Pioneer Toraiz SP16 vragen

firmware update zou echt leuk zijn maar goed het is wat het is.
bijna alles kan je wel doen. soms met een hack maar goed.

Probeer maar eens het filter op een kanaal te zetten met veel feedback.
vol de drive open. en fx distortion en delay.....
echt vet.....heb een mooi voorbeeld met een ambient track. maar hier in deze electro herrie track zit het ook.

 
Laatst gewijzigd:
SP16 klinkt zeker goed, super makkelijk te bedienen ook. Enige wat ik op dit moment echt irritant vind is dat je geen samples kan overschrijven, renamen of deleten.
Best wel bizar dat dat niet kan. Gelukkig kan je dan via de USB kabel wel de files managen, maar dat is niet echt hoe ik 't zou willen. Maarja, helaas dan maar.
Verder genoeg mooie opties die tot een lekkere flow leiden.
 
Dus hij bevalt?

Ja er zijn wat rare dingen met de SP16.
Sampling editing is minmaal maar je kan wel slice points maken, timing aanpassen, enevelopes, amplitude en dan het resultaat re-samplen.
Maar die rare dingen kan ik goed mee leven en er zijn zat van hacks.



Ik kom erachter dat live sampling een 64 sec limiet heeft.
Dus daar kun je makkelijk en snel lange loops in opnemen.
BV op1 erin live spelen en zo allerlei parts maken.
Als je dan scenes wisselt kun je weer nog meer samples / loops laden.

Ik vind het wel jammer dat er maar 1 zo een turbo filter in zit.
man man dat ding is lekker daar had ik er zo 16 van gelust.
Je kan wel self-oscillatie simuleren door die truuk van eerden.
 
Hij bevalt zeker. De sound is echt fantastisch, wat er uitkomt is zo dik gewoon. Het analoge filter ook bizar goed.
Maar eenmaal de samples er goed in zitten kan je heel lekker flowen met deze bak. Een heel leuk ding is het.
 
Mooi goed om te horen.
Die basis zit er a snel in.
En dan word het snel een krachtige productie tool.
Niet een drumdoos maar een sampling workstation en looper/audio recorder.


ik bedenk me ineens dat de SP16 dus wel random roundrobin heeft.
Tot wel 64 samples per pad.
Dat doe je met een lfo op het sample start punt, snap to grid aan. Lfo s&h.

Dus als je 4 snares in 1 sample hebt dan 4 slices maken die bij iedere snare beginnen.
Het enige is dan dat velocity layers missen.
 
Man man....sick ik heb er nu twee en twee AS1's
De tweede AS1 komt nog.
De AS1 vind ik toch een stuk ruwer dan de Prophet 6 die ik ook heb en de AS1 is een goede Pro One v2 :)
Ben nu aan het zoeken naar de SP16 service manual.
Die stond al online maar nu niet meer.

Het filter schijn CV inputs te hebben.
3 cv inputs LPF cuttoff en resonance en HPF cuttoff lijkt me wel baas.
Ik ben echt helemaal verliefd op dit stereo filter.
Is echt 1 van de beste Stereo filters die ik ken.
Dave Smith heeft daar echt een kunstwerk afgeleverd.

Heb ook een ander stereo filter.
De alta falta en kwa sound komt het werkelijk niet in de buurt.
 
Laatst gewijzigd:
Het filter is inderdaad belachelijk goed. Alleen daarom gaat mijn SP16 niet meer weg.

Maar.. je hebt nu 2 SP16's, wat ik heel goed kan begrijpen, ik wil ook altijd van alles 2, maar hoe werk je er dan mee ? Daar ben wel benieuwd naar. Je workflow met 2 van die dingen.
 
Mooi dat hij bevalt.
Voor mij is de SP16 echt een ware liefde de me voor beats lekker van de computer weg houd. Ik heb geen zin om beats in Ableton te maken. Dat zuigt. Audio editing in Ableton zuigt. FF een sample exporteren moet je gelijk bouncen want ABleton windows lock-ed de file. Na Logic en Pro-tool heb ik jaren ABleton gebruikt en vind het nog steeds zuigen. Audio editing en navigatie vooral. De rest does the job.

Helemaal cool is de outputs naar mijn mixer, compressor en hardware EQ en fx te routen.

Ik heb de tweede echt gisteren binnen.
Het idee is eigenlijk als een backup in case @demian er 1 jat :)
Maar ik kom er achter als ik bv een hiphop beat vinger drum dat ik dan niet tegelijk een slice sample kan bespelen.
Ben nu met de studio indeling bezig en wil ze perminent allebij aan hebben om te oefenen maar ook om zo beats en idee'n te maken.

Dus met twee, 1 op 16/t mt meer swing quantize de ander op 1/32 en iets minder swing en dan een beat drummen met de vingers.
Of met een live set dat 1 alle drum sounds doet en dan kun je met 'scenes' van 'kit' wisselen.

Nou ja we gaan het zien.
Vind het ook fijn om gewoon op 1 in bed ff wat te maken.
 
Pioneer Service Manual.

Heb Pioneer support ook om de QRT1002 manual gevraagd.

Gisteren heb ik de wavetables (project heb ik hier eerder gedeeld) door de Matrix brute gehaald.
En dat klinkt echt lekker.
De SP16 bied maar 2 octaven. Dus kan ik denk ik de Matrix brute in split zetten en dan 2 samples voor 4 octaven doen.
 

Attachments

  • TSP-16_Serv_Man_QRT1001.pdf
    19,8 MB · Bekeken: 36
Ik had hem maar heb hem verkocht, was echt een leuk ding, stevig, maar deed er te weinig mee, misschien koop ik hem wel weer een keer als ik een leuke deal zie

Tijdje niks met produceren gehad, maar begint weer te kriebelen, zit nu naar een polyend play te kijken als idee box. Maar misschien blijf ik wel gewoon bij mijn Daw en plug-ins over te beginnen.
 
Back
Top