na sys ex dump data uit instrument?

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Hallo,

Graag zou ik de midigegevens van mijn esx verplaatsen naar mijn mac via een sys ex dump.

Dit zou de eerste keer zijn dat ik dit doe, en vooraleer ik definitief gegevens verlies oid vroeg ik me af
of men bij een sys ex dump de data volledig overzet en dus niets achterlaat op het instrument, of blijft de data ook staan op het instrument?


Vriendelijke groet!
 
Wanneer je een sysex dump uitvoert dan blijft de originele data behouden in het toestel.
Een sysex dump kopieert data naar een externe locatie (bv sequencer/DAW).

De inhoud van zo'n dump kan slechts één patch zijn, een bank,... Dit hangt af van het gebruikte toestel.
 
Bedankt voor je antwoord! Ik ga ervan uit dat dit dan voor alle instrumenten is!

Groet!
 
Voor zover ik weet zijn er geen toestellen die, na het uitvoeren van een sysex dump, de originele data wissen op het toestel zelf.
 
Voor zover ik weet zijn er geen toestellen die, na het uitvoeren van een sysex dump, de originele data wissen op het toestel zelf.
Correct, nog nooit van gehoord. Het is bedoeld om "een kopie" te maken.
 
Vraagje: los van audiosamples, is de data die ik kan opslaan op mijn Smartmedia card in mijn esx dezelfde als bij een syst ex dump?

Groet!
 
is de data die ik kan opslaan op mijn Smartmedia card in mijn esx dezelfde als bij een syst ex dump?
Veelal (altijd?) is dat niet hetzelfde maar een proprietary format van de betreffende fabrikant.
 
Back
Top