat is alleen nodig in probleem gevallen.

gewoon vst's installeren in de folders die ook in de plugin manager staan; en houd je aan die folders. ik gebruik 3 folders, eigenlik al overbodig, maar goed, ik houd zo toch het overzicht, omdat ik het gewend ben. het zijn wel de standaard folders, in het geval van Native Instruments de standaard folder die Native Instruments graag wil... die moet je toevoegen.

common files/vst2 kom je amper tegen, ik gooi ze dan meestal in de folder program files/vstplugins... net zo handig zou zijn, de folder weer terug in de plugin manager te zetten.
maar ik ben koppig.
zou houd ik overzicht.

hou het zelf overzichtelijk!

de plugin manager is er louter voor problemen, zoals ook blacklisting van vst2 64 bit plugins, vst 3 plugins... dat ging vaak fout, ik dacht dat 10.5 de laatste update dat had opgelost...

en natuurlik moeten alle plugins die cubase heeft gevonde, in de plugin manager staan.

maar installleer vst's niet als de DAW aanstaat... cubase vindt ze vanzelf bij het opstarten, cubase kontroleert of ie nieuwe plugins vindt, of plugins die zijn ge-updated.

edit: je moet echt de basis leren, de manual van cubase begint toch simpel? en het kost tijd om het te leren. maar ga niet denken o cubase zal 32 bits zijn, op grond van een niet bestaand iets, dus hij kan 32 bits plugins.
ga niet zo diep.

steinberg heeft heel duidelijke help video's, manuals, etc. denk niet na over bits, maar lees wat steinberg schrijft, zoek er niet te veel achter, want je komt in problemen.
 
2.4. 32 bits plugins (vst2 of vst3) werken niet onder cubase 10.5, die ondersteuning is weg sinds cubase 9. er is een third party methode, niet aan te raden.

duidelijk: cubase 10.5 kan niet met 32 bits plugins werken, die gooit ie in de blacklist, wanneer ze in de folder staan, die kunnen niet meer in cubase worden geladen. punt. het is gewoon zo.
Ik heb vandaag een nieuw project gemaakt. Ik heb ook enkele VST Plugins uit de map VST Plugins 64 onder Program Files gescand in de VST2 Plug-in Manager, en die geplaatst in de map VST2 Plug-in Manager.

Hierbij is me opgevallen dat niet alle VST Plugins in de map VST PLUGINS 64 onder Program Files kunnen worden gescand in de VST2 Plug-in Manager en dus ook niet in de map VST Plug-in Manager komen. Zie bijlagen.

Blijkbaar lukt het alleen met VST 's 64 BIT om deze te kunnen plaatsen in de Map VST Plug-in Manager. De bestanden in de map VST PLUGINS 32 onder Program Files komen niet in de map VST Plug-in Manager te staan na het scannen.

The following plug-ins have been added to the Blocklist
Kan het ook zijn dat in Cubase Elements 10.5 er geen VST plugins groter dan 1 gb in de map VST Plug-in Manager kunnen worden geplaatst?
Blijkbaar zijn alleen de VST Plugins met de VST instruments version 2.4 geldig.
 

Attachments

  • luc  wat betekent dit  mislukte vst's 14 juli  2021.png
    luc wat betekent dit mislukte vst's 14 juli 2021.png
    753,8 KB · Bekeken: 110
  • luc  niet geldige bestanden van Native Instruments  14 juli  2021.png
    luc niet geldige bestanden van Native Instruments 14 juli 2021.png
    614,5 KB · Bekeken: 102
  • luc  normaal vst plug-in manager 14 juli  2021.png
    luc normaal vst plug-in manager 14 juli 2021.png
    392 KB · Bekeken: 111
het is simpel; cubase/steinberg heeft met de introduktie van cubase 9 elements/artist/pro aangekondigd, dat deze géen 64 bits plugins meer zou ondersteunen.
daar voor, gebruikten de 64 bits versies (of waren het allemaal al 64 bits versies, ik weet niet meer vanaf welke versie), een ingebouwde bridge, de laatste 8.5.
Als ze bij cubase 9 elements/artist/pro nog wel de 64 bit ondersteunden en nu niet meer, is het gewoon de bedoeling dat de huidige eigenaars van de voorgaande versies met 64 bit verplicht zullen zijn om een cubase 10 en 11 aan te schaffen, als ze nog verder willen werken met VST Plugins.

