Is dit een plug-in of een sample?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
waarmee het allemaal mee is begonnen, je hebt nu kontakt/reaktor player, zonder inhoud, heb je nog niet veel aan..

1. download de 64 bit versie van PLUGINS4FREE
2. dat is een zip file, zet die in de download folder
3. unzip dat bestand
4. plaats de folder die gekreëerd is in program files/steinberg/vstplugins
5. open cubase, die vindt de vst vanzelf
6. wanneer het dan niet werkt, dan is er iets mis met de plugin zelf...


EDIT:

mijn buurman/goede vriend, had ook veel hulp nodig, heb zelfs een DAW komputer voor hem gebouwd, en alles geïnstalleerd, wel heb ik hem mee laten helpen, en na een tijd, kon hij zelf veel meer, zelfs dingen vervangen.. en begrijpen hoe installers werken.. etc...

de vragen die je stelt, zijn zo makkelijk op te lossen, wanneer er iemand naast je zit, dan is het binnen 10 minuten gepiept.

dit duurt dagen..

wat ik bedoel; ken je niet iemand in de buurt, die je kan helpen (corona-proof.. (of is dat al een politieke opmerking hier???)), want dat gaat veel sneller.

wanneer je dat niet hebt, wordt het veel lastiger.

maar ga terug naar het begin vergeet alles over vst 32 bit, vst 2.4 etc. plugin managers, etc.

laat alles zijn werk doen.

vergeet ook even kontakt en reaktor.. zeker reaktor heb je nog niets aan. of wellicht vergis ik me, heb je veel ervaring met hardware modulars, en een muzikale achtergrond.
wanneer niet, laat kontakt en reaktor even.

nou ja, Native Acccess zet vst2 plugins in niet standaard folder, maar die heb je al toegevoegd aan de plugin manager (die geen map! is zelf! is een tekst bestand......)
 
Ik heb ook wat muzikale liedjes op het platform van SoundCloud staan.
Een heel ander genre meer nostalgische muziek.

 
Je stelt vragen die nogal twijfelachtig zijn over VSTs, en in 1 zin geef je dan aan dat dat je Kontakt en Reaktor (wat echt voor ver gevorderden is) zelf geïnstalleerd hebt in de VSTPLUGINS folder.
Blijkbaar schrijf je gewoon jouw mening over mij zonder naar mijn topics te kijken zoals het zou moeten zijn. Als je mijn vragen en screenshots en de antwoorden van vink hebt gezien, dan zie je zo dat je het mis hebt. De screenprints zijn daarvoor het beste bewijs.
 
Ik denk dat de meesten hier denken dat het gewoon een grap is, allereerst post je een C5 voorbeeld van een B4 noot.
Mag ik opmerken dat het voorbeeld C5 een download is van het internet. Dus je kunt jouw kritiek best naar degenen richten die dit hebben geplaatst op het internet als free download.
 
Tsja, dat is een compleet recept voor genegeerd te gaan worden op een forum.
Dat is een weer een vaststelling waaruit blijkt dat je gewoon niet kijkt naar mijn topics maar gewoon jouw absoluut gelijk wilt hebben.
 
Er zitten hier veel mensen met cubase ervaring, dat is het probleem niet, je moet er alleen voor zorgen dat mensen je ook echt gaan geloven dat je dingen niet weet, de vragen die je stelt zijn nogal tegenstrijdig.
Daar ben ik echt blij om, en ik ervaar nu door de spontane hulp die ik krijg van vink dat het juist is dat er ervaren mensen met grondige kennis van de DAW Cubase hier op het forum zijn.
 
tja...

als ik vast zou zitten met het installeren van software.. en er heel weinig van snap... en alle hulp kan gebruiken om vooruit te komen.. Dan zou ik quifster z'n hulp gewoon aannemen en niet zo'n houding aannemen. Hij wil je verder helpen en steekt er tijd in.. en je zit inderdaad te kloten met je dll bestanden... z'n kritiek is terecht. Als je dat gaat inzien dan kom je tenminste verder...

je verpest het voor jezelf op deze manier..
 
Laatst gewijzigd:
Ga beginners tutorials kijken op youtube. Je geeft zelf aan dat je dat zelf ook wel makkelijk kan vinden en dat mensen je die filmpjes niet hoeven te adviseren.
Ik geef aan dat een link of url naar een tutorial niet moeilijk is om dit te doen. Weer maak je hier een opmerking die niet klopt, dat ik schrijf dat de mensen mij die filmpjes niet moeten adviseren. Kun je mij dat aantonen waar ik dat heb geschreven?

Ik wil gewoon benadrukken dat het aantonen van een filmpje op Youtube mijn vraag niet kan beantwoorden. Er zijn talrijke video's en tutorials over cubase met elk een een ander onderwerp die ze bespreken.

Als het dan nog een filmpje of tutorial zou zijn die aansluit op mijn vraag dan zou ik dit nog waarderen. En heb je er bij stil gestaan dat niet iedereen de Engelse taal vloeiend begrijpt, en zeker wanneer het over een toch geen te gemakkelijke beschrijving gaat over de instellingen die in Cubase elements 10.5 aan te pas komen.
Vink daarentegen ligt alles haarfijn uit zodat ik het kan begrijpen.
 
