Klinkske's Grote Never Ending Studio project

Klinkske's Grote Never Ending Studio project

klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Jaspers puzzel (en gratis ikea hack idee)

Pas morgen levert Thomann nog wat jaspers dragers, dus dan maar wat verder passen en meten en puzzelen... Duurt een bouw bij jullie ook zo lang, vraag ik me dan af...

Doel is dus 4 lagen compact bij elkaar...
Ik doe er gratis 2 ideetjes bij als je wil besparen op Jaspers dragers (toch al snel 35 euro per paar)

Ikea kapstok en een beugeltje van jaspers. Kapstok doorboren, beetje plooien en de uiteinden bekleden met wat tape of zo voor de lak van je speeltje. Deed vroeger deugd als dragerset...

Lees de gehele post...
 
Leuk rack zo :). Ik heb nog wel een gratis tip voor je,waarbij je geen drager kwijt bent voor zoiets kleins: tiewraps. Helemaal als je een setje haalt die je ook weer los (en weer terug vast) kan maken. Handig om wat kabels even hier of daar vast zetten.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    176,6 KB · Bekeken: 238
klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Voorlopige Jaspers opstelling voor de bekabeling...

Duh. Ik kocht een 105 jaspers 2e hands... bestelde extra drager, de 105 dus. Vandaag geleverd... En die bleek te smal... Want die 2e hands 105 is geen 105 maar een 120. "Gelukkig" had ik nog een 145 buis liggen, verzaagd. Jaspers 60 cm houders verzaagd in de helft, extra gaten geboord in de niet geboorde andere kant die je dan hebt en dan maak je van 2 houders er 4.

Bah ik had de sds 800 en drumulator er ook nog in gewild, met een lege workdesk, waar enkel Maschine zou op staan. Maar dat...

Lees de gehele post...
 
Juist. Kabelbinders... ik heb er gebruikt in t k&m rack er tegenover voor de stekkerdozen. Wist je dat er iemand 3d geprinte kabelhouders verkoopt online, speciaal voor jaspers? Soort van klem over de buis. Prijs was me enkel wat te gek voor wat t was. Heb er totaal niet over nagedacht maar die stand bouwen heeft oa als gevolg dat alle kabels en patchbays en stekkerdozen ook verhuisd moeten worden naar de overkant... 3 m meer opzij... en dan de sub mixer ook? En de submixer zijn dedicated fx rack? Waar ben ik aan begonnen... ik hoopte dat in t k&m rack dan weer voldoende plaats was voor de korg ms reeks maar die krengen zijn te breed! Oh man. Bummer.

“goed voornemen vd week” : niet gans de rest vd vrije week studio geknutsel maar ook track time... anders voel ik me eind volgende week weer zo onvoldaan.
 
klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Herorganisatie en andere drama's

Is het de lente? Is het Corona? Ben ik totaal gek geworden? Vermoedelijk 3* ja. Ipv met de spullen aan de gang te gaan heb ik nog meer verplaatst en afgekoppeld. Ik heb bijvoorbeeld nu een omgekeerde U rond mijn desktop, en aan de andere kant van de U staat nu een setje Korg MS. Niks is aangesloten, het is een denk oefening.
Ik heb namelijk nog nooit iets bewonderingswaardig uit de Koma Komplex gekregen. Telkens zeg ik 'ik geef m nog één kans, en anders gaat ie weg' - maar die kans kreeg ie...

Lees de gehele post...
 
klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Zomer 2022 - hoe ver staan we?

Ook deze foto's zijn alweer voorbijgestreefd maar ik deel toch n update.
Het korg MS eiland werd nog wat groter. En rechts daarvan staat een boel spul uit rusland te wachten op een sequencer. Daar wou ik nl een track mee maken om de oorlog mee te veroordelen... Die sequencer (niet uit rusland) is er, enkel nog eens tijd maken om m te leren. Mijn handen jeukten te erg om met maschine gewoon wat te doen, dus de sequencer is zelfs nog niet aangesloten.
Het leven (en vooral de vrije dagen, net...

Lees de gehele post...
 