Het lukte me ook niet om een VST Plugin 32 in de map VST Plug-in Manager te plaatsen. Met de VST 64 Plug-in was dat geen probleem.

Kontakt, Reactor 6, zijn geen mappen en kunnen dus rechtstreeks worden uitgevoerd. Maar de gele mappen moeten wel eerst uitgepakt worden en dan pas kan je de interne bestanden als.dll of .mse verplaatsen naar de VST Plugins File 64 in de Verkenner.
 
Als ze bij cubase 9 elements/artist/pro nog wel de 64 bit ondersteunden en nu niet meer, is het gewoon de bedoeling dat de huidige eigenaars van de voorgaande versies met 64 bit verplicht zullen zijn om een cubase 10 en 11 aan te schaffen, als ze nog verder willen werken met VST Plugins.

Het lukte me ook niet om een VST Plugin 32 in de map VST Plug-in Manager te plaatsen. Met de VST 64 Plug-in was dat geen probleem.

Kontakt, Reactor 6, zijn geen mappen en kunnen dus rechtstreeks worden uitgevoerd. Maar de gele mappen moeten wel eerst uitgepakt worden en dan pas kan je de interne bestanden als.dll of .mse verplaatsen naar de VST Plugins File 64 in de Verkenner.
Je bent nu al tijden hiermee bezig, en dat is helemaal niet nodig.

Het werkt als volgt:
- als je synths koopt of download van een legale synth leverancier, dan krijg je er een installatie programma bij. Bijvoorbeeld bij Native Instruments (voor kontakt en reaktor) heb je bijvoorbeeld het Native Access Center, daarin vink je aan welke synths of effecten je wilt installeren (degene die gratis zijn of die je gekocht hebt staan automatisch hierin) en die wordt dan automatisch op de juiste plek geinstalleerd.
- als je gebruikers synths download dan zijn het vaak losse DLL's, dan kopieer je alleen deze DLL naar de directory: C:\program files\steinberg\vstplugins

Meer is het niet, wat jij aan het doen bent is ongelooflijk fout. Je gaat geen dll's op je computer opzoeken om die dan proberen te gaan kopieren in een eigen gemapte folder. Jij bent nu support dll's om dingen aan de praat te houden proberen in je daw omgeving te gaan zetten. Dat doet niemand!

Hou je gewoon aan die 2 regeltjes hierboven en alles werkt gewoon.

wat betreft die 64 bits discussie. Als je een recente daw gebruikt van cubase dan is het altijd 64 bits. Dat betekent dat al je VSTplugins ook 64 bits moeten zijn. Als je 32 bits user dll's download dan werkt dat niet.

Ik zou als ik jou was gewoon stoppen met deze dll chaos die je nu aan het veroorzaken bent, als je geen idee hebt waarmee je bezig bent is dit gewoon enorm onverstandig om met dll's te gaan zitten knoeien, en ook volstrekt onnodig omdat al die synth leveranciers dat al netjes voor jou doen.

