Tascam/Teac Portastudio 424 mkiii software issue

Dit is wel de 464, ik heb de 424 mk iii. Ik zie wel overeenkomsten en deze heeft inderdaad ook het "software" gedeelte waar ik over had, alleen ik kan nogsteeds niet helemaal lokaliseren waar ik de clippies kan vinden die ik zou moeten buigen.
Het zit, zoals anderen ook al aangaven waarschijnlijk niet in klipjes die verbogen moeten worden maar eerder in vastlopende / vervuilde aandrijfmechanisme/ tandwieletjes etc
Als je er zo weinig verstamd van hebt of zoveel vrees om eraan te gaan , besteed het uit aan een goede servicetechneut , my 5 cents
 
Het zit, zoals anderen ook al aangaven waarschijnlijk niet in klipjes die verbogen moeten worden maar eerder in vastlopende / vervuilde aandrijfmechanisme/ tandwieletjes etc
Als je er zo weinig verstamd van hebt of zoveel vrees om eraan te gaan , besteed het uit aan een goede servicetechneut , my 5 cents
Ah oke, dit had ik even over het hood gezien, ik wist vooralsnog niet dat het niet aan de klipjes lag. Ik zal de tutorial nog eens goed doornemen.
 
Het zit, zoals anderen ook al aangaven waarschijnlijk niet in klipjes die verbogen moeten worden maar eerder in vastlopende / vervuilde aandrijfmechanisme/ tandwieletjes etc
Als je er zo weinig verstamd van hebt of zoveel vrees om eraan te gaan , besteed het uit aan een goede servicetechneut , my 5 cents
Het zat namelijk zo dat ik juist mijzelf afvroeg waar die clipjes zaten en of iemand mij deze kon aanwijzen. Ik kan niet vinden dat het dit niet zou kunnen zijn maar sluit ook zeker niet uit dat wat jij aangeeft het probleem zou kunnen zijn. Als dit uit de video duidelijk word dan moet ik wel een eind komen.
 
Het zat namelijk zo dat ik juist mijzelf afvroeg waar die clipjes zaten en of iemand mij deze kon aanwijzen. Ik kan niet vinden dat het dit niet zou kunnen zijn maar sluit ook zeker niet uit dat wat jij aangeeft het probleem zou kunnen zijn. Als dit uit de video duidelijk word dan moet ik wel een eind komen.
Het zit, zoals anderen ook al aangaven waarschijnlijk niet in klipjes die verbogen moeten worden maar eerder in vastlopende / vervuilde aandrijfmechanisme/ tandwieletjes etc
Als je er zo weinig verstamd van hebt of zoveel vrees om eraan te gaan , besteed het uit aan een goede servicetechneut , my 5 cents
ik heb de videos gezien maar dit zijn toch echt niet mijn problemen. ik zou datzelfde stuk los kunnen halen en van alle odnerdelen kiunnen checken of ze wel goed mechanisch werken, maar het lijkt alsof het dieper zit. als ik mem 1 (startpunt) kies en de tape loopt door en ik druk op memory 2(eindpunt) en erna op repeat dan zou hij die A tot B totdat ik hem stop moeten herhalen maar ook dat doet hij enkel 1 malig
 
Ik denk toch dat het een mechanisch issue is, niet software. Zeker in combinatie met je opmerking dat hij willekeurig stopt bij vooruit en terug spoelen, volgens mij wordt dat niet in de software geregeld (en zelfs de "veertjes" voor de cassette en type detectie maken daarvoor volgens mij niet echt uit, ik dacht dat je zelfs kon spoelen zonder cassette er in maar kan me vergissen).
Het kan zijn dat de 424 het tweede looppoint (end) kwijt raakt en dus niet meer loopt. Dat kan met de counter te maken hebben. Verspringt die soms ook weleens naar 0 bijvoorbeeld? Dat deed mijn 688 voordat ik de belts verving wel nl. Heb je ook de batterij al eens vervangen?
Het is met die riempjes niet een kwestie óf je ze moet vervangen, maar wanneer. Als je de historie niet kent van de machine zou ik ze sowieso vervangen om in de troubleshooting daarna iig dat uit te kunnen sluiten als mogelijke oorzaak.
 
NB en in record mode werkt loop play niet, maar dat wist je denk ik al?
 
De belts zelf zijn wel vervangen. Welke batterij bedoel je precies ik heb zelf een pwoersupply gemaakt. Ik zal nog eens kijken of het aan de record mode lag maar denk het niet. vooralsnog is het vaag dat de counter een 0 punt is en als je dan gaat afspelen en hij stopt uitzichzelf en je wilt weer terug dan gaat hij verder dan waar dew couter was. OOk strange.
 
NB. Je zou ook het issue eens kunnen posten in deze FB groep:

FC08AA52-9236-4AEB-BEAB-4D471820C1C0.jpeg


1 van de beheerders is Calum Davidson, die heeft onder de naam Tetrakan Supermonobloc een hoop filmpjes op YT staan mbt onderhoud en reparatie van ouwe Tascams. Hij denkt vaak ook mee of heeft goeie aanwijzingen.
 
Back
Top