Ik heb de hele post weer 'ns gelezen en het lijkt wel een never ending project bij je?
Nou ja, je bent in ieder geval van de straat zullen we maar zeggen. ;)
Ik lees ook weer dingen over een drumbak en een zaquencer maar weet je waar ik benieuwd naar ben....gewoon 'ns een lekkere chaotische jam op die Pulsar van je, je weet wel....lekker pielen en klooien tot de rook eruit komt. :D
Ik snap dat je je studio op orde wil hebben maar schiet de muziek er niet een beetje bij in denk ik dan?
Nou ja, als je je maar vermaakt zullen we maar zeggen.
 
Het is momenteel weer andersom. Ik ben alweer dagen bezig aan muziek met een paar toestellen en de rest blijft dan liggen. Zoals daar zijn, de cirklon, de prologue, de soma’s enz. Nog total niet mee bezig geweest omdat ik nu de d05, alpha juno, sds800, syncussion en vermona drm in gebruik heb… ik wou wat kraftwerk achtigs maken zonder drumcomputers :)
ik hoop de circklon te leren volhende weken voor t werk elke dag n beetje… en als dat lukt, vuurt die de russen aan. Soma dus enz. Soms jamde ik ook met n paar andere bakken deze week, gewoon maar dat is zelden goed genoeg om te tonen :)

er had iemand een bjork achtige track gemaakt op yt en dit had ik ook wel graag even geprobeert met de pulsar. Maar eerst verder met de wannabe kraftwork track, vermoedelijk dan de sq10’s naar de ms reeks… o ja die ttsh heeft ook nog geen beurt gehad… ik heb maar een heel middelmatig iq, vergeet snel en ben vaak ook gewoon moe, komt ooit wel aan de beurt allemaal. Tenzij de pulsar te ingewikkeld blijkt natuurlijk.
thx voor de comment :)
 
oh na de vorige post (vd blog) te hebben herlezen, ha hoe een mens van ideeën kan veranderen... Die zaquencer kwam niet aan de beurt. Heb zelfs veel muziek gemaakt voor mijn doen. Was eigenlijk goed bezig, ookal kan 't altijd nog méér (over beter zullen we 't niet hebben, blijft een hobby van een kerel met nul muziektheorie kennis)
 
ik heb maar een heel middelmatig iq, vergeet snel en ben vaak ook gewoon moe, komt ooit wel aan de beurt allemaal. Tenzij de pulsar te ingewikkeld blijkt natuurlijk.
Ach wat is te ingewikkeld?
Gewoon met de kick leuk ritme inkloppen en dan met de rest er overheen, gewoon fun hebben en als je een keer iets heb laat je 't horen, enne...we zijn gek op chaos hier op het forum maar dat weet je wel toch?
En mocht je de volgende dag als je je wast in de spiegel kijken en opeens zit je haar zo gek; zeg maar een soort catweazle stijl dan weet je dat je iets te driftig aan het patchen bent geweest. :D

1660406491008.jpeg
 
sssssstt dat is n spoiler... ik zoek nog zo'n supermoderne muis eigenlijk...
Hier staat nog zoveel te wachten op een beurt dat ik 't zelfs niet durf vertellen.
 
Je kan een supermoderne muis creëren met een gewone muis, Arduino en db9 connector. Of veel geluk hebben op tweedehandssites.
 
ja laat dat nu net voor mij onbekend terrein zijn, ik scratch al zoveel surfaces, ik zou graag wat diepgang hebben in minder :D
 
Het is maar inspiratie natuurlijk. Ik heb een afbeelding gekocht van een kunstenaar uit oekraine en mag ermee doen wat ik wil. Dus ik dacht dat je gebruiken als “hoesje” voor n nummer, gemaakt met Russische gear. Heb zijn toestemming.
De soma lyra 8 is de pacifist edition.
Uiteraard wil ik iets maken dat toch n beetje aanhoorbaar is. Lat ligt mss wat hoog want ben nog niet begonnen 😅
 
Dank je. Zou die ms20 m desktop nog graag als gewone ms20 willen maar dat zit enkel in t hoofd (voor de look)
can t have it all :)
mijn droom is om een liaisons dangereuse track te maken. Alles met de korgs, ook drums. Niveau hoger dan DAF. Dan moet ik echt meer leren patchen. Mss een goed plan voor de winter. 😅
 
ff geleden alweer...

Verse toy​




Nu nog leren drummen. Ik had even gelezen dat ik een soort van quantise kon doen via de CV.OCD als ik midi clock zou voorzien maar ik weet niet of dat juist begrepen werd, ik vrees ervoor :D
 
Back
Top