Je had al zoveel verder kunnen zijn als je al die tijd gewoon in het kijken van wat beginners videos had gestoken over hoe je daadwerkelijk muziek kan maken met cubase.
 
heb je kontakt player en reaktor player??
geinstalleerd waar? maar cubase vindt ze.

het laden van een library voor kontakt player, niet alle libraries zijn hier geschikt voor, werkt buiten cubase om.
De Kontakt Player en Reaktor Player staan in de map VST plug-in Manager
 
heb je kontakt player en reaktor player??
geinstalleerd waar? maar cubase vindt ze.

het laden van een library voor kontakt player, niet alle libraries zijn hier geschikt voor, werkt buiten cubase om.
SoundCloud


Ruimtelijke muziek, iets heel apart geschikt voor background van video's en films over onbekende mysterieuze werelden.
 
@gilberto we blijven een cirkeltjes gaan. en zoals @quifster al aangeeft, hou het zo simpel mogelik.

je hebt Native Access geïnstalleerd in de plugin folder van native instruments????

zoals cubase aangeeft: not a plugin! duidelijk. zijn geen plugins (.dll is gewoon iets van windows, en kan een plugin zijn, maar meestal niet........... wel als je een installatie doet van een vst plugin).
of not a valid plugin, het is hetzelfde.

goed. begin gewoon simpel..

heb je native access daar zelf naar toe gesleept???

zo niet deinstalleer native access, en installeer het op de standaard lokatie.


plaatje 2: dat zijn bestanden die bij Native Access horen, heel simpel. geen plugins.

en de map VST Plugin 32 bevat 32 bits plugins, die heb je niet nodig! dat zijn de 32 bit versies. wat ik al vaker herhaald heb.

en de Plugin Manager is geen Map, gaat mappen af, folders af...

gooi elke referentie naar een folder met 32 bits erin eruit..

vst 2.4 is erg oud, er bestaan bijna geen plugins die niet vst 2.4 zijn. dus je konklusie klopt niet, vanwege dat je zit te kijken naar; .dll's die géen plugins zijn.

dus je probeert zaken te begrijpen, die je niet hoeft te begrijpen. om er mee te werken.

laat inderdaad de installers hun werk doen, alleen voor Native instruments moet je de folder waar Native Access de plugins standaard inzet, even in de plugin manager aangeven, zo simpel.

denk niet aan .dll's, 2.4, 32 bit.. doe dat pas wanneer je dat begrijpt.

hoe je aan de standaard regels.

je ziet ik probeer je te helpen, maar op een bepaald moment, moet je gewoon aksepteren, dat je aantal zaken nog niet begrijpt, en moet je het vele malen eenvoudiger gaan aanpakken.
ga niet bestuderen.

laat alles vanzelf werken, ik gebruik ook gewoon de installers, en laat ze doen wat ze zelf doen (tenzij...).

er is niet meer te begrijpen.

cubase is 64 bits
64 bits plugins worden louter herkend
je hebt native access in een plugin folder gekregen (????)

een zooitje zou ik het noemen, ok dat veroorzaak ik zelf ook soms, dan ga ik opruimen, netjes deinstalleren, wanneer je niet zelf heel die native access folder daar naar toe hebt verplaatst.

laat alles zijn eigen werk doen, het doet het voor je, je hoeft het niet te begrijpen. alleen weten wat kan en niet kan, op een zeer basale wijze.

en je hebt zip bestanden in een plugin folder staan?

dit zijn zo'n basale zaken, ben bereid om te helpen, maar je zult even gas terug moeten nemen. ook ik begon met niets, ooit, en klooide aan, nu kan ik begrijpen hoe de registers in de nieuwste cpu's werken.... heb ik niet veel aan. ik wil alleen zeggen; ik heb 35 jaar ervaring met computers, 10 jaar ervaring met cubase, en een volledige studio setup.

alles kost tijd, en zelfs ik weet, of doe het nog: hou het eerst simpel, ga dan pas verder...
 
SoundCloud


Ruimtelijke muziek, iets heel apart geschikt voor background van video's en films over onbekende mysterieuze werelden.


o dank je!, o zeker!! niet voor gemaakt, maar werken ze wel... ook heel geschikt om met je ogen dicht te luisteren.... maar zeker ook met video..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top