Lachen dit topic, kan niet wachten op je volgende waarin je ons vraagt op welke knopjes je moet drukken om een hit te maken.
 
Dat is een weer een vaststelling waaruit blijkt dat je gewoon niet kijkt naar mijn topics maar gewoon jouw absoluut gelijk wilt hebben.
nee hoor, vroeger probeerde ik hier mensen nog wel eens te overtuigen, maar dat doe ik al jaren niet meer, het interesseert mij echt niet meer als mensen op een verkeerd spoor blijven na een advies, als je zo eigenwijs bent dat je vindt dat je het allemaal beter weet, dan helemaal prima! :)

Ik heb je alleen proberen aan te geven dat je je bezig houdt met de verkeerde dingen en dat de type vragen die je stelt en de toon van je vragen er voor zullen gaan zorgen dat je geen steek hier op dit forum verder gaat komen. Daarnaast heb ik aangegeven hoe je het wel kunt aanpakken.

Wat je daarmee doet, moet je zelf weten, voor mijn part ga je nu 5 jaar door met elke dll op je windows machine zoeken en dan steeds hier een vraag stellen waarom die dll niet werkt in cubase.
Ik denk dat vink daar op een gegeven moment ook wel klaar mee is, maar zolang die nog volhoudt, heb je mazzel. Voor de rest negeert iedereen je vragen hier nu al inhoudelijk, dus misschien toch eens iets minder eigenwijs zijn ;)
 
Ja, @vink legt alles goed uit en is heel behulpzaam. Maar ik zou ook z'n advies opvolgen om terug te gaan naar het begin, simpel beginnen, eerst dat onder de knie krijgen en dat je het snapt. Pas dan verder met iets anders.

Ook niet nodig om op elke slak zout te leggen, of in detail uitleggen waarom @quifster het volgens jou mis heeft. Als ik lees wat hij schreef doet ook hij moeite om jou te helpen, dat is wat telt.
 
Ga vervolgens je verdiepen in het verschil tussen audio en midi
Een kleine verduidelijking: ik heb eerst gewerkt met cubase 5 pro en nu ben ik bezig met cubase elements 10.5. In cubase 5 heb ik de nodige aansluitingen die moeten worden toegepast geleerd: dus wat nu onder "STUDIO" staat "Audio connections".

Je kunt met deze functie de ADD IN en de ADD OUT instellen als Stereo of als Mono. in de kolom Audio Device komt de Steinberg usb asio driver te staan- in de kolom Device port komen ofwel de luidsprekers of de Steinberg Audio interface ur22mkii te staan.

Onder Studio setup kun je verder nog de Midi ports IN - OUT zien staan en de Steinberg usb asio driver of Asio4all of Generic Low Latency asio driver.

Je kunt eveneens het aantal buffers instellen (128 is een goede keuze) en wanneer de Steinberg AI is aangesloten wordt steeds de Steinberg usb asio driver ingesteld door cubase. Wanneer je de Steinberg AI niet aansluit dan wordt het stuurprogramma Generic Low Latency asio meestal gebruikt.

Audio staat voor wave files en midi staat voor musical instrument digital interface, een protocol die voor alle synthesizers en keyboards van toepassing is .

Ik heb hier op het forum enkel vragen gesteld over de werking van VST's en VSTi's en een sample die ik heb gedownload.

Jij gaat er gewoon van uit dat wanneer iemand schrijft dat hij een leek is, dat die persoon totaal niets kent van een DAW en zijn instellingen. Dat die persoon het verschil niet kent tussen audio en midi.
Dat is een voorbarige en te snelle conclusie die tot misverstanden leidt.
 
Ik denk dat je nauwelijks antwoorden krijgt omdat het allemaal maar half klopt wat je hier beweert, je vragen zijn op het niveau van absolute beginner, maar je geeft zelf steeds aan dat je al verder bent. Dat begint al bij je openingsvraag, over een C5 sample. Ik denk dat de meesten hier denken dat het gewoon een grap is, allereerst post je een C5 voorbeeld van een B4 noot. Je stelt vragen die nogal twijfelachtig zijn over VSTs, en in 1 zin geef je dan aan dat dat je Kontakt en Reaktor (wat echt voor ver gevorderden is) zelf geinstalleerd hebt in de VSTPLUGINS folder.

Tsja, dat is een compleet recept voor genegeerd te gaan worden op een forum.

Er zitten hier veel mensen met cubase ervaring, dat is het probleem niet, je moet er alleen voor zorgen dat mensen je ook echt gaan geloven dat je dingen niet weet, de vragen die je stelt zijn nogal tegenstrijdig.

Maar goed, ervan uitgaande dat je het echt allemaal niet weet, Hoe zou je kunnen beginnen:

- Ga beginners tutorials kijken op youtube. Je geeft zelf aan dat je dat zelf ook wel makkelijk kan vinden en dat mensen je die filmpjes niet hoeven te adviseren. Nou doe dat dan, en ga bij de basics beginnen. Die fase zijn we allemaal hier doorgegaan om dingen te leren
- Ga vervolgens je verdiepen in het verschil tussen audio en midi
- Daarna ga je kijken wat je met VST's kunt doen en hoe je eventueel met sample libraries moet omgaan.
- Vervolgens ga je kijken naar routing mogelijkheden in je DAW
- Daarna Latency compensation uitzoeken
- Daarna je eerste project maken waarbij je audio en midi tot 1 track samenvoegt.

Als dat allemaal gelukt is (en dat kan prima via youtube guides), dan kun je wat serieuzere vragen hier gaan stellen. Maar ik denk dat niemand op dit forum een complete opleiding gaat geven op afstand in een thread. En dat is ook helemaal niet nodig, aangezien youtube volstaat met guides hoe je dingen moet doen.
Nogmaals dan moet je wel in de verschillende categories waar je een keuze moet maken welke categorie bij jouw vraag past, duidelijk aanduiden dat enkel mensen met ervaring, en die reeds ver gevorderd zijn in deze categorie een vraag mogen stellen. Leken zijn niet welkom, enkel mensen met een vergevorderde kennis over de materie waarover hij vragen wilt stellen. Oké begrepen.

Is het mogelijk een voorbeeld te geven van een vergevorderde vraag over de werking in cubase? Dan kan ik me daarop orienteren als ik nog een vraag over cubase wil stellen.
 
Daarna je eerste project maken waarbij je audio en midi tot 1 track samenvoegt.
Dus je kunt ofwel een midi file importeren in cubase elements 10.5 of je speelt een liedje in op een midi track, en nadat het liedje is opgenomen of geïmporteerd in cubase, add je een audio track en neem je het midi spoor op met aanduiding van de juiste channel number. Voilà je hebt van een midi file een wave file gemaakt dus audio.
 
Ik denk dat mensen hier op het forum het verschil tussen een sample en een plug-in als net zo fundamenteel zien als het verschil tussen audio en midi. tip: vraag gewoon precies wat je wilt weten, en dan krijg je een zo passend mogelijk antwoord. Als je het zo vaag houdt dan lijkt het alsof je even het hele audio productie gebeuren van A tot Z uitgelegd wilt krijgen.
 
Nogmaals dan moet je wel in de verschillende categories waar je een keuze moet maken welke categorie bij jouw vraag past, duidelijk aanduiden dat enkel mensen met ervaring, en die reeds ver gevorderd zijn in deze categorie een vraag mogen stellen. Leken zijn niet welkom, enkel mensen met een vergevorderde kennis over de materie waarover hij vragen wilt stellen. Oké begrepen.

Is het mogelijk een voorbeeld te geven van een vergevorderde vraag over de werking in cubase? Dan kan ik me daarop orienteren als ik nog een vraag over cubase wil stellen.

Dit is echt gelul Gilberto, je krijgt antwoord op je vragen maar omdat je vragen zo basic zijn krijg je het advies om wat opleidingen te bekijken. Dit forum is altijd juist erg open voor nieuwkomers met vragen, maar we verwachten allemaal wel een minimale eigen inzet bij het zoeken naar antwoorden. Het is niet onze taak om jou op te leiden, of al je vragen te beantwoorden. Wel kunnen we je helpen bij het vinden van die antwoorden, maar die aanpak bevalt je blijkbaar niet.
 
Nogmaals dan moet je wel in de verschillende categories waar je een keuze moet maken welke categorie bij jouw vraag past, duidelijk aanduiden dat enkel mensen met ervaring, en die reeds ver gevorderd zijn in deze categorie een vraag mogen stellen. Leken zijn niet welkom, enkel mensen met een vergevorderde kennis over de materie waarover hij vragen wilt stellen. Oké begrepen.

Is het mogelijk een voorbeeld te geven van een vergevorderde vraag over de werking in cubase? Dan kan ik me daarop orienteren als ik nog een vraag over cubase wil stellen.
dat is totaal niet wat ik gezegd heb, je moet niet dingen verdraaien om je punt duidelijk te maken.

En als je mijn post historie met uitleg aan mensen die net begonnen zijn zou opzoeken hier dan zou je erachter komen dat je heel erg ver van de realiteit zit.

Maar wat ik nu meerdere malen heb proberen aan te geven is dat je van meerdere mensen hier hulp hebt gekregen die eigenlijk allemaal dezelfde richting wijzen hoe je dingen zou moeten aanpakken, nu zijn we op een punt aangekomen dat we in discussie gaan over de vorm van de posts gaan, lijkt mij onzinnig, want dat lost je probleem niet op.
 
nu wilde ik weer even komplekser maken, maar laten we even cubase 5 buiten beschouwing.
Ik heb cubase 5 ook op mijn Windows 7 pro staan. Maar daar werk ik niet meer mee, enkel nog met de cubase elements 10.5.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top