Kontakt 6 of andere soft sampler, waarom heb ik dat nodig?

Stentec

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2005
Berichten
458
Locatie
Groningen
Ik werk met hardware en software. Heb qua software Ableton en Reason en denk eraan om Reaper eens te proberen. Ben bekend met programma's als Audacity en Sound Forge.
Al tijden vraag me ik me, omdat ik er simpelweg niet bekend mee ben, waarom ik zoiets als Kontakt 6 of een andere soft sampler nodig zou hebben. In welke context kan dat een goed aanvulling zijn.
Is het workflow, mogelijkheden, palet sounds?

Hoor graag ervaringen en meningen.
 
mijn mening is dat je dat niet nodig hebt, kontakt was vroeger wel echt een top sampler op de computer, maar tegenwoordig zijn er veel alternatieven. Tenzij je heel graag zelf je scripting kwa gedrag op de samples schrijft, dat kan prima in kontakt na wat training.

Ik heb kontakt 6 maar ik gebruik het eigenlijk alleen maar om mijn eigen sample sets voor hardware synths te controleren. Voor muziek producties gebruik ik altijd ableton sampler, die vind ik lekkerder werken voor mijn workflow.

Het zou een goede aanvulling zijn als je zelf sample sets maakt en er je eigen synth edit screen overheen wil zetten, daar is kontakt prima geschikt voor.
 
Back
Top