Als je een vraag over mixing mag stellen, hoe luidt die dan?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.665
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Morgen interview ik een ervaren en fulltime mixer voor mijn Muziekproducer Podcast. We raakten aan de praat en hij had wel een halfuurtje over. Nou kan ik zelf alle vragen bedenken, maar misschien heb jij ook een goede? Daarom de vraag:

Als je één vraag over mixing mag stellen, hoe luidt die dan?

Mid-side processing neem ik sowieso mee en ik zal ook vragen naar het isoleren van een ruimte. Heb je een geniale vraag? Drop hem hieronder en ik neem hem mee.

P.S. Dit is de mixer in kwestie:

 
Vertel me eens over afwijkend mixen. De sound van Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two vergeleken met 'de standaard' en waarom ze ermee weg komen.
Hoever kan je afwijken. Hoe maak je een afwijkende sound. Lekker eens niet cliché.
 
Ik denk dat je jack white ook kan gebruiken als referentie voor 'een afwijkende sound'
 
Hij heeft in elk geval wel humor, uit de FAQ: "Adjustments for the mix? Send me an email with remarks per minute or bar and what to adjust. For instance the snare FX is too loud or more Cowbell is needed." :)

Een vraag wat je 'm zou kunnen stellen, zijn er do's en misschien vooral don'ts wat je beter wel of juist niet moet doen voordat je materiaal bij hem gaat afleveren. Om z'n werk gemakkelijker en beter te laten laten doen.
 
Een vraag wat je 'm zou kunnen stellen, zijn er do's en misschien vooral don'ts wat je beter wel of juist niet moet doen voordat je materiaal bij hem gaat afleveren. Om z'n werk gemakkelijker en beter te laten laten doen.
Mooie vraag, ik neem hem mee.

Hij heeft heel veel humor en legt het perfect uit. Ik had deze cursus gekocht en complimenteerde hem daar gisteren mee. Toen vroeg ik hem meteen voor de podcast en morgen nemen we hem al op. Dat is het voordeel van eigen baas zijn 😀

 
goeie vraag @klinkske ; ik gebruik b.v. masking juist voor 'sounddesign', ik zit niet te 'carven', ook vanwege dat ik vreemd genoeg meestal 'eq' in de synth... of sample..
natuurlik, bestaat er bij mij ook problematische masking, ik los dat meestal op, soms idd met eq, maar ook heel andere methoden, meestal ad hoc. kijken of je toch iets bizonders eruit kan krijgen, zonder de vaste regels, die ik ken, en ook goed bestudeerd heb. ik houd me wel aan een aantal regels, vanzelf. toch... goed ik ben géen ekspert, maar mixen voor mijn eigen produkties, aangezien, dat een groot onderdeel van hoe het uiteindelik klinkt, dit klinkt evident, maar mixen gebruik ik voor om juist sounds in elkaar op te laten gaan... het is nog een onderdeel voor het algehele effekt. ik ben niet duidelik.

geen intelligente vraag, meer een terzijde. over een wat andere manier van mixen. of is het zo anders wat ik doe?
 
Ik dacht recent 'graaf' bezig te zijn door 3 tape delays enz via een apart kanaal te laten feedbacken in de mixer en dan live te tweaken. Klinkt heerlijk. Kijk ik deze ochtend een yt filmpje op de ipad (doe ik elke dag in bad trouwens, t kijken ivm gear en synths) en blijkt dat Hainbach dat al een hele poos geleden uitlegde op YT. Dus @vink - misschien is er niks origineels aan, maar is 't gewoon een techniek ;)
 
Back
Top