Midi oplossing

Garry

Nieuwkomer
Lid sinds
6 Maart 2021
Berichten
8
Locatie
Turnhout
Ik heb momenteel een setup waarmee de polyend tracker de master is, en de rest clock en midi stuurt.
Nu zou ik graag een keystep toevoegen waarmee ik dan weer de SH01-a, de medusa en de tracker kan bespelen.

Maar aangezien alle synths maar 1 midi ingang hebben, en ik deze willen sequencer via 2 verschillende kanalen (tracker & keystep)
zit ik hier een beetje vast.

ik was al aant het denken aan een motu micro lite, of motu micro express 128.
Maar blijkbaar werkt dit niet stand-alone.

hebben jullie hier misschien toffe ideeên rond ?

klein plannetje in bijlage

misschien niet onbelangrijk dat ik ook een sherman heb staan, die ook 3 thru's heeft.
eventueel dat deze nog handig kan zijn in deze setup

Alvast bedankt !!
 

Attachments

  • Leeg diagram.pdf
    9,5 KB · Bekeken: 192
Dus je wilt de MIDI van Tracker en Keystep samenvoegen en daarna splitsen naar Medua, SH01-A en TR8-S? Samenvoegen kan met een Kenton MIDI Merge. Als je dat signaal naar de sherman stuurt, dan zou je de Medua, SH01-A en TR8-S elk op één van de MIDI thru-kanalen kunnen aansluiten. Of je zet er nog een Kenton MIDI Thru 5 tussen. Maar misschien/waarschijnlijk zijn er anderen met betere suggesties. de MIDI van Tracker en Keystep samenvoegen en daarna splitsen naar Medua, SH01-A en TR8-S?
 
midi merge dus of bijvoorbeeld een roland a880 zoeken.
 
samenvoegen is volgens mij ook niet helemaal de oplossing. want ik wil de keystep ook gebruiken als keyboard voor de tracker.
Dan zou ik voor het mergen de midi out van de keystep al moeten splitten. denk ik ?
Waar ik momenteel wat bij terechtkom is een motu micro express of midi xt.
Maar deze zijn wel vrij prijzig.

en een andere optie is volgens mij een roland A880.
als deze nog ergens te vinden is...
 
edirol um 550 of um 880 is er ook nog. En er zijn er vast nog maar ik ken ze niet bij naam.
Let wel op, merge functie op bijvoorbeeld de A880 is meestal erg beperkt en doet je offers maken qua routing. Lees de manual (te vinden - google)
 
Als de Polyend soft midi thru kan. Dan kun je de keystep toch op de midi in van de Polyend en de midi out van je polyend naar je synths?
Dan via je synths via de midi thru's doorlussen.
Ieder apparaat op zijn eigen midikanaal zetten.
 
Als de Polyend soft midi thru kan. Dan kun je de keystep toch op de midi in van de Polyend en de midi out van je polyend naar je synths?
Dan via je synths via de midi thru's doorlussen.
Ieder apparaat op zijn eigen midikanaal zetten.
Ik ben niet zeker, maar volgens mij werkt dit niet op deze manier.
Want dan wil je zeggen dat de midi poort op de tracker eigenlijk ook als merger werkt ?

Ik ga het wel eens proberen alleszins.

Maar misschien ben ik het mijzelf ook te moeilijk ook aan maken...
aangezien de medusa z'n eigen 'keyboard' heeft. en voor de sh01-a heb ik ook de KM-25 liggen.
Maar het zou toch fijn zijn als ik alles vanaf een masterkeyboard kan bespelen
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top