Pioneer Toraiz SP16 vragen

tja, tis niet de play pitch tuning,, en okey, sorry,, ik zit je draad te kapen,,

Ik denk dat het een bug is, en dat ik van een nieuw project moet beginnen, maar dat zou erg jammer zijn,,
 
nee hoor je kaapt mijn draad niet. sterker nog het heet sp16 vragen :)

Code:
Playing a sample sound
1 Press the [SLICE] button to turn the function off.
The [SLICE] button is set to the off state.
2 Press the [SCALE] button to turn the function off.
The [SCALE] button is set to the off state.
3 Hit the performance pads.
The sample assigned to each performance pad plays.
 
Okey, merci, morgen eens nazien, want dat is nu chinees voor me,,

't is alleen bij de eerste pad, en daar heb ik in't begin sinds de aanschaf wat mee zitten knoeien ??? Die was eerst Thru
 
1.6 zal de laatste FW zijn.

EOL aangekondigd voor de toraiz line:
 
sja gemiste kans om er echt een classic van te maken... maar het blijft toch gewoon een geweldige bak. heb altijd t gevoel dat het een soort esx1 is met een touchscreen.
 
Ben blij dat ik hem nog voor een goede deal heb kunnen bestellen.
Had ook niet op firmaware updates gerekent.
Timestretching gebruik ik zelden omdat het altijd slechter klinkt dan zonder.

Artikel is misleidend en zitten wat aannames in. wat alleen waar is dat de SP16 geen updates krijgt. So what. Koop nooit een apparaat met verwachtingen van bux fixes.
 
Koop nooit een apparaat met verwachtingen van bux fixes.
Verstandig. Voorkomt een hoop frustratie. Altijd kopen 'as is' en niet hopen op andere zaken. Komen die wel, dan is het alleen maar mooi meegenomen.
 
ff serieus hoe beta waren die eerste rytms dan.... daar deugde voor de prijs ook weinig aan. de engines zijn niet om over naar huis te schrijven. de meest schelle hihats komen er uit. ik hoor de meest muffe onbruikbare claps en snares ooit.. nooit gefixed of geupdate.. die rytm is eigenlijk een overpricede drumsampler die het kwa klank met eigen engines nooit heeft waargemaakt. de input was onbruikbaar op de eerste rytms.. nooit het idee begrepen achter die poort.. viel niet eens te gainen..
de main compressor moet je ding zijn maar ik heb het altijd een onwijs agressieve zware pompert gevonden die er een onwijze wollige brij van maakte..
tof dat ze destijds die bass engine hebben ge add maar in de praktijk gebruikte ik dat weinig. de distortion saturation vond ik eigenlijk het tofst maar zonde klonk het allemaal matjes. het valt me op dat alles in die sp16 wat meer naast elkaar staat, minder in elkaar geknepen ofzo.. het kan mijn projectie zijn maar ik vind het laag ook een stuk strakker klinken.. wat die sequencer van de sp16 betreft.. voelt voor mij een beetje stug net zoals die tr8s dingen. het werkt maar ja alles is niet zo sophisticated als die elektron sequencers en parameters maar ja... klank telt toch gewoon. in de basis is de workflow gewoon super goed ge-engineerd...
 
ik heb het overigens zelden leuk gevonden om "from scratch" met lege slots te starten op vele samplers... het is bizar hoe snel je iets vets in elkaar hebt gezet op de sp16.. ook het toewijzen en browsen door je samples is simpelweg, big fun..
 
Is het niet echt een dance edm machine of kan je er ook complexe beats mee maken zoals op de digitakt met parameter locks en trik conditions? Hij staat nog op mijn lijstje.
 
Is het niet echt een dance edm machine of kan je er ook complexe beats mee maken zoals op de digitakt met parameter locks en trik conditions? Hij staat nog op mijn lijstje.
het is minder complex en sophisticated als een elektron. de lfo's zijn ok en step mods kun je doen.
 
ik heb inmiddels paypal ingeschakelt. musique-shop.fr zijn wel echt boeven.
bestelling ongeveer 1 maand terug gemaakt en na vele verzoeken nog steeds geen verzending of mogelijke verzend datum.
nou ja wellicht leveren ze nog anders jammer maar helaas.

@Jdv77 denk het wel omdat die realtime recording en een soort van parameter locks heeft. sample start etc
 
jee wat een tuig.. ik zag dat bax die backstock van mij gewoon weer heeft doorgeschoven aan iemand anders die ik ken.. en wederom zonder adapter en de deuk te vermelden... het zijn echt malloten.

ja die sp16 heeft gewoon parameter locks. het is allemaal niet zo snel en flexi als de elektrons maar ja.. je krijgt het wel voor elkaar. ook die vrije toewijsbare lfo's zijn tof. ik vind de respons heel goed en verassend. step mods werken gewoon met pitch, filter, en je kan zelfs filter glide doen per step wat heel cool is, zelfs met dat digitale filter.. het enige wat ik gewoon kut vind is die track lengths, dat die niet per step aangepast kunnen worden.. sja..
 
ff serieus hoe beta waren die eerste rytms dan.... daar deugde voor de prijs ook weinig aan. de engines zijn niet om over naar huis te schrijven. de meest schelle hihats komen er uit. ik hoor de meest muffe onbruikbare claps en snares ooit.. nooit gefixed of geupdate.. die rytm is eigenlijk een overpricede drumsampler die het kwa klank met eigen engines nooit heeft waargemaakt
Heel veel drumsynths maken het niet waar. Klinkt vaak allemaal erg futloos en zonder power. Lamme snares, zompige claps, rimshots die als een krekel klinken etc. Het wordt nooit zoiets als bijv een Pearl Syncussion. Ze missen gewoon de ballen. En dan vaak een slappe opamp erbovenop.
 
Heel veel drumsynths maken het niet waar. Klinkt vaak allemaal erg futloos en zonder power. Lamme snares, zompige claps, rimshots die als een krekel klinken etc. Het wordt nooit zoiets als bijv een Pearl Syncussion. Ze missen gewoon de ballen. En dan vaak een slappe opamp erbovenop.

de sonic portions lxr wil ff met je praten 😃. Of de jomox airbase wat dat betreft.

Ik vind het futloze wel typisch iets voor de elektrons, en dan specifiek de mk1s, de mk2 lijken iets betere opamps te hebben. En dan zoals Turtle zegt, de gain structuur laat ook wat te wensen over. Daarom ook onbegrijpelijk dat de machinedrum nu zo’n hype is maargoed…
 
Daarom ook onbegrijpelijk dat de machinedrum nu zo’n hype is maargoed…
De MD vind ik werkelijk waar geweldig. Andere elektron bakken kan ik niet over oordelen. Wat is eigenlijk de seq resolutie van de Pioneer.
 
de sonic portions lxr wil ff met je praten 😃. Of de jomox airbase wat dat betreft.

Ik vind het futloze wel typisch iets voor de elektrons, en dan specifiek de mk1s, de mk2 lijken iets betere opamps te hebben. En dan zoals Turtle zegt, de gain structuur laat ook wat te wensen over. Daarom ook onbegrijpelijk dat de machinedrum nu zo’n hype is maargoed…
Daarom zeg ik ook veel, niet alle :)
De airbase heeft wel een dikke punssj inderdaad. De LXR heb ik nooit gehad. Machinedrum vond ik ook al een nmatig klinken. Erg 1 dimensionaal zeg maar, met een snuifje koekblik over de totaalsound
 
Back
Top