sysex dump

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Hallo,

Ik gebruik Ableton 9 en zou graag van mijn korg esx, en in de toekomst andere synth's, een sys ex dump doen.

Een sys ex dump kan je in Ableton 9 en 10 enkel doen via Max for Live, dus vroeg ik me af welke app/midi data filer/?
aan te raden is om sysex dump's uit te voeren, op te slaan en later terug te plaatsen?
Gebruiksgemak en een democratische prijs zijn prioritair :)


Vriendelijke groet,

jdDD
 
Ik gebruik deze app, maar vrees dat ik iets mis doe: tijdens een sysex dump van mijn korg esx lukt het mij niet om dit met deze app op te nemen... 🤨
 
Kan zijn dat deze machine een delay nodig heeft, oude machines zijn te traag om op 0 te zetten. Dus misschien de pauses van sysex librarian iets omhoog zetten.
 
Dag djazid, bedankt voor je feedback!

Ik ben ermee aan de slag gegaan, toch niet oplossend...
De situatie / het probleem:
- tasam 08x16 audio-interface met laatste driver
- Als ik mijn korg esx afspeel, zie ik midi-activiteit in de Midi Monitor-app (goed!), maar als ik de sysex-dump begin te verzenden uit de esx en begin op te nemen in SysEx Librarian, zijn er geen midi-activiteiten in de Midi Monitor-app te zien (weet niet of dit een goede zaak is of niet, denk van niet?)
- Ik volg de opgegeven instructies om op te nemen via SysEx Librarian, in de app kan ik kiezen uit
'MIDI OUT' of 'Act as source for other programs', maar de sysex-dump is van mijn korg esx midi out naar mijn audio-interface
midi in, dus heb ik een optie (indien mogelijk?) 'MIDI IN' nodig?
- tijdens het verzenden vanaf mijn korg esx heb ik geëxperimenteerd met verschillende instellingen: pauze tussen afgespeelde berichten, sysex time-out ontvangen en transmissiesnelheid, maar ik krijg geen opname...


Vriendelijke groet,

jdDD
 
Hallo,

Ik heb de ontwikkelaar van de app 'SysEx Librarian' gecontacteerd, hij gaf me onder meer mee dat er in het verleden problemen waren met een Tascam audio-interface (mijn model: US 16x08) als men een sysex dump wil doen.


Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat Tascam en sysex dump geen goede vrienden zijn? :)

Vriendelijke groet,

jdDD
 
Hallo,

Ik heb de ontwikkelaar van de app 'SysEx Librarian' gecontacteerd, hij gaf me onder meer mee dat er in het verleden problemen waren met een Tascam audio-interface (mijn model: US 16x08) als men een sysex dump wil doen.


Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat Tascam en sysex dump geen goede vrienden zijn? :)

Vriendelijke groet,

jdDD


Antwoord Tascam:
"If the Tascam Midi In shows up in the app, signal should get through unfiltered. This could be a problem with the specific app you use or an odd Apple 'Security' setting."

Anders iemand ervaring met sysex dump icm tascam? Weet iemand bij welke audio-interfaces ik zeker terecht kan voor sysex dump, indien ik een vervanger zoek voor de tascam? Focusrite?

Vriendelijke groet! :)
 
Bij mij werkt ie prima, maar daar heb jij niet zoveel aan.
 
Anders iemand ervaring met sysex dump icm tascam?

Weet iemand bij welke audio-interfaces ik zeker terecht kan voor sysex dump, indien ik een vervanger zoek voor de tascam? Focusrite?

Iemand? 🤭🤗
 
elke midi interface werkt hier voor sysex dumps,, mss wel kijken welke osx versie ondersteund word,

gewoon een losse midi interface kopen,, de audio card midi poorten gebruik ik zelden,,,
 
Bedankt voor je reactie..
Wat bedoel je met een losse midi-interface en audio card midi poorten?

Een Tascam US 16x08 is los denk ik...
 
ios is voor de ipad/iphone,

om op osx te draaien, moet je de osx versie specs opzoeken, voor welke osx versie de card werkt,, bij win is dat eenvoudiger

En gewoon een usb midi interface aankopen, check bax, of zo,,

en niet de audio card (tascam US 16x08) z'n midi poort gebruiken,
want daar moeten ook de audio kanalen mee door gaan,, door de usb kabel van de tascam audio card

16x8 is al een zware last voor de usb poort, ' tis niet het maximum van usb 2.0, maar dan heb je mss idd zware problemen met sysex midi data
 
Back
Top