Pioneer Toraiz SP16 vragen

Het is een vet apparaat heb al techno track opzet in elkaar. Nu aan het kijken hoe de scenes werken zodat meedere track in een project kan maken voor een live set šŸ‘Œ Denk dat de digitakt weg gaat.
 
als je een nieuwe scene selecteert dan kun je gewoon al die patterns opnieuw vullen en je moet opnieuw andere samples inladen :D
heel simpel
 
Bwa, pioneer vind ik echt wel kwaliteit,

De AS-1 heb ik nog niet, omdat het weer een VST midi controller editor is met een hardware synth,, of er staan te weinig knoppen op en te moeiike setup

De SP-16 heeft een feature voor de AS-1

Ik heb de rytm bijna nog niet gebruikt, omdat de SP-16 bijna alles doet,, Je moet wel een workflow met de SP-16 creatief uitdocteren, en 8 audio ingangen vrij hebben op je audiocard
Welke soundcard heb je? ik zit naar deze te kijken volgens mij is deze prima om de 8 outs op te nemen Behringer UMC 1820.
Wat is jou manier mbt routen?






Bwa, pioneer vind ik echt wel kwaliteit,

De AS-1 heb ik nog niet, omdat het weer een VST midi controller editor is met een hardware synth,, of er staan te weinig knoppen op en te moeiike setup

De SP-16 heeft een feature voor de AS-1

Ik heb de rytm bijna nog niet gebruikt, omdat de SP-16 bijna alles doet,, Je moet wel een workflow met de SP-16 creatief uitdocteren, en 8 audio ingangen vrij hebben op je audiocard
 
RME Digiface een 7x Profire 2626

Ik ben content vd SP-16, maar ik vind de user comments over de SP-16 heel saai,, eeuwig over aankopen / verkopen, en installeren, niks user tips, tja,,
 
ik gebruik de lfo random wave op het sample start point. met een flinke bak galm krijg je hele vette results met je samples. leuk trucje om granular achtige dingen te proberen met verschillende pads.
 
ik vind de drive oprecht lekker. niet te extreem ook niet te subtiel. m'n boss doet iets heel anders maar de kleuring is gewoon redelijk neutraal op de sp.. presence van je sound gaat aanzienlijk omhoog. ik zie het meer als een enhancer voor m'n drum beats
 
Ik zag deze video:



Hoe kan het geluid van Ableton in dit geval via de Ableton Push samplen in de SP-16?
 
't enigste wat ik saai vind aan de SP-16, ligt gewoon aan mezelf,
en da's eens een ander sample laden,
die job moet ik op voorhand doen, niet meer terwijl ik al bezig met met de nieuwe track

t is altijd een beetje choas welke samples te laden, 't blijft vanuit een sample dir

de flanger en echo/delay FX gebruik ik voor hats,
Slice rec gebruik ik voor sampled pads

16 pads zijn wel veel, ik gebruik 4 pads voor drums, en 4 voor andere dingen

Ik combineer de SP-16 met de Rytm z'n kick, TR-8 en TR-08.

Ik verander van ritme boxen over het verloop vd track,,
de SP-16 pads mute ik, De rest is via de Vol faders vd falcon lem als midi controller

ik speel zo maar wat random op gevoel in, op de SP-16,, en die speelt dat dan perfect in midi sync af

k gebruik een beetje, tempo shuffle, en ik vind dat de SP-16 z'n shuffle heel goed werkt,

LAN cable Syncen met de CDJ heb ik afgekoppeld,, maar da's ook wel cool,

de work flow met de 6 draai knoppen en groot touch display, is ook heel erg geslaagd

't is alleen op tijd andere samples onder de pads laden,

okey,,
 
't enigste wat ik saai vind aan de SP-16, ligt gewoon aan mezelf,
en da's eens een ander sample laden,
die job moet ik op voorhand doen, niet meer terwijl ik al bezig met met de nieuwe track

Kan je tijdens het patterns inspelen geen andere nieuwe samples op de pads laden???
 
Ah, het was meer qua workflow dat je dat aanstipte :)

Ja das deels wel een nadeel van een sampler.. Das gaat op bijna elke sampler vrij omslachtig, je moet toch telkens weer menu's in. Volca Sample is denk ik het makkelijkst daar kan je direct door je samples heenbladeren..
 
ja, idd "de workflow",

ik moet daar eens een eenvoudigere handelswijze voor bedenken,,, zoals meer op intern mem copieren, ti is toch 8GB, dan onthoud de sp-16 het sample path achteraf

En 't is een slechte gewoonte om ineens ganse sample libs op de usb stick vd SP-16 te copieren
 
Hallo iedereen,

Als ik in de Arranger-modus bent en je rendert de arrangement( de tracks los + de master neemt het dan alle automatisering van het filter, reverbe sends, LFO enz op? Of werkt dit alleen met de 8 outs naar een daw? Snap dit niet echt stel ik maak mijn arrangement en wil tijdens de arrangement aan de knoppen draaien in breaks.
 
OKey, Vorige nacht een full track met bijna alleen de SP-16 en nog wat Rytm als kick, TR-8, TR-08,
'k ben content, alles werkte technisch gezien, ook met een extra Aggregate audio card, een M-Audio 1814

Bij Intern memory onthoudt de SP-16 wel het sample path
Dat had ik al eerder moeten weten, want anders moest ik altijd zoeken op de usb stick, heel lastig

En tja, de default interne fabric sample library heb ik direct gedelete,, die is enkele GB's groot

Okey: 1068-A
 
Hoi,

Als ik alle 8 outs apart wil opnemen in Ableton kan ik dan deze interface gebruiken? Of gebruiken jullie een andere methode?


Thanks!
 
Hoi,

Als ik alle 8 outs apart wil opnemen in Ableton kan ik dan deze interface gebruiken? Of gebruiken jullie een andere methode?


Thanks!

Beetje laat antwoord maar ja dat kan. Andere optie is om een submixertje te gebruiken met ten minste 8 inputs en dan simpelweg alleen de stereo mix op te nemen. Voordeel daarvan is dat je nog wat kunt spelen met effecten enzo. OF, je neemt iets van een soundcraft MTK, heb je een mixer EN kun je digitaal alles per kanaal naar je DAW sturen. OF, je rendert loops intern op de SP16 en laad die dan apart in je DAW (maar dan heb je dus alleen loops van patterns, niet van een hele arrangement als je dat gebruikt).
 
Back
Top