Afgehandeld Volgende en laatste pagina bovenaan in mobile view?

J@ker

Stamgast
Lid sinds
18 oktober 2006
Berichten
344
Locatie
rottrdm
Hoi prima hoe forum ge update is. Mis alleen nog de 'ga naar laatste pagina' optie boven een thread. Nu scroll ik flink naar beneden om daar de link te vinden om naar de laatste pagina te klikken. Op desktop is hij er wel maar op mobile niet. Een default naar laatste pagina zou dit kleine ongemak ook fixen..
Groetjes
 
Als je je telefoon even een kwartslag draait, verschijnt de paginering.

Het idee is om zoveel mogelijk verticale ruimte te sparen op narrow screens.
 
Ik snap hem wel.
Dit probleem kan voor sommige mensen tot een lichte irritatie op wekken!
Er is wel een oplossing als je telefoon kantelen komt de pagina nummering tevoorschijn boven.
Maar het was makkelijker geweest als gelijk boven aan die pagina nummering er bij staat scheelt toch weer een extra handeling!
Misschien is er in de toekomst dit probleem door forum beheerders op te lossen voor deze kleine irritaties zou mooi zijn!
Verder is deze forum erg goed vernieuwd!
Ik ben verder erg tevreden over het algemeen niks klagen verder na paar kleine irritaties na die misschien in de toekomst glad gestreken kunnen worden in dien het mogelijk is!
 
Op mobiele schermen is het natuurlijk woekeren met de ruimte en op dit moment staat er eigenlijk al best wel veel voordat de eerste post verschijnt: navigatiebalk, breadcrumbs, titel, metadata van de post en nog een rij buttons. We moeten dus een keuze maken tussen meer knoppen of meer content (in narrow mode). Als ik me goed heb laten informeren, is het goed gebruik om zo weinig mogelijk knoppen boven het eerste stuk content te plaatsen. We hebben wel eens opmerkingen ontvangen dat gebruikers eerst anderhalve pagina moeten scrollen voordat ze bij de content zijn. Het een gaat ten koste van het ander. Misschien dat het kantelen van het scherm om de paginering te kunnen zien een kleine prijs is om te betalen?
 
Ja qua ruimte snap ik het. Wist niet dat ze in landscape wel zichtbaar waren.
Ik heb zelf de neiging (bijna) altijd de laatste bladzijde van een topic te willen lezen. Maar goed iedereen gebruikt een forum anders misschien..
 
Ga je bij jou niet naar de laatste ongelezen post als je op een titel klikt? Dat vind ik nog handiger dat na te hoeven denken waar ik moet klikken :)
 
Goh,ja, lijkt er wel op dat ik op reeds gelezen dingen naar die laatste post ga. Meestal lees ik eerst de laatste post ergens om te kijken of t ergens heen gaat ha. Net als met spannende boeken..eerst even t einde lezen of het niet teleurstellend is ;)
 
Meestal lees ik eerst de laatste post ergens om te kijken of t ergens heen gaat

Vanuit een overzicht met discussies (zoals ze bijvoorbeeld op de frontpage staan), kun je klikken op de tijd die getoond wordt bij meest recente post, vlak na het aantal reacties. Die klik brengt je dan direct bij de laatste post in die discussie. Dit kan ook in portrait mode.
 
Back